Alles is liefde !


dinsdag 24 mei 2011

Vooruit plannen

Gisteravond hebben mijn liefvriendje en ik onze weekenden voor het komende half jaar vastgelegd. Het is belangrijk om dat in het vooruit te plannen, omdat we met meerdere agenda's rekening moeten houden. Als we lukraak weekenden in zouden moeten passen, zouden we flinke organisatorische problemen krijgen, dus voor ons werkt dit erg goed.
Een fijn gevoel, een agenda die weer vol met leuke afspraken staat !

In theorie zijn mijn liefvriendje en ik één keer in de 4 weken een lang weekend samen. In de praktijk zijn we echter veel vaker samen, want eigenlijk zien we elkaar elke week wel een keer (en soms wel twee keer.......).
Er komt natuurlijk ook van alles tussendoor, familie-feestjes, feestdagen, optredens, samen of met z'n drieën op stap, het familie-bandje, gewoon zomaar een uurtje koffie drinken.
Voor ons voelt dat goed, het past in onze relatie en we willen elkaar gewoon erg graag zo vaak mogelijk zien.

Komend weekend gaan we ook weer samen op stap, en dat is ook weer buiten de geplande afspraken om. Ik moet er dus goed op letten dat ik de balans bewaak, en dat gaat niet altijd even goed. Ik zie mijn liefvriendje momenteel heel vaak en doe gezellige dingen met hem, en voor mijn lief is dat soms wat veel allemaal. Ik moet er voor zorgen dat ik het goed verdeel, dat ik met allebei leuke dingen doe, dat er evenwicht is. Ik ken mezelf, en ik weet dat ik soms veel te veel wil, waardoor dat evenwicht wat wiebelig wordt.

Een goede balans is dus noodzakelijk, maar ik blijf het moeilijk vinden ! Mijn lief wijst me daar gelukkig regelmatig op, zodat ik me er wel bewust van blijf.
Dat zorgt soms voor discussies, en die zetten me weer aan het denken. En ook al gaat het echt niet altijd zoals het eigenlijk zou moeten, het er mee bezig zijn is wel heel goed.
Gelukkig doen we ook veel dingen met z'n drietjes, iets waar ik waanzinnig blij mee ben. Dan heb ik allebei mijn mannen om me heen, maar ben wel gewoon lekker thuis, en dat is natuurlijk niet alleen fijn voor ons, maar zeker ook voor de kinderen.

Ruim van te voren de vaste weekenden en bijzondere dagen plannen is voor ons noodzaak. Zo weten we allemaal waar we aan toe zijn en dat is wel zo prettig, voor iedereen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten