Alles is liefde !


donderdag 29 december 2011

Dag 2011, hallo 2012 !

Wat gaat de tijd toch snel… Het jaar is al weer bijna om, nog een paar dagen en we stappen met z’n allen 2012 in. Een nieuw jaar, waarvan we nu nog niet weten wat het ons allemaal gaat brengen. Wat ik wel weet, is dat het afgelopen jaar weer een heel bijzonder jaar was. Een jaar waarin veel gebeurd is. Leuke, maar ook verdrietige dingen. Maar ook die horen erbij, er zijn tenslotte geen pieken zonder dalen.

Het was een jaar van vriendschap, dierbare vriendschappen zijn weer aangehaald en versterkt, en er zijn ook mooie nieuwe vriendschappen ontstaan. Er zijn veel lieve en prachtige mensen mijn leven binnengewandeld. Ik ben bevoorrecht zoveel geweldige mensen om me heen te weten.

Het was een jaar van dingen voor het eerst meemaken, zoals bijvoorbeeld het vieren van verjaardagen en Sinterklaas met mijn liefvriendjes familie. Een jaar van afscheid, zoals het stoppen met een gedeelte van mijn zangaktiviteiten en het opzeggen van mijn baan. Een jaar van een paar heerlijke  weekendjes weg met mijn lief, en van heel speciale minivakanties met iedereen die me lief is. Een jaar van bijzondere momenten, zoals de week Barcelona met mijn liefvriendje. Een jaar van vaak samen zijn met de mensen die me zo lief zijn.

Het was een jaar van zorgen om de kinderen, door ziekte en andere problemen. Maar ook zorgen over mijn eigen gezondheid. Een jaar van zoeken naar wat ik wil worden als ik later groot ben. Een jaar van bijzondere happenings, zoals de ballonvaart met mijn lief en mijn liefvriendje, voor het eerst naar de Zwarte Cross en met z’n drietjes allerlei leuke dingen ondernemen.

Het was een jaar waarin ik vaak om advies ben gevraagd, waarin men mij wist te vinden in moeilijke tijden. Het vertrouwen dat hier uit spreekt is heel bijzonder en raakt me. Open staan voor anderen, helpen met raad en daad en een luisterend oor bieden is zo fijn. Het is heerlijk om iets voor anderen te kunnen betekenen. Dat gevoel is zo sterk, dat mijn ideeën om hier beroepsmatig iets mee te gaan doen, steeds duidelijkere vormen zijn gaan krijgen.  

Het was een jaar van zelfreflectie, van confrontatie, ontwikkeling en groei. Door alles wat ik mee maak blijf ik groeien, word ik sterker, en steeds meer de persoon die ik zou willen zijn. In dat opzicht ben ik er nog lang niet, dat hoeft ook niet, maar ik maak belangrijke stappen, op allerlei vlakken, en dat voelt goed !

Het was een jaar waarin mijn relaties met mijn twee mannen nog steviger op de rails zijn komen te staan. De liefde blijft groeien. In beide relaties waren er ups and downs, prachtige momenten, moeilijke dagen, heel veel geluk, soms verdriet, plezier, gedoe, maar vooral overweldigend veel liefde.
En juist die immense liefde, die ik voel voor en krijg van mijn twee lieve mannen, maakte dit jaar zo geweldig. Ik koester die liefde, en realiseer me hoe speciaal het is wat ik heb, wat ik mag beleven, waar ik me in mag wentelen en wat me zo gelukkig maakt.

En volgend jaar ? Ach, we zien wel wat het brengt. Er zijn genoeg plannen om er in ieder geval een heel leuk jaar van te maken. De agenda staat al vol met allerlei leuke dingen. Er zijn ideeën voor gezamenlijke vakanties. Maar ook wat-verder-weg-toekomstplannen. En plannen die weer met mijn eigen ontwikkeling en groei te maken hebben. We kunnen de toekomst niet voorspellen, dus voor een groot deel is het afwachten. Ik ben in ieder geval vast van plan om alles wat op mijn pad komt met open armen te verwelkomen.

En de liefde ? Die stroomt, bruist en groeit. Ik weet zeker dat dat het komend jaar ook zo zal zijn, dat die liefde blijft stromen, en bruisen, en groeien. En dat is een fijne wetenschap, zo in de laatste dagen van het jaar. Ik ga dus vol vertrouwen 2012  in, samen met iedereen van wie ik zoveel houd. 

Ik wens iedereen een heel fijne en sfeervolle jaarwisseling, en een fantastisch, gezond, gelukkig en vooral liefdevol 2012 !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten