Alles is liefde !


dinsdag 10 mei 2011

Nog steeds verliefd

Vanochtend was er op Twitter een kleine discussie gaande over verliefdheid.
Wat doet verliefdheid met je ? Als je verliefd bent, slokt dat je dan helemaal op, zodat je het overzicht verliest ? Of gaat het leven gewoon verder, terwijl je je koestert in dat heerlijke gevoel ?

Voor mij geldt dat ik, toen ik 10 maanden geleden stapelverliefd werd op mijn liefvriendje, een heleboel extra energie kreeg. Ik kon de hele wereld aan, was vrolijk en voelde me top. Die nieuwe energie kwam ook mijn relatie met mijn lief ten goede. Het had echt invloed op alles en iedereen om me heen. Natuurlijk moet je er op zo'n moment voor waken de balans niet te verliezen, niet door te slaan in je verliefdheid, want het kan aardig met je op de loop gaan.

Relaties (de mijne wel in ieder geval !) beginnen heel vaak met verliefdheid. Dat juichende, bruisende gevoel wordt na verloop van tijd wat minder intens, de vlinders in je buik worden iets rustiger en er komt een diep houden van voor in de plaats.
Dat wil niet zeggen dat je verliefdheid dan verdwijnt. Ik voel na 10 maanden nog steeds hele zwermen vlinders fladderen voor mijn liefvriendje.
En na 27 jaar vliegen ze ook nog steeds heftig rond voor mijn lief.


Ik ben er blij mee dat ik dat gevoel nooit ben kwijtgeraakt. En natuurlijk is het anders dan in het begin, er is zo veel meer gegroeid n de loop der tijd, maar het is er nog steeds.
En daar geniet ik mateloos van !

3 opmerkingen:

  1. fladder fladder fladder - ja .... ook bij mij fladdert het nog steeds

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi omschreven blog. Ik herken mezelf hier wel in. Ooit nam die verliefdheid een loopje met me en verloor ik mijn Lief uit het oog vandaar dat ik voorzichtig ben met verliefdheid. Ik voel zeker vlinders maar stort me niet meer in tunnelvisie-verliefdheid.

    BeantwoordenVerwijderen