Alles is liefde !


dinsdag 22 maart 2011

Date

Eigenlijk voelde ik me best goed gisteravond, toen mijn lief naar zijn date was. En dat was wel heel fijn om te merken. Waar ik zo bang voor was, dat ik nerveus en opgejaagd thuis zou zitten, is niet gebeurd. Natuurlijk was ik er wel mee bezig in mijn hoofd, was het echt niet uit mijn gedachten. Ik had gezorgd dat ik iets te doen had, zodat de tijd een beetje snel zou gaan, en dat hielp echt.
Goede tips om de avond rustig door te komen had ik al eerder gekregen van lieve mensen op Twitter. Het blijkt dat 'een leuke film kijken' hoog scoort op het lijstje 'wat ga je zelf doen als je lief een date heeft'.......
Bellen met mijn liefvriendje stond in ieder geval op mijn lijstje in deze, en ik was dan ook nog in gesprek toen mijn lief weer thuis kwam. Omdat een van onze kinderen nog wakker was, zijn we met iets te drinken naar boven gegaan, om samen te praten over hoe hij de avond had beleefd (en hoe ik me erbij voelde).
Mijn lief heeft een leuke avond gehad, en daar ben ik oprecht blij om. De avond is verlopen zoals hij eigenlijk wel had verwacht en dat vind ik ook fijn voor hem. Er gaat geen relatie uit deze date voort komen, maar zoals het er naar uit ziet wel een fijne vriendschap. Gelukkig is mijn lief daarover niet teleurgesteld, voor hem is het goed zoals het is. En ook dat vind ik fijn voor hem, ik zou het echt heel erg naar hebben gevonden als hij teleurgesteld of gekwetst zou zijn geweest.
Al met al is het dus voor ons allebei een goede avond geweest, waarbij voorop staat dat het voor mijn lief een goede avond is geweest. Het draaide om hem tenslotte, om zijn gevoel en om wat hij beleefde. Gelukkig is het goed geweest voor hem en voor mij voelt het heel goed dat ik oprecht blij voor hem kan zijn !

(en nu hoor ik sommige mensen wellicht denken: ja, je kunt heel gemakkelijk blij voor hem zijn, er gaat verder niets gebeuren waar je je druk over zou moeten maken..... Ik kan me die gedachte wel voorstellen, maar zo is het dus niet. Als er wel een relatie uit zou ontstaan, dan was dat zo. Dat zou ik moeilijk vinden maar ik zou er mee leren omgaan, punt. Nu ben ik vooral blij, dat mijn lief niet teleurgesteld is en een goed gevoel heeft over wat er is gebeurd, niet over het feit dat hij nog steeds 'mono' is en er voor mij dus helemaal niets verandert.......)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten