Alles is liefde !


zondag 4 december 2011

Sinterklaasfeest (deel 1)

Wat hebben we toch leuke tradities in ons koude kikkerlandje ! Neem nu ons Sinterklaasfeest, hollandser kan het bijna niet. Een heerlijk feest, vol gulle gaven, plagerijtjes en lekkernijen. Elk jaar in december weer genieten !

Gisteren heb ik al zo’n heel leuk Sinterklaasfeestje mogen vieren. Samen met mijn liefvriendje en zijn familie heb ik een meer dan gezellige dag gehad. ‘s Ochtends zat ik al heel vroeg in mijn auto, om mijn liefvriendje wakker te gaan maken met een lekker ontbijtje. Altijd een fijn begin van de dag, ontbijten in bed. Na gesmuld te hebben van smakelijke broodjes en ander lekkers, en natuurlijk onze sintkadootjes voor elkaar te hebben uitgewisseld (en wat kreeg ik een lief kadootje), moesten we nog wel het één en ander doen. Er moesten nog diverse dingen gedaan worden, en mijn liefvriendje had zijn gedicht ook nog niet geschreven. Ik heb ondertussen voor de vijf kleintjes gedichten gemaakt, gelukkig vind ik dat leuk om te doen en gaat me dat goed af, dus dat was zo gebeurd.

Toen alles, net op tijd, klaar was, zijn we vertrokken. Met een auto vol pakjes zijn we naar mijn liefvriendje’s zus gereden, want daar werd het feestje gevierd. Eerst hebben we gezellig koffie gedronken en bijgekletst, en toen mochten de kinderen de kado’s gaan zoeken. Een hoop gegil en gejoel steeg op toen ze de zakken vol pakjes hadden gevonden. 

Eén voor één mochten ze een kadootje pakken, en hun rijmpjes (laten) voorlezen. En wat leuk vond ik de gewoonte om na ieder kado en na ieder gedicht luid zingend de Sint te bedanken ! Met z’n allen dus ! De kleintjes vonden het allemaal prachtig, zoveel pakjes om open te maken !

Toen alles uitgepakt was, zijn we eerst heerlijk gaan eten. Gezellig, allemaal met een bord op schoot! Mijn soep heb ik met het kleinste ukje gedeeld, heel knus was dat. We hadden allemaal zoveel gegeten, dat we het toetje pas later die avond hebben genomen…

Toen de drie kleinsten lekker in bed lagen, waren wij ‘grote mensen’ aan de beurt. Met hulp van de twee oudste kids, hebben we een hilarisch spel gespeeld. Het kwam er op neer dat we vier misdaden moesten oplossen, met behulp van aanwijzingen, die we weer moesten verdienen met bingo spelen. Klinkt verwarrend, en dat was het ook. We hebben zo ontzettend gelachen ! Bij één rijtje vol op de bingokaart moesten we een aanwijzing zoeken, en mocht één van de spelers uit je team een pakje openmaken. Echt, we hebben dubbel gelegen, hilarische taferelen speelden zich af. 

Toen ook onze pakjes allemaal open waren (en wat ben ik verwend, met mooie kadootjes en een prachtig gedicht), en de twee oudsten inmiddels ook in dromenland waren, hebben we nog lekker nageborreld. Heel gezellig, en wat is het heerlijk om je zo opgenomen te voelen in zo’n enorm leuke en warme familie.

Eenmaal thuis hadden mijn liefvriendje en ik het wel gehad, het was al aardig laat, en we zijn dus  lekker ons bed ingedoken. Echt wel een fijne plek om samen even na te kletsen en te genieten ! Vanochtend konden we uitslapen, en we zijn rustig begonnen met ontbijt op bed. Ik hoefde pas rond het middaguur weer weg, dus we hadden alle tijd. Heerlijk om de dag zo samen te beginnen !

Toen ik richting huis vertrok, maakte mijn liefvriendje ook aanstalten om weer naar zijn buitenhuis te gaan. Hij had nog wel het één en ander te doen. Zijn surprise voor morgenavond, als we bij ons thuis Sinterklaas vieren, was nog lang niet af. En ik denk dat hij nu dus nog flink aan het knutselen is…

Een geweldig feest was het, en dat was pas het eerste deel ! Morgenavond gaan we weer verder, dan met mijn eigen gezin. Samen met mijn lief, de kids en mijn liefvriendje maak ik er dan weer net zo’n leuk en gezellig feest van ! 
Wordt vervolgd...



2 opmerkingen:

  1. Weer erg sfeervol beschreven Diva! Ik mis helaas het "sint-gen" dus bij ons blijft het bij wat lekker voor bij de koffie! Geniet ervan morgen met gezin en liefvriendje samen.
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie via Twitter:

    ★ Leuk hoor!! en dan morgen weer hihi, veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen