Alles is liefde !


dinsdag 6 december 2011

Sinterklaasfeest (deel 2)

Het kan gewoon niet op ! Het feest van gisteravond was ook weer zo enorm leuk ! Het was al een feestelijke dag, want oma (mijn moeder) was ook jarig. Ik was in de ochtend al even op de koffie geweest, en ‘s middags ben ik terug gegaan met de kids. Ook mijn lief kwam na zijn werk nog even langs.
Gezellig !

Thuisgekomen moesten de kids nog de allerlaatste hand aan hun surprises leggen en moest ik de laatste voorbereidingen treffen voor ons heerlijk avondje. Mijn liefvriendje had inmiddels laten weten ook onderweg te zijn. Om half 7 was iedereen klaar en waren we compleet. We hebben gesmuld van door oma gemaakte heerlijke erwtensoep (echt sinterklaasvoedsel is dat bij ons in de familie) en lekkere broodjes, en toen konden we van start. En dat werd tijd ook, aldus onze jongste telgen…

Alle surprises stonden al klaar en de overige kadootjes had ik in de woonkamer verstopt. Door middel van een leuk spel kon iedereen kado’s verdienen. Hoewel, de kans dat je een pakje voor iemand anders vond, was wel erg groot. Het was erg leuk om op deze manier pakjesavond te vieren. Het spel bestond uit geluidsfragmenten die geraden moesten worden, eerst ging het om titels van liedjes, en later om huis-tuin-en-keukengeluiden. Heel fanatiek werden we ervan. Ik was de spelleider, maar raakte in alle hectiek het spoor ook bijster, hoe waren de regels ook al weer ? Maar we hebben wel ontzettend gelachen en zijn echt wel een paar uurtjes bezig geweest voordat alle kado’s en surprises waren uitgepakt, en alle gedichten waren voorgelezen. En wat waren het leuke kadootjes ! We hadden ook voor wat gezamenlijke presentjes gezorgd, zoals een spel dat we met Kerst kunnen spelen, een origineel Scrabble-spel (als tegenhanger voor Wordfeud...*grijns*) en een bon voor een gezellige dag uit met z’n allen. Ook dat is traditie bij ons, gezamenlijke kado’s. En een gouden formule moet je vooral niet willen wijzigen…

We hadden allemaal erg ons best gedaan om er iets heel leuks van te maken, originele surprises waren in elkaar geknutseld en wat een leuke gedichten had iedereen geschreven. Ze stonden vol met kleine plagerijtjes want in een sintgedicht mag je elkaar best een beetje op de hak nemen, maar waren ook heel aardig naar elkaar toe. Het was heerlijk dat ook mijn liefvriendje van de partij was. Hij hoort er gewoon helemaal bij, en toen we later op de avond nog even lekker met z’n tweeën waren, zei ik hem dan ook dat ik me niet meer kan voorstellen dat hij er niet bij zou zijn tijdens feestdagen als deze…

Een heel leuke, gezellige en liefdevolle avond was het dus ! Ik kijk nu al weer uit naar Kerst, want ook dat feest vieren we weer met z’n allen…

1 opmerking:

  1. Reacties via Twitter:

    ★ klinkt alsof je volop hebt genoten! Heerlijk meis! Kus

    ★ Bijzonder liefdevol! #inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen