Alles is liefde !


maandag 23 januari 2012

Drukke dagen

Druk, maar gezellig. Zo kan ik mijn weekend het best omschrijven, dat was al te lezen in het vorige blog.  Weinig geslapen, maar ook veel gelachen, gefeest, gepraat, kilometers gemaakt, druk druk druk dus…

Het begon vrijdag al, eind van de middag ben ik naar mijn liefvriendje gegaan, om samen te eten en daarna naar zijn optreden te gaan. Het werd een gezellige avond, niet alleen door de goede muziek, maar ook omdat er familie en vrienden waren komen kijken. Het werd ook een heel lange avond, pas diep in de nacht kwamen we thuis. Op zich is dat niet erg, we gaan nooit vroeg naar bed, maar de volgende ochtend ging om kwart over 6 de wekker al… Dat was wel even afzien zeg !

Zo vroeg uit bed op zaterdagochtend… Ja, normaal gesproken doen we dat dus echt niet. Maar we hadden allebei afspraken die dag, en die van mij stond al heel vroeg gepland, dus we moesten wel. Dat viel nog niet mee, wakker worden na amper 3 uurtjes slaap. Terwijl ik onder de douche stond, maakte mijn liefvriendje een lekker ontbijtje voor ons. 

Om kwart over 7 stapte ik in mijn auto, om naar Driebergen te gaan. Daar vond het seminar 'Connect 2012' plaats, en ik was gevraagd om deze dag assistentie te verlenen. Om half 9 was er al een briefing, vandaar mijn vroege vertrek. Ik ontmoette het  team met wie ik die dag samen zou werken, en wat waren dat prachtige en leuke mensen. Na een kopje koffie gingen we aan de slag. 

Na ontvangst van alle deelnemers kon het seminar beginnen. Het seminar was bedoeld voor mensen die graag een relatie willen, maar er op een of andere manier moeite mee hebben of er niet in slagen om a. het contact te leggen en b. dat contact/de relatie vast te houden. Allerlei zaken hieromtrent kwamen aan de orde. Waarom lukt het je niet, waar loop je tegen aan, wat kun je doen om meer kans van slagen te hebben ? Op een bepaald moment werden de mannen van de vrouwen gescheiden en werden er gericht per groep dingen besproken. Ook kwamen oefeningen aan de orde, waarbij het heel leuk was om te zien, hoe zo’n groep dan ineens ‘los’ kwam, en meer een eenheid werd. Wij als team konden alles vanaf onze plek achterin de zaal gadeslaan en meebeleven.

Een leuke dag was het ! En de interactie tussen de leden van het team was geweldig. We hebben zo ontzettend gelachen met elkaar. Er was meteen al een bepaalde klik, en dat voelde wel heel prettig. Mooie gesprekken heb ik ook mogen voeren. Dit seminar was niet gericht op polyamorie, maar natuurlijk zaten er ook wel polyamoreuze mensen in de zaal en werd het in de verschillende onderdelen wel aangestipt.. Een aantal singles begreep dit niet, en kon er niet zoveel mee, en dat is begrijpelijk. Omdat het geen thema binnen het seminar was, werd dit verder niet uitgebreid besproken, maar in de pauzes had men het er wel over. Vanuit mijn eigen polyamoreuze bestaan ontstonden prachtige gesprekken met deelnemers. Heel fijn vond ik dat. Na afloop keken we terug op een goede dag. We hebben nog even geëvalueerd en na een gezellig drankje hebben we hartelijk afscheid van elkaar genomen.

Toen ik thuis kwam was het al aardig laat, maar gelukkig had mijn liefvriendje al voor ons gekookt. Ik ben op de bank geploft en zowaar heel even ingedut… Omdat we zo laat aten, moesten we haasten om weer op tijd op het volgende feestje te zijn. En dat was een carnavalsfeestje ! Goed om alvast in de stemming te komen, over een paar weken barst het echte feest tenslotte weer los. En een leuk feestje was het. Omdat we maar weinig geslapen hadden en mijn liefvriendje zich niet zo lekker voelde, hebben we het niet laat gemaakt. 

Thuis hebben we nog lang gepraat. En hoewel sommige gesprekken best lastig zijn, zijn ze wel heel waardevol. Het is goed om gevoelens te delen, ook als dingen niet goed voelen. Juist dan is het goed ! Van elkaar weten hoe je over dingen denkt, hoe iets voor je voelt, waar je twijfels en onzekerheden zitten, hoe je elkaar daarbij kunt helpen. En mijn liefvriendje en ik weten gewoon, dat het allemaal meer dan goed zit, zulke gesprekken zijn dan ook een soort van ijkpunten. En wat er ook is, het komt allemaal goed !

Al met al dus een druk, maar wel heel gezellig, leerzaam en fijn weekend. Nu nog die knallende migraine waarmee ik gisterochtend weer wakker werd,  kwijt zien te raken… maar ook dat komt goed !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten