Alles is liefde !


vrijdag 27 januari 2012

Praatdag

Wat heb ik gisteren veel gekletst zeg ! Nu ben ik sowieso al een enorme kletskous, maar gisteren heeft mijn mond echt niet stilgestaan geloof ik…

Dat begon in de ochtend al. Mijn lieve vriendin uit het verre westen was bij me voor een gezellig dagje bijkletsen. Heerlijk ! We zien elkaar niet zo vaak, en kletsen vaak via mail, Twitter of Facebook. Maar er gaat niets boven in real life over van alles en nog wat kletsen, dus dat hebben we gisteren uitgebreid gedaan. Super gezellig ! We kunnen het werkelijk over alles hebben samen, en dat voelt zo goed ! Ik word altijd erg blij van zo’n heerlijk dagje samen…moeten we snel weer doen !!

Ook ’s avonds heb ik veel gepraat, maar dat waren gesprekken van een wat andere orde. De afgelopen week was er, door diverse redenen, wat afstand tussen mijn liefvriendje en mij. Om het nare gevoel wat dat gaf uit de wereld te helpen, hadden we afgesproken om samen koffie te drinken, en er over te praten.

Het werd een best moeilijke, maar ook fijne avond. We hebben lang en heel open en eerlijk met elkaar gepraat, en dat was heel fijn. Allebei hebben we uitgesproken wat ons dwars zat. De afstand die er was, en het nare gevoel dat daarbij hoorde, zijn gelukkig beide weg nu. En daar zijn we allebei heel blij om. Praten is zo essentieel, dat blijkt wel weer. En hoe moeilijk het ook is om sommige dingen onder woorden te brengen, het is goed om het wel gewoon te doen. Het is de enige manier om duidelijkheid te scheppen en er samen goed uit te komen. 

Een bewogen, maar wel heel mooie avond was het dus. En het bevestigde weer hoe sterk onze liefde is, hoe ontzettend belangrijk we voor elkaar zijn en hoe ‘wij’ we zijn…

(Voor mijn liefvriendje: 'ons liedje' xxx)

1 opmerking: