Alles is liefde !


maandag 19 december 2011

Een perfect weekend !

Ontspannen, liefdevol en romantisch, dat zijn de juiste woorden om te omschrijven hoe mijn weekend met mijn liefvriendje is geweest. Een weekend dat voor ons allebei helemaal perfect was, in alle opzichten !

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef, begon ons weekend eigenlijk al op donderdagavond. Na een heel rustig dagje alleen, in mijn liefvriendjes buitenhuis, konden we vrijdagmiddag dan eindelijk samen gaan genieten.

Het begon direct al goed. Een kerstbijeenkomst van mijn liefvriendjes werk, georganiseerd in een heus kasteel. Hoewel ik niemand kende, was het een erg gezellige avond. Mijn liefvriendjes collega’s zijn leuke mensen, met wie het gezellig kletsen is. Buiten dat was er een erg smakelijk buffet, waarvan we heerlijk gesmuld hebben. Het was niet eens zo heel erg laat toen we weer naar huis gingen, maar we waren wel bijna de laatsten die vertrokken, dat zegt genoeg denk ik.

Heel lang uitslapen was er niet echt bij op zaterdagochtend, maar dat was niet erg. De reden van het op tijd moeten opstaan was een hele leuke; we gingen naar de sauna ! Mijn liefvriendje had me een lekker relaxdagje kado gedaan met Sinterklaas, wat een super kado was dat ! Voor ons ontbijt heeft hij die ochtend een rondje bakker gedaan, mmmm, wat hebben we gesmuld. Daarna zijn we lekker  nog even blijven liggen, maar toen was het echt tijd voor aktie. Na wat snelle boodschappen zijn we vertrokken. De hele dag hebben we ons heerlijk kunnen ontspannen in diverse sauna’s en baden. Tussendoor lekker koffie gedronken, onderuit gezakt in heerlijke luie fauteuils, een hapje gegeten, nog een drankje gedaan. De sfeer was extra gezellig vanwege de kersttijd, zeker toen het donker werd en overal in het complex de kerstverlichting aan ging. Helemaal uitgerust zijn we weer naar huis gegaan.

Na het eten zijn we samen wat rond gaan rommelen. Mijn liefvriendjes huis was nog niet in kerstsfeer, dus daar hebben we maar eens even iets aan gedaan. Geen boom dit jaar, want de komende week is hij nog in zijn buitenhuis en de feestdagen viert hij bij mij en zijn familie. Maar met lichtjes en kerstballen kom je ook een heel eind. Voor zijn buitenhuis heeft hij gisteravond nog wat spullen uit mijn kerstverzameling meegenomen, dan oogt het daar ook een beetje ‘kersterig’. 

Tussen de bedrijven door hebben we gekeken naar ‘Liefde in tijden van internet’, een thema-uitzending van Café de Liefde (VPRO). Een klein deel van de uitzending was gewijd aan polyamorie. Enige tijd geleden ben ik gevraagd om mee te werken aan dat programma, om te vertellen over mijn blog, mijn Twitter en Facebook activiteiten en de contacten die daar uit voortkomen. Heel even heb ik nog gedacht om het te doen, maar uiteindelijk toch besloten dat ik dat niet wilde. En ik ben, na het zien van de uitzending, en met heel veel respect voor hen die wel hebben meegewerkt, want dat was wel heel dapper, heel blij dat ik het niet heb gedaan… 

Toen ging mijn telefoon, oudste was aan de lijn. ‘Mam, hoor je dat, goed luisteren’… In eerste instantie hoorde ik alleen maar lawaai, maar al snel wist ik waar ik naar luisterde. Oudste was bij een concert van Coldplay, en belde me omdat ze op dat moment haar en mijn favoriete altijd-goed-voor-tranen nummer speelden… Zo lief dat ze dat met me wilde delen… 

Daarna was het tijd voor nog meer ontspanning. Eerst had ik een verrassing voor mijn liefvriendje, als extra kerstpresentje zeg maar, één die hij wel heel erg leuk vond, en die verrassing eindigde op onze tantrakamer. Daar hebben we onze kerstkadootjes aan elkaar gegeven. Ik was erg geraakt door zijn lieve kadootjes, die hij duidelijk met heel veel liefde en aandacht speciaal voor mij had uitgekozen. Een heel mooi gesprek volgde, een gesprek dat voor ons allebei veel betekende. Een gesprek over gevoelens, over hoe die gevoelens op een bepaalde manier in ons leven zijn verankerd, hoe die gevoelens nog steeds groeien en verdiepen, steeds sterker worden zelfs. Maar ook een gesprek over onze verwachtingen, onze angsten en  alle moeilijkheden die we tegenkomen, over dingen die altijd moeilijk zullen blijven, maar waar we altijd uit zullen komen, alleen al omdat we er uit wíllen komen. Die liefde voor en verbondenheid met elkaar, die altijd zo voelbaar is, die zo sterk is, weer uitspreken naar elkaar was wederom heel fijn.

Zondagochtend, uitslapen ! Nou ja, uitslapen… We waren toch redelijk op tijd wakker, zeker als je bedenkt dat we pas heel diep in de nacht ons bed in waren gedoken. Ook voor deze dag hadden we plannen, maar we konden niet echt helemaal goed wakker worden. Na nog een uurtje sudderen heeft mijn liefvriendje een ontbijtje op bed voor ons gemaakt. Douchen, aankleden, even wat huishoudelijke taken en we gingen op weg, lekker shoppen in een heel grote shoppingmall in het Belgische. Op jacht naar een nieuwe jas voor mijn liefvriendje. En we zijn geslaagd ! Na koffie en een lekker hapje hebben we nog wat winkels bekeken, om vervolgens weer verder op pad te gaan. Op naar onze favoriete stad !

Daar was een gezellige kerstmarkt. Vorig jaar zijn we daar ook geweest (mogen we al spreken van een traditie ?), maar toen lag er sneeuw en was het ijskoud. Het pak sneeuw ontbrak, maar ook nu was het erg koud. Wind, regen en later natte sneeuw maakten dat we na een warm drankje en een rondje langs allemaal gezellige kraampjes al snel een restaurantje op zijn gaan zoeken.

Mijn kapsel had het al lang begeven door de aanhoudende nattigheid die naar beneden kwam, en als twee verzopen katten gingen we een klein Grieks eettentje binnen. We hebben heerlijk gegeten, deze Griek had eens niet de traditionele gyros en souvlaki op het menu staan, maar wel allerlei aparte gerechten. Dat was dus smullen.

Het was al erg laat toen we huiswaarts keerden. En daar moest nog het een en ander worden opgeruimd. Samen is dat gelukkig zo gebeurd. Ondanks het late tijdstip hebben we toch nog de tijd genomen om het weekend fijn af te sluiten. Dicht tegen elkaar aan op de bank, nog even knuffelen, nog even kletsen, nog even zeggen hoe fijn het weer was samen… Voor mijn liefvriendje was het weer een latertje, want hij bracht me naar huis maar moest ook nog helemaal terug naar zijn buitenhuis.

Toen hij weg was ben ik mijn lief, die al sliep, een kus en een knuffel gaan brengen, heb alvast een begin gemaakt met dit blog, nog even wat gedronken, even gekletst met oudste die ook laat thuiskwam en vooral heel stilletjes na zitten genieten van een heel mooi, ontspannen en enorm liefdevol weekend…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten