Alles is liefde !


dinsdag 17 mei 2011

NLP 5

Het was al weer even geleden, mijn laatste NLP-sessie. Vandaag heb ik met mijn coach besproken hoe het nu eigenlijk met me gaat, of ik veranderingen heb gemerkt en of de    NLP-sessies dus succes hebben. Ik kon haar vertellen dat het eigenlijk heel goed gaat. Bepaalde dingen zijn gemakkelijker geworden, ik merk dat mijn ‘paniek-gevoelens’ (is een groot woord, maar ik weet even geen beter) minder zijn geworden en dat ik me vaker van mijn gevoelige en kwetsbare kant durf te laten zien. Dus NLP werkt goed voor mij !
Het enige waar ik, nog steeds, telkens weer tegen aan loop is die eeuwige onzekerheid,   die twijfels die er voor zorgen dat mijn angst om te verliezen nog steeds diep geworteld zit. Nog steeds vind ik mezelf, zeker ten opzichte van anderen, niet de moeite waard, niet leuk genoeg, niet spannend genoeg, niet belangrijk genoeg, nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat blijft een lastig punt. Hierdoor heb ik een enorme behoefte aan bevestiging. En die krijg ik ook, heel veel zelfs, maar het wil nog steeds niet landen bij me.
Omdat ik er zelf niet van overtuigd ben dat ik de moeite waard ben, en leuk ben, en belangrijk ben, maakt het niet uit hoeveel bevestiging ik krijg, ik geloof het toch niet.

Al eerder heb ik oefeningen moeten doen om belemmerende overtuigingen te leren omzetten in bevorderende overtuigingen. Een van die oefeningen hield in dat ik voor de spiegel moest gaan staan en tegen mezelf moest zeggen: ik ben de moeite waard, ik ben goed zoals ik ben.
Ik heb ontdekt dat ik dat best  tegen mezelf kan zeggen, maar dus niet als ik in de spiegel kijk. Dat lukte me echt niet. Door deze oefening kwam ik er ook achter dat ik mezelf nooit aankijk. Ik kijk naar mezelf in de spiegel, tijdens tanden poetsen en opmaken bijvoorbeeld, maar ik kijk mezelf niet in de ogen. Dat was ook best een vreemde ontdekking…….

Toch heb ik nu opnieuw die opdracht gekregen en Ik ga dus weer een poging wagen.
Ook ga ik weer aan de slag met mijn negatieve gedachten. Kloppen mijn gedachten wel, of maakt het feit dat ze voor mij waarheid zijn al bij voorbaat dat ik ze voor waar aan neem ?
Genoeg te doen dus de komende tijd !

1 opmerking:

  1. Heej Diva,

    Als er iemand de moeite waard is ben jij het wel !

    En als je me niet gelooft, dan schreeuw ik het nog wel een keer: "JIJ BENT ZEKER DE MOEITE WAARD !"

    Het helpt misschien niet, maar het is wel gemeend hoor meis !

    Goed bezig en ga zo door !

    Dikke kus, Robby

    BeantwoordenVerwijderen