Alles is liefde !


vrijdag 10 juni 2011

Grappig

Dat twitteren is toch wel heel gezellig. Behalve dat ik erg leuke contacten heb binnen de Twitter- community, en er vaak waardevolle discussies gaande zijn (steeds in 140 tekens, en dat is best een uitdaging), komen er regelmatig ook hilarische tweets voorbij.

Sommigen van die tweets worden een soort van hype, soms maar voor een dag, en soms blijven ze iets langer overeind.
Zo kwam laatst de hashtag #minderboeiendeboeken voorbij. Echt, ik heb in een deuk gelegen ! Verbasterde boektitels schoten in razend tempo mijn timeline in. Echte juweeltjes zaten daarbij, zoals 'De ontdekking van het gehemelte (Mulisch) of 'Knielen op een bed met vlooien' (Siebelink). Vond mijn eigen vondst 'The silence of the tramps' (Harris) ook niet onaardig.........

Ook de #sixwordstory vond ik erg leuk ! Een verhaaltje in 6 woorden, ik geef het je te doen. Iedereen interpreteerde dat op zijn eigen manier. De een vertelde in 6 woorden wat die dag op het programma stond, de ander gaf er een wat meer poëtische draai aan. Erg leuk om te lezen. En om te doen.......korte tijd bestonden ook mijn tweets uit maar 6 woorden.

En vandaag is er een nieuwe, #modernespreekwoorden, ook weer zo'n leuke.
Bekende spreekwoorden en gezegden met een twist naar social media. Geweldige vondsten zag ik vanochtend al. Wat dacht je van deze: 'van de hash op de tag springen' of 'al doende tweet men'. En ja, ik kan het zelf ook niet laten, 'beter één DM in de hand dan tien tweets in de lucht' en 'door de tweets je timeline niet meer zien'.........

Een kijkje in mijn timeline is dus altijd goed voor een brede lach. Zo grappig, Twitter.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten