Alles is liefde !


donderdag 9 juni 2011

Luie huisvrouw.....

Niets zo lekker als een dagje niets hoeven en gewoon lekker wat rondrommelen.
De boel even de boel laten, tijd voor jezelf nemen, met een goed boek en een pot thee op de bank, even ergens koffie gaan drinken, shoppen, waar je maar zin in hebt.
Soms lijkt het alsof ik alleen maar van zulke dagen heb........

Ik heb een part-time baan, werk maar heel weinig, en over een een paar weken stopt die baan. Het grootste deel van de tijd ben ik dus thuis, al wil dat niet zeggen dat er dan niets hoeft. Met een groot en druk gezin is er altijd wel wat te doen. Wassen, poetsen, opruimen, boodschappen, zorgen voor de huisdieren, administratie, de tuin bijhouden, achter de kids aanrennen, afspraken in het medische circuit, aktiviteiten op school.......het houdt eigenlijk nooit op. En het huishouden moet toch gewoon doorgaan, ook al heb ik eens een dagje geen zin.

Nog niet zo heel lang geleden was ik bijna continu met dat huishouden bezig. Mijn huis was altijd spic en span. Zo opgeruimd en netjes, dat mijn lief wel eens zei dat het leek of hij in een showroom woonde.
Tegenwoordig is dat wat minder......natuurlijk poets en ruim ik geregeld, maar ik ben niet meer zo fanatiek als voorheen. Ik vind een wat rommelig huis geen probleem meer. Het moet niet te gek worden natuurlijk, want dan komt die poetsdrift weer in alle hevigheid terug, maar over het algemeen kan ik het goed laten.

Zo moet ik nu (ben de hele ochtend weggeweest, even taxiën voor en koffie bij mijn moeder) de vaatwasser nog uitruimen, liggen er overal spullen van de kids, staat er een wasmand midden in de woonkamer en moet de bijkeuken nodig worden opgeruimd. De stofzuiger mag er trouwens ook wel even doorheen......en zometeen komt jongste alweer thuis voor de lunch.
Dus daar ga ik straks maar eens rustig aan beginnen.......

Het voelt veel relaxter, nu ik niet meer zo panisch met dat huishouden bezig ben. En het is een stuk gezelliger, een huis waaraan je kan zien dat er in wordt geleefd !

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk, een huis waarin geleefd mag worden! Hier is het ook altijd wel netjes, maar net niet zo glimmend en glinsterend als in de reclames! Van mij hoeft dat ook niet! Poetsen vind ik zo'n ondankbaar werk. Met de kids en huisdieren in huis blijft het hier meestal ook maar kort spik en span!
    Trouwens ééns in de maand krijg ik altijd een gigantische poets- en opruimdrang! En daar maak ik dan handig gebruik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar nou t 2e gedeelte dan,want ik ben nooit zo'n poetsfriemel geweest ;P.

    Maar ik vind t belangrijkste dat mn kinderen blij zijn en verzorgt. en dat t toch schoon is je huis, maar je mag best zien dat er in geleefd word.
    Ze zeggen dan ook altijd bij mij dat t gezellige troep is ;).

    Maar geen bende meer als toen we net gingen samen wonen, we noemen dat dan ook maar onze studentenhuis periode ;)

    En heb je anders altijd wel wat te doen. maar ik hou me ook zo wel lekker bezig.

    XX Angel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn motto: het huis is er voor mij! Ik ben er niet voor het huis. Alles met mate, ook poetsen. Wat mij betreft; alleen als het echt moet maar niet omdat het maandag is de ramen zemen......ja, echt een luie huisvrouw ben ik. En ik schaam me er niet eens voor!!

    BeantwoordenVerwijderen