Alles is liefde !


maandag 28 maart 2011

'n Moordweekend !

Wat een leuk en heerlijk weekend heb ik weer achter de rug !
Donderdagavond kwam mijn liefvriendje me ophalen voor een heel lang weekend samen.
Eerst hebben we lekker bijgekletst, mijn liefvriendje had een heel drukke en hectische week achter de rug en veel te vertellen, en natuurlijk zijn we weer veel te laat gaan slapen.

Vrijdag is in de regel uitslaapdag, maar helaas besloot een actieve buurman al heel vroeg aan het klussen te gaan, dus daar kwam niet veel van. Dan maar een keertje wat vroeger uitgebreid ontbijten in bed. 's Middags zijn we lekker naar de stad geweest, want wat houden wij toch van shoppen ! Heerlijk in de zon op een terrasje aan een biertje en een wijntje gezeten, want tja, wij Brabanders zijn nu eenmaal bourgondisch ingesteld, en het is zo gezellig, al die volle terrassen, hoera voor de lente !

Mijn liefvriendje had het 's avonds nog druk, er moesten namelijk allerlei voorbereidingen worden getroffen voor wat er de volgende dag zou gaan gebeuren. Ik kon hem helaas daarbij niet helpen, want ook voor mij was het allemaal nog strikt geheim......maar daar kom ik zo nog uitgebreid op terug.
De rest van de avond hebben we samen doorgebracht op onze tantra-kamer, dat is altijd zo genieten, we nemen dan urenlang echt alle tijd en aandacht voor elkaar. Muziek, kaarslicht, lekkere hapjes en drankjes, en heel veel liefde. Zo'n tantra-avondje zouden we wel veel vaker willen doen, maar ja met onze drukke weekendplanningen komt het er niet altijd van. En eigenlijk is dat helemaal niet erg, juist omdat we dit niet al te vaak doen, is het ook elke keer weer heel bijzonder, en vinden we het iedere keer opnieuw weer heerlijk.

Ook op zaterdag kwam van uitslapen niet veel, een andere actieve buurman besloot ook maar eens aan de slag te gaan in zijn huis, we schrokken wakker van een enorm lawaai, het leek wel of ze onze slaapkamer aan het slopen waren, &^#(*!>$?#. Dus maar weer wat vroeger ontbeten.... (wel lekker in bed natuurlijk).
Toen moesten we echt op gaan schieten, want die dag hadden we een uitje met de carnavalsband. Mijn liefvriendje was een van de organisatoren en wat was het leuk !

We hebben een moordspel gespeeld, van te voren had iedereen een brief gekregen met zijn rol en spelregels voor die dag (en ja, ik moest er ook aan geloven natuurlijk, mij was de rol van politie-agent/detective toebedeeld), instructies voor outfit (dat werd dus een strak zwart pak, trenchcoat, zonnebril en oortje !) en gegevens over de 'overledene'. Bij aankomst op het verzamelpunt bleek dat iedereen ontzettend zijn best had gedaan om helemaal in de aangewezen rol te duiken. Het was zo grappig, er waren 14 rollen en daarnaast een enorme politiemacht van wel 10 of meer agenten en werkelijk iedereen had echt werk gemaakt van zijn of haar outfit. Meteen bij binnenkomst zat iedereen er al helemaal in, er werd ondervraagd, lijntjes werden uitgeworpen, informatie (al dan niet juist) verspreid, het was direct al helemaal 'echt'.

Na de koffie met appelflap zijn we vertrokken naar een stad in de buurt, waar we in groepjes werden verdeeld en de stad door moesten met een opdrachtenformulier. Ik heb zo ontzettend gelachen onderweg, meteen de eerste 4 opdrachten konden we al niet oplossen, die zagen we gewoon niet en we raakten regelmatig ernstig de weg kwijt. Daarna lekker aan de koffie in een cafe, waar we ook nog eens 3 moordzaken voorgelegd kregen, die we moesten oplossen. Toen werd het tijd om terug te gaan naar de zaal waar de rest van de avond zou worden doorgebracht. Daar stond een heerlijk buffet voor ons klaar.

Onder het eten begon het spel eigenlijk pas echt. Er werden 4 rondes gespeeld, in elke ronde kreeg iedereen (behalve degenen die bij de politie hoorden) een opdracht die binnen een bepaalde tijd moest worden uitgevoerd. Het leuke was dat sommige opdrachten helemaal niets met de moord te maken hadden, zo werden bloemenvaasjes van hot naar her gesleept, en wisselde een kandelaar (het moordwapen) telkens van plaats, erg verwarrend voor ons dames en heren van het poltiekorps. Andere opdrachten hadden blijkbaar wel degelijk een functie, zoals gekonkel onderling, ruzietjes, informatie die aan een agent werd toevertrouwd, uitwisseling van voorwerpen en erg hardop gevoerde gesprekken.
Omdat iedereen een opdracht had wist je op een gegeven moment echt niet meer of dat wat gebeurde nu een opdracht was of dat iemand iets deed wat er niets mee te maken had. Zie daar als agent maar eens uit te komen ! Degene die ons het meest verdacht leek, bleek ook echt de dader te zijn, dus we hadden heel goed speurwerk verricht. Een prijs hadden we dan ook wel verdiend en we waren heel erg blij met onze trofee, een echt waterpistool.......
Het was zo ontzettend leuk om te doen, en dan ook nog met een hele gezellige club mensen, echt super !

