Alles is liefde !


maandag 16 mei 2011

Een ontspannen spannend weekend......

Zaterdagavond was een spannende avond voor me. Niet omdat ik moest optreden met mijn band, daar heb ik eigenlijk nooit zenuwen voor, maar wel omdat mijn liefvriendje mee ging naar dat optreden. Dat was op zich ook niet spannend, want hij is al vaker meegeweest, maar dan was mijn lief er ook altijd bij. Niemand die daar vreemd van opkeek of vragen stelde. Nu was dat anders, want mijn lief kon er deze keer niet bij zijn.......

Omdat parkeren lastig was bij het cafe waar we moesten spelen, had mijn liefvriendje mij voor de deur afgezet en kwam dus iets later dan ik binnen. Iedereen was er al en was met van alles bezig. So far, zo good, we hebben wat gekletst en even koffie gedronken.
Al na de eerste set werd gekscherend de eerste vraag gesteld, en meteen een heel directe:
'We vroegen ons af wie die man is. Is dat jouw nieuwe vriend of zo, heb je een vriendje, hahahaha ?' En ik antwoordde ook heel direct: 'Ja dat klopt' !
Maar mijn antwoord werd gewoon opgevat als ook een grapje........  Er werd dus niet verder gevraagd en ik ben er verder niet op in gegaan.

Zo gedurende de avond kwam er steeds wel iemand even 'vissen'. Het grappige was dat ze dat allemaal op dezelfde manier deden: 'Is dat jouw broer ?'. Daar moest ik heel erg om lachen. Ten eerste lijken mijn liefvriendje en ik helemaal niet op elkaar, en ten tweede durft dus niemand rechtstreeks te vragen hoe het zit. Ik heb gewoon eerlijk geantwoord dat hij niet mijn broer is, en ook toen stelde niemand verdere vragen, dus heb ik ook niets gezegd. Ook aan mijn liefvriendje werd dezelfde vraag gesteld, maar toen ook hij zei dat hij niet mijn broer was, vroeg men niet verder.

Maar we zagen echt wel al die blikken onze kant op, dus ik denk dat ik er nog wel verder op 'ondervraagd' zal worden. Volgende week zie ik iedereen weer, dan hebben we weer een optreden, waar mijn twee mannen niet bij zullen zijn. Misschien dat iemand dan rechtstreeks durft te vragen hoe het nu precies zit. En dan krijgen ze zeker een eerlijk antwoord !

Het optreden was in ieder geval heel geslaagd, zowel het publiek als wijzelf waren erg tevreden en de rest van het weekend was weer helemaal heerlijk !
Mijn liefvriendje en ik waren pas heel erg laat thuis, en even later was ook mijn lief er weer. Ook hij was de hele avond met muziek bezig geweest en ook hij kwam met een goed gevoel thuis. We hebben gedrieën nog even wat gedronken, mijn lief ging alvast naar boven, en na nog een gezellig uurtje zijn ook mijn liefvriendje en ik gaan slapen (maar toen was het alweer bijna licht buiten....).
Na veel te kort uitslapen (pfff.....) hebben we vandaag tegen de middag samen met de kids uitgebeid ontbeten, of eigenlijk was het al lunchen. Na de koffie zijn we lekker op de bank geploft voor een goede film en later vanmiddag zijn we gezellig gaan bowlen. Altijd leuk, van die fanatieke mannen die graag willen winnen ! Thuisgekomen heeft mijn lief heerlijk gekookt en hebben we het laatste stuk van de film afgekeken. Na de koffie is mijn liefvriendje weer naar zijn 'buitenhuis' gegaan.

Voordat hij vertrok hebben mijn liefvriendje en ik nog een fijn gesprek gevoerd. Ik merk de laatste tijd dat ik het steeds moeilijker vind om afscheid te nemen, als we met elkaar zo'n fijne tijd hebben gehad. Niet alleen als hij en ik samen zijn geweest, maar zeker ook als hij bij ons thuis is geweest, en we met z'n drietjes en de kinderen leuke dingen hebben gedaan. Omdat het allemaal zo goed en natuurlijk voelt, vind ik het erg lastig om hem dan gedag te moeten zeggen. Hij hoort er zo helemaal bij, dat ik hem echt mis als hij er niet is.
Het mooie is dat het voor mijn lief ook zo goed voelt, met hem had ik later nog zo'n zelfde gesprek. Hij had mijn liefvriendje vandaag zelfs gevraagd of hij niet nog een nachtje kon blijven, zodat ze samen gezellig nog een biertje zouden kunnen drinken........ Dat zegt wel hoe goed het allemaal zit, dacht ik zo.
Lucky me !

1 opmerking:

  1. Zeker weten Lucky You. Wat heerlijk toch om steeds te lezen hoe geweldig jullie ermee omgaan. Ik ben benieuwd naar de directe vragen bij de muziek.....
    Kus uit Hoofddorp!

    BeantwoordenVerwijderen