Alles is liefde !


woensdag 16 maart 2011

Reacties

Mijn blogs gaan over polyamorie, en dan met name over hoe ik mijn poly-leven beleef.
Dat roept regelmatig behoorlijk wat reacties op, heb ik gemerkt. Reacties die rechtstreeks hier op Blogspot worden gegeven en die ik bij mijn blogs publiceer, maar ook via mail en Twitter komt er heel wat binnen.
(En nu sommige blogs op http://www.polyamorie.nl/ staan, krijg ik ook daar reacties).
Ik ben daar heel erg blij mee !
De meeste mensen die mijn blog lezen hebben wel affiniteit met polyamorie, maar een groot deel heeft dat niet. Alle reacties die ik krijg vind ik bijzonder en waardevol, maar juist die uit de 'niet-poly-hoek' zijn vaak heel verrassend en leveren soms ook prachtige gesprekken en contacten op, al dan niet virtueel. (Zie ook blog: Contact).

Een tijd geleden vroeg iemand mij op Twitter waar de 'respect-knop' te vinden was in mijn blog. Daar had ik nog nooit over nagedacht, vind het eigenlijk ook tamelijk arrogant om op die manier om 'respect' te vragen.....
Maar natuurlijk luister ik goed naar mijn lezers (!) en heb dus toch een reactie-formuliertje aangemaakt, gewoon om eens te kijken of en hoe dat zou werken.
Tot mijn verbazing wordt toch wel heel regelmatig 'respect' aangevinkt......en daar word ik dan wel een beetje stil van......

Mooi om te zien dat polyamorie en de manier waarop ik mijn leven leef bij verschillende mensen, verschillende reacties oproept. Nog mooier is het om te merken dat er eigenlijk niet 'veroordeeld' wordt. Mijn manier van leven is zeker niet standaard en voor velen waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar wordt doorgaans wel gerespecteerd, en dat is heel fijn om te weten.

Reacties dus, intussen zijn het er al heel wat, en ik hoop dat er nog heel veel zullen volgen. Elke reactie geeft mij ook weer de mogelijkheid om verder te kijken, om nog eens stil te staan bij bepaalde zaken, om zelfs mijn mening of manier van omgaan met dingen te herzien. En soms is het heerlijk als iemand je gewoon even een hart onder de riem steekt !
Lieve lezers, jullie zijn heel trouw in het volgen van mijn belevenissen, ik hoop dat jullie ook zullen blijven reageren op wat ik schrijf, voor mij is het ontzettend waardevol !

2 opmerkingen:

  1. Het respect wat je krijgt, verdien je met je eerlijke en open houding en de wijze waarop je omgaat met je partners.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je schrijft heerlijk en ik vind het fijn je blogs te lezen en vind het fijn jij er zo'n goede vorm in hebt gevonden met je mannen
    en vind ook mensen elkaar niet moeten veroordelen en respecteren
    ik kan met mijn vriend niet zo omgaan , mijn man kan het wel accepteren , maar zijn vriendin niet en ook al is dat jammer ook dat respecteer ik
    ga zo door en geniet volop

    BeantwoordenVerwijderen