Alles is liefde !


maandag 2 januari 2012

Samen het nieuwe jaar in...

Een fijne afsluiting en een geweldig begin ! De jaarwisseling was echt geweldig ! Gezellig, sfeervol, knallend, maagvullend, hilarisch, warm en heel liefdevol. Deze woorden omschrijven denk ik precies hoe ik het oude jaar uit, en het nieuwe jaar in ben gestapt.

Afgelopen vrijdagochtend was ik al heel erg vroeg onderweg naar mijn liefvriendje, om samen te ontbijten, en om daarna de dag door te brengen met zijn kinderen. Na een paar knusse uurtjes samen zijn we uitgebreid boodschappen gaan doen. Toen die eenmaal waren opgeruimd, de koffie net gezet was en ik nog druk met de stofzuiger in de weer was, arriveerden de kids ! Lekker vroeg, gezellig ! Na de koffie met wat lekkers, was het spelletjestijd. Ik had Kolonisten van Catan van huis meegenomen, en we hebben twee zeer fanatieke potjes gespeeld. Het eerste werd met gemak door mijn liefvriendjes jongste gewonnen, en ik heb het tweede spel glorieus op mijn naam weten te schrijven, yes !

Liefvriendjes oudste en haar vriend zouden later komen, die moesten nog gewoon werken, en toen zij belden dat het nog wat later dan gepland zou worden, zijn wij alvast begonnen met eten. Een uitgebreide fondue hadden we voorbereid, ik had twee fondue-stellen meegenomen, dus plaats genoeg om alle vorkjes met lekker vlees ruim te laten pruttelen. Gelukkig waren we nog lang niet klaar toen de oudsten arriveerden, zodat zij gezellig aan konden schuiven en we toch nog allemaal samen konden eten.

Wat was het gezellig ! Iedereen heeft gesmuld, de plagerijtjes vlogen over de tafel, waarbij het natuurlijk het leukst was om een beetje met de kids samen te zweren tegen mijn liefvriendje. Natuurlijk liet ook hij zich niet onbetuigd, dus ook ik moest er regelmatig aan geloven. Fijn dat de klik tussen zijn kinderen en mij er ruimschoots is, net zoals die tussen mijn kinderen en hem...

Na het eten, en een laat toetje, hebben we de dag afgesloten met een spelletje Scrabble. Het liep al tegen middernacht toen de kinderen naar huis gingen. Gelukkig was het meeste al opgeruimd en de afwas aan de kant, zodat we redelijk snel ons bed in konden duiken. Lekker knus, samen onder het dekbed, hebben we nog tot diep in de nacht liggen praten. Een geweldig mooi en open gesprek hadden we, het is zo heerlijk dat we ons allebei kwetsbaar kunnen en durven opstellen naar elkaar, dat we onze diepste gevoelens, maar ook onze diepste angsten en onzekerheden, met elkaar kunnen delen. 

De volgende ochtend voelde ik het al toen ik wakker werd, dit werd een knots van een migraine-aanval… Balen zeg ! Net nu, op oudjaarsdag ! Mijn liefvriendje zorgde voor ontbijt op bed, zodat ik nog even kon blijven doezelen, dat was wel heel fijn. Rustig aan zijn we opgestaan, onder de douche gekropen en hebben alles ingepakt, om naar mijn huis te gaan. Omdat ik met mijn eigen auto was, reden we gezellig (nou ja, niet echt…) achter elkaar aan. 

Bij mij thuis was er koffie, en een heleboel geknal en geknetter. Onze drie jongens hadden een enorme voorraad vuurwerk ingeslagen en waren al driftig bezig een poging te wagen de boel op te krijgen. We vroegen ons ernstig af of dat zou gaan lukken, wat een hoeveelheden zeg !

Mijn lief had de boodschappen al gedaan, mijn liefvriendje en ik zijn oliebollen gaan kopen, en hebben na de lunch nog een rondje vergeten boodschappen gedaan. Toen was alles klaar en hoefden we niets meer. Lekker op de bank dus, met een biertje en een wijntje. Niet echt slim met migraine, maar ja, hoofdpijn had ik toch al…

Een fijne oudjaarsavond was het, de jongens liepen in en uit om telkens een nieuw voorraadje vuurwerk te halen, wij hingen lekker op de bank met een hapje en een drankje, en wat later zijn we een gezellig spelletje Rummicub gaan spelen.
Het was al erg laat toen we begonnen en één voor één haakte iedereen af, tot alleen mijn lief en liefvriendje nog zaten te spelen. Toen het bijna twaalf uur was, zijn we allemaal in een kring gaan staan, met een glas bubbels of iets anders in de hand, om zo samen af te tellen naar het nieuwe jaar. Na alle zoenen en knuffels moest de rest van het vuurwerk er natuurlijk aan geloven. Gelukkig is het vanuit de warme woonkamer ook allemaal heel goed te zien… Vuurwerk is leuk, maar wel graag op afstand, ik hoef er niet midden in te staan…

De voorraad vuurwerk is bijna op gegaan… Op een bepaald moment had derde er genoeg van en is lekker gaan slapen. Jongste hield het wat langer vol, maar tolde toen toch ook doodmoe zijn bedje in. De twee oudsten gingen werken en op stap, mijn lief hield het ook voor gezien, en liefvriendje en ik hebben nog even samen na zitten genieten.

Vroeg opstaan was er logischerwijs dus niet bij… Lekker uitslapen was de bedoeling, maar ik werd al vroeg weer wakker met nog steeds enorme hoofdpijn. Echt slapen lukte niet meer, dus dan maar naar beneden om vast koffie te zetten. Het was al bijna middag voordat iedereen wakker en beneden was, zodat het ontbijt ook maar meteen de lunch werd.

Omdat we allemaal een beetje gaar waren van het hangen en binnen zitten, wilden we iets gaan doen. Helaas hadden de kinderen daar geen zin in. Mijn lief, liefvriendje en ik zijn uiteindelijk met z’n drietjes naar de stad gereden, om daar in een gezellig café lekker iets te gaan drinken. We hebben heerlijk zitten kletsen. Tegen etenstijd zijn we weer naar huis gegaan, om daar met z’n allen alle restjes van de afgelopen dagen op te eten. Een hele tafel vol lekkere hapjes hadden we, dus dat werd eten met het bord op schoot en een leuke film in de dvd-speler. Super !

Een mooiere manier om de jaarwisseling te vieren kan ik me niet bedenken. Al die liefde en gezelligheid, zoveel warmte en plezier, daar kan helemaal niets aan tippen. Het voelt zo goed, als we allemaal samen zijn. En dan bedenk ik me dat we weer zo’n mooi en liefdevol jaar tegemoet gaan met z’n allen. Wat een heerlijk gevoel !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten