Alles is liefde !


maandag 6 juni 2011

Met een gouden randje.......








Ik bof wel, met al die heerlijke weekenden.......
Dit was er weer een met een gouden randje, barstensvol liefde, enorm genieten, ontzettend veel plezier, veel gezelligheid en ook nog prachtig weer !


Het weekend begon al op donderdag. Omdat het Hemelvaartsdag was, was iedereen vrij en konden we er gezamenlijk een fijne dag van maken. Mijn liefvriendje was dan ook al aan het eind van de ochtend bij ons. Helaas was mijn lief toen al weg, ik was er van uit gegaan dat hij pas tegen de avond weg zou moeten, maar dat bleek al veel vroeger te zijn, heel jammer was dat.
We hebben er dus thuis maar een lekker rommeldagje van gemaakt. De auto van mijn liefvriendje heeft een grote was- en poetsbeurt gekregen (en dat was nodig ook !) waarbij assistentie van onze twee jongste kids zeer wenselijk was en zeer gewaardeerd werd. Mijn moeder was er ook, zoals bijna elke gezellige donderdag en heeft mij weer enorm geholpen door mijn strijkwas weg te werken. Intussen heb ik wat rondgerommeld, dingetjes geregeld, de was gedaan, opgeruimd, iedereen van eten en drinken voorzien en genoten van alle gezelligheid onderling.

's Avonds, toen mijn lief weer thuis was, was het de bedoeling om met z'n drieën nog even wat te drinken en lekker bij te kletsen, alvorens ik met mijn liefvriendje mee zou gaan. Dit weekend was namelijk weer een vastgelegd weekend voor ons samen. Uiteindelijk zijn we toch eerder vertrokken dan gepland. Onze jongste, die het soms best moeilijk heeft met het hele poly-gebeuren, en vooral met het feit dat ik dus geregeld naar mijn liefvriendje ga, vond het ook nu niet leuk dat ik weg zou gaan.
De ervaring leert dat ik dan niet moet dralen, maar gewoon moet vertrekken, dat is voor hem het gemakkelijkst. Maar dat is ontzettend moeilijk.......weggaan met een verdrietig mannetje thuis......
Ik voel me dan verscheurd, aan de ene kant wil ik helemaal niet weg en lekker met jongste knuffelen op de bank, maar aan de andere kant heeft mijn lief gelijk als hij zegt dat ik resoluut weg moet gaan. Jongste vindt het namelijk altijd vervelend als ik weg ben, waarheen ik ook ga. Als ik zou besluiten niet te gaan, kan ik waarschijnlijk nooit meer weg en wordt het probleem alleen maar groter.
Maar ook bij mij zijn er dan tranen. In de auto was ik dan ook erg stil. Mijn liefvriendje begrijpt mijn gevoel gelukkig volledig, en dat is heel erg fijn. Ik hoef dan niets uit te leggen en hij is er gewoon voor me. Later op de avond heb ik nog even contact gehad met mijn lief, toen ging het al beter met jongste gelukkig, en voelde ik me ook weer wat geruster.

Vrijdagochtend waren we al redelijk vroeg wakker. Echt lang uitslapen lukt ons beiden niet echt op het moment. Op zich niet erg, zo hadden we een lekker lange dag voor de boeg.
Na een heerlijk ontbijt in bed en langzaam aan opstarten zijn we uitgebreid gaan shoppen. Het was ook wel heerlijk weer om lekker door de stad te wandelen, op zoek naar leuke spullen. Mijn liefvriendje heeft een prachtige aankoop gedaan, en mij enorm verrast met een lief en mooi kado....... Natuurlijk hebben we ergens lekker koffie gedronken en nadat alles wat gekocht moest worden, ook daadwerkelijk was gekocht, zijn we nog wat dagelijkse boodschappen gaan doen en thuis gaan koken en eten.
We moesten nog opschieten ook, want al vroeg in de avond moesten we de auto weer in om op tijd op de vaste-vrijdagavond-club te zijn. Dachten we........ Toen we daar aankwamen was het akelig stil en leeg. Wat bleek, het ging helemaal niet door die avond.......hadden we dat hele eind voor niets gereden.......wat moest ik ontzettend lachen ! Dit was weer helemaal typisch mijn liefvriendje !
Nou ja, dan maar onderweg naar huis stoppen in een leuke stad en even op een terras wat gaan drinken. Ook gezellig ! Door dit alles waren we vroeger dan gepland weer thuis en zijn lekker met een goede film, een fles rosé en lekkere hapjes op de bank gekropen. Eigenlijk hebben we ook niet meer nodig om het fijn te hebben samen...........

Ook op zaterdagochtend is lang uitslapen niet gelukt, maar dat wil niet zeggen dat we vroeg uit bed waren....... We kunnen ontzettend genieten van lekker lang in bed blijven, daar uitgebreid ontbijten, nog maar eens koffie halen, goede gesprekken voeren, alle nieuwszenders even bekijken, ....... vul verder zelf maar in........
We hoeven er tenslotte ook voor niemand uit, dus waarom zouden we vroeg opstaan ?
Op een gegeven moment zijn we toch maar in aktie gekomen, want die dag zouden we samen naar een JazzFestival gaan. We zijn allebei dol op muziek en vinden het reuze gezellig om door de stad te slenteren, van podium naar podium te gaan, hier en daar iets te drinken en te eten en, ook heel leuk, mensen te kijken !
Zo gezegd, zo gedaan. We hebben een heerlijke dag gehad, hebben leuke bands gehoord en gezien, en erg genoten van de gezellige sfeer en alle drukte. Toen het later op de avond wat frisjes werd zijn we lekker naar huis gegaan, om daar knus met z'n tweetjes een fijne dag af te sluiten.

En zowaar, op zondagochtend hebben we wat langer geslapen. Het was ook wel heel erg laat geworden, dus dan gaat dat vanzelf, dan moet je bijna wel.
Mijn liefvriendje zorgde voor het vanzelfsprekende ontbijtje, en toen we in de gaten kregen dat het buiten regende, hebben we de laptop naar boven gehaald om lekker in bed film te kunnen kijken. Koffie en thee naast het bed, samen knus onder het dekbed, goede film voor onze neus, hoe goed kan het leven zijn !
Een paar fijne uurtjes later was het toch echt tijd om op te staan. Er moest nog van alles worden opgeruimd en we hadden afgesproken om voor het avondeten weer bij mij thuis te zijn. Onze oudste kwam terug van een bijzondere reis met haar school, en ik vond het niet leuk om dan 's avonds pas thuis te komen.

Ze was net thuis toen ook wij thuis arriveerden en na een dikke knuffel kwamen de verhalen los. Heerlijk om haar enthousiasme en bevlogenheid te horen ! Ze heeft meegewerkt aan een heel speciaal project en we zijn onwijs trots op haar.
Ook met jongste ging het gelukkig goed en ik heb fijn even afgezonderd van iedereen met hem gekletst en geknuffeld.
Het gezamenlijke eten (het weer viel nog alles mee en dus kon de barbeque aan) was heel erg gezellig. De rest van de avond hebben we nog heerlijk zitten kletsen. Het is zo fijn dat mijn mannen het goed met elkaar kunnen vinden, ik zit dan echt te genieten van hun gesprekken (en hun plagerijen mijn kant op......). Mijn liefvriendje ging dan ook later dan gepland weer richting 'buitenhuis'.

Genieten met een grote G en met een dikke gouden rand dus. Het volgende weekend wordt ook weer helemaal leuk, en helemaal poly. Ik moet dan optreden op een JazzFestival, en mijn liefvriendje blijft het hele weekend, niet alleen om mee te gaan naar dat optreden, maar ook om samen met mij en mijn lief lekker te gaan stappen, en gewoon, om gezellig allemaal bij elkaar te zijn.
Ik kijk er al weer naar uit !

1 opmerking: