Alles is liefde !


woensdag 2 maart 2011

NLP 2

Vanochtend was mijn tweede NLP-sessie.
Teruggaan naar mijn jeugd, was het thema van vandaag. Stappen maken op een tijdlijn, van heden naar verleden, en gevoelens van nu herkennen in gevoelens van toen.




Mijn geschiedenis herschrijven, nieuwe lijntjes leggen, nieuwe overtuigingen, oude conclusies vergeten.
Heftig vond ik het, er kwamen allerlei emoties boven, dat moest ook, ik moest ze voelen om te kunnen weten wanneer ik ze al eerder voelde, en wat dat met me heeft gedaan.
In de afgelopen dagen was er al veel 'oud zeer' bovengekomen en dat zal de komende tijd zeker ook gaan gebeuren. Dat is goed, ik heb de neiging om altijd maar in de overlevings-modus te gaan, en opgedane ervaringen diep in laatjes in mijn hoofd weg te stoppen zonder ze te ordenen en te verwerken. Als zo'n laatje ineens open gaat, omdat er iets gebeurt waardoor dat getriggerd wordt, komt alle pijn, verdriet en gevoel weer ineens keihard naar boven. Nu kan ik daar wat mee, ik weet dat dat gevoel er mag zijn, en alleen al daardoor krijgt het makkelijker een plekje.
Dus laat maar komen, er zullen best wat tranen vloeien de komende tijd, maar dat mag ook.
Er gebeurt van alles momenteel, ook met mijn emoties van nu moet ik dealen, het zal allemaal heel heftig zijn, maar als het mij uiteindelijk gaat helpen, is het allemaal prima.
Belangrijkste les van vandaag: Ik mag er zijn, het is goed zoals ik ben. Door de sessie van vandaag kan dit zich gaan nestelen, kan ik daar zelf van overtuigd raken en wellicht makkelijker met dingen omgaan.
Ik denk dat ik dat de komende tijd ook goed kan gebruiken.......
Ik ga het dus vaak hardop tegen mezelf zeggen:
Ik mag er zijn, het is goed zoals ik ben !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten