Alles is liefde !


woensdag 22 juni 2011

Statistieken

Al een tijdje houd ik iedere dag het aantal pageviews op mijn blog bij. Geen kunst aan, Blogspot houdt dat nauwkeurig voor me bij, ik hoef alleen maar bij 'Statistieken' te kijken.

Het is me opgevallen dat op dagen dat ik een nieuwe blog post, het aantal pageviews met gemak tot ruim boven de honderd oploopt. Op dagen dat ik niet post is het beduidend minder, maar is het aantal toch nog aanzienlijk.
Hieruit concludeer ik dat ik veel lezers heb, die mijn blog volgen via de meldingen op Twitter en Facebook, of via RSS Feeds, zodat ze bij een nieuwe post gewaarschuwd worden, en dus gaan lezen. Ook via www.polyamorie.nl, waar ik ook met enige regelmaat een blog neerzet, komen veel mensen op mijn blogsite terecht.

In diezelfde rubriek 'Statistieken' kun je ook zien, op welke sites je blog vermeld wordt, en hoeveel pageviews uit die meldingen volgen. Ook heel leuk om te zien ! Er zitten soms sites tussen waarvan je denkt, hoe komt mijn blogvermelding dáár nu toch terecht ? Natuurlijk komen mensen ook via Google, en ingetypte zoekwoorden bij mij terecht, maar soms lijkt het zo onlogisch......Wel grappig !

Gisteren heb ik al vroeg in de ochtend een blog geplaats, meteen steeg het aantal pageviews en aan het einde van de dag stond de teller weer ruim boven de honderd.
Vandaag ben ik wat later, en tot nu toe staat de teller op 10........
Dat zijn dan mensen die wellicht 'per ongeluk' even een kijkje komen nemen ?

Ik ga het eens even nauwlettend in de gaten houden vandaag, kijken wat er gebeurt zodra deze blog geplaatst is. Ach, je hebt er niets aan, maar ik vind het wel grappig om eens te vermelden.

(Update: Meteen na het plaatsen van mijn blog liep de teller weer op, iets langzamer dan anders, maar aan het eind van de dag was het inmiddels vertrouwde aantal pageviews weer bereikt. Leuk ! En ook oudere blogs worden nog steeds veel gelezen. Zo enorm veel lezers, ik voel me gevleid.......)

2 opmerkingen:

  1. Ik kijk inderdaad altijd na je melding op twitter(en die komt ook op facebook). En af en toe lees ik ook wel eens wat oudere blogs als ik niet veel anders te doen heb.

    BeantwoordenVerwijderen