Toen de dader was ingerekend en ook het toetje was verorberd, was het tijd voor een feestje. Lekker hangen aan de bar, gezellig kletsen, muziek erbij, het werd steeds gezelliger. En toen ging ook nog de karaoke aan......
Liefvriendje heeft twee geweldige liederen ten gehore gebracht, de titels zal ik hier niet noemen, maar neem maar van mij aan dat het de stemming zeker verhoogde, over niveau hebben we het dan voor het gemak even niet....... En ja, ook ik moest er natuurlijk aan geloven, ik heb vol overtuiging een werkelijk prachtig duet gezongen...... Wat hebben we gelachen zeg ! Na nog even napraten, de nodige wijntjes en gezelligheid zijn mijn liefvriendje en ik niet al te laat naar huis gegaan.

Daar dachten we lekker rustig op de bank te kruipen met een goede film, maar bij de buren was een feestje. Op zich is dat geen probleem, ware het niet dat men aan de andere kant van de bordkartonnen muur op het lumineuze idee kwam om de karaoke-set aan te sluiten......en die ook op stand 'loeihard' te zetten. Daarbij kwam dat de zanger in kwestie zichzelf wel heel graag hoorde zingen.......terwijl hij het echt niet kon.
Mijn liefvriendje is twee keer gaan vragen of het zachter kon, maar nog geen 5 minuten later werd er weer op volle sterkte verder gebruld. Pffff, erg irritant. De film was gewoon niet meer te volgen, dus die hebben we maar uitgezet. Het was al heel erg laat, toen we toch maar een poging tot slapen zijn gaan doen. We dreunden zowat ons bed uit, maar de vermoeidheid zorgde er voor dat we uiteindelijk toch in slaap vielen.
Slapen en buren, het ging niet echt samen dit weekend geloof ik.......

Zondagochtend hebben we dan eindelijk wat langer kunnen uitslapen, he he.
Een heel lang en ontzettend fijn gesprek hebben we in bed gevoerd, over werkelijk van alles hebben we het gehad. Heel persoonlijke zaken hebben we aangekaart, onze diepste gevoelens en twijfels, onze toekomstvisie, onze plannen, onze wensen en verlangens. Een heel mooi en intiem gesprek was het. En wat was het mooi om te ontdekken dat onze verwachtingen en wensen voor de toekomst, onze toekomst, zo overeen kwamen ! We hebben onze grote liefde voor elkaar wederom uitgesproken, het gevoel dat alles zo goed loopt weer bevestigd en ook de immens belangrijke plek die mijn lief hierin heeft, hebben we weer benoemd. Het gevoel van vanzelfsprekendheid dat wij alle drie hebben, is een van de mooiste dingen die we ons in onze poly-constructie kunnen wensen. Een poly-constructie die zich nog steeds ontwikkelt, bij ons alle drie en waarin dingen steeds meer op hun plaats vallen. En ondanks het feit dat mijn lief natuurlijk niet bij dit gesprek was, weet ik dat hij over al deze dingen hetzelfde denkt als mijn liefvriendje, en wat een enorm fijn gevoel geeft me dat !

Door al dat gepraat hadden we het ontbijt overgeslagen en zijn in plaats daarvan lekker gaan lunchen in een leuk stadje. Het was prachtig weer, dus we konden lekker buiten eten. Ook hebben we nog een flink stuk gewandeld en weer heerlijk met elkaar gepraat. Thuisgekomen bleek dat we compleet waren vergeten dat de klok een uur vooruit was gegaan 's nachts dus het was het al weer heel snel tijd voor opruimen, inpakken, koken en eten. Wel typisch iets voor ons !

Mijn liefvriendje heeft me weer naar huis gebracht, en in de auto zaten we samen zonder al te veel woorden, en elkaar af en toe innig aankijkend, gewoon gelukkig te zijn. Na een kop koffie en even heel gezellig kletsen met mijn lief is mijn liefvriendje weer vertrokken.

Wat een prachtig weekend was het ! En leuke plannen voor het volgende weekend zijn al weer gemaakt !

(komende week wordt wel een heel stil weekje, want mijn lief gaat voor 5 dagen op cursus. Hij moet ver weg en blijft daar dus overnachten. Pas vrijdag komt hij weer thuis, pfffff. Wat ga ik hem missen ! En wat zal ik blij zijn als hij er vrijdagavond weer is !)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten