Alles is liefde !


zondag 29 januari 2012

Even bijkomen...

Dit weekend stond eens niet helemaal volgepland. Met weer een aantal drukke en feestelijke weken voor de boeg was dat eigenlijk best wel lekker. Gewoon rustig aan doen, niets moeten, heerlijk was het !

Vrijdagochtend had ik een gezellige koffie-date. Na een ontmoeting met een leuke man in november,  was er een erg gezellig contact ontstaan. Via Twitter, Whatsapp en niet te vergeten de chatfunctie op Wordfeud, hadden we al heel wat afgekletst, en dan niet zoals je normaal virtueel communiceert, nee, deze conversatie verliep consequent in dialect (en dat valt niet mee als je dat dialect van oorsprong niet spreekt…). Hilarische gesprekken, oneliners en commentaren vlogen over en weer. Het idee voor een borrelafspraak was zo geboren, maar om dat te realiseren is het wel handig als je allebei tegelijkertijd een vrije avond hebt.

Dat bleek wat lastig, en daarom was het erg leuk dat er deze week een spontane uitnodiging voor een koffie-ochtendje kwam. Samen met deze leuke man en zijn net zo leuke vrouw heb ik heel gezellig zitten kletsen, heerlijke ‘kapoetsjino’ gedronken en enorm gelachen. Met een brede grijns op mijn gezicht ben ik weer naar huis gereden. Die borrel-date gaat er zeker ook nog komen, maar dit was al super leuk… De rest van de dag was lekker relaxt, mijn lief werkte thuis en dat is altijd gezellig. De kinderen liepen in en uit, we hebben wat kleine klusjes gedaan en ’s avonds heerlijk onderuit op de bank gelegen, met een goede film in de dvd-speler.

Zaterdag begon ook zo rustig. In het weekend hoef je niet vroeg op, dus de dag begint al wat later. Koffie, krantje, mail lezen, de social media een beetje bijhouden, laat douchen, laat ontbijten…
’s Middags ben ik toch maar produktief geworden, er lag nog een stapel administratie op me te wachten. Ik ben namelijk erg goed in uitstellen, en administreren is niet echt een hobby van me, maar nu moest het écht, pffff. Ik was blij toen het er op zat en de hele stapel was weggewerkt.

’s Avonds hadden mijn lief en ik een leuke avond gepland, we zijn lekker samen naar de bioscoop geweest. Een werkelijk prachtige en aangrijpende film hebben we gezien.
Leuk, zo’n avondje film samen ! Eenmaal weer thuis op de bank hebben we met iets te drinken en wat lekkers nog even nagenoten.

Vanochtend was het voor onze doen erg laat voor we opstonden. Ik was, zoals gewoonlijk, al wel erg vroeg wakker geworden (slechte slaper als ik ben), maar ben toch weer ingeslapen. Ontbijt was dus al bijna brunch geworden. De rest van de dag hebben we eigenlijk niet echt iets gedaan. En dat was echt wel heel erg fijn ! Lekker op de bank gehangen, de kids deden allemaal hun eigen ding en rommelden gezellig rond, kopje thee, een paar wasjes gedaan, wat lezen, wat twitteren… Met recht een luie dag !

Na alle drukte en emoties van de afgelopen tijd en met de drukte die nog gaat komen in het vooruitzicht, was dit een echt ‘even bijkomen’-weekend. En dat was niet alleen nodig, zoals mijn lijf al had aangegeven, maar ook gewoon heel erg lekker !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten