Alles is liefde !


donderdag 10 maart 2011

Blijven praten

Praten, gesprekken voeren, communiceren, is momenteel een 'hot item' in mijn relaties. Altijd al wel, ik voer ellenlange gesprekken met zowel mijn lief als mijn liefvriendje, over alles wat ons bezighoudt en waar we tegen aan lopen. Fijn is het, dat dat met allebei mijn mannen ook kan !

Door alle nieuwe ontwikkelingen en de gevoelens die daarbij komen kijken, praten mijn lief en ik meer dan ooit tevoren. Zowel hij als ik hebben het moeilijk met bepaalde dingen en ontdekken gevoelens die we eerder nog niet (zo sterk) hadden. Erover praten met elkaar is dus bijna gewoon noodzaak.
Weten wat de ander van iets vindt, of hoe die zich voelt is zo belangrijk. Door naar elkaar te luisteren en met elkaar te blijven praten, elkaar te zeggen wat je denkt en voelt, wat je wil en verwacht, blijf je dicht bij elkaar.
Nu het even allemaal niet van een leien dakje gaat is juist dat praten nog belangrijker.
Soms gaat zo'n gesprek er best heftig aan toe, dan vloeien er tranen en worden er soms wel eens dingen uitgeflapt die niet zo bedoeld zijn. Als emoties hoog oplopen, is dat bijna niet te voorkomen.
Is ook niet erg, ook die uitbarstingen kun je met elkaar bespreken, uitleggen waarom die emoties zo heftig zijn en zo samen de rust weer terugbrengen.
De gesprekken die mijn lief en ik momenteel hebben, zijn echt niet altijd makkelijk, maar wel heel waardevol.
En wat is het fijn dat we die gesprekken kunnen voeren samen !





2 opmerkingen:

  1. Praten is juist waar het (bij mij) vaak zo fout gaat. Wat dat betreft; erg goed bezig meid!

    Op deze manier gaan jullie het wel redden! (Y)

    BeantwoordenVerwijderen