Alles is liefde !


maandag 16 januari 2012

Feestelijk genieten

Sommige weekenden duren ruim vier dagen… Mijn afgelopen weekend wel in ieder geval ! Mijn liefvriendje en ik hadden maar liefst twee feestjes te vieren, en hebben daar ruim de tijd voor kunnen nemen. Dát alleen was al een feest !

We zijn op woensdagavond al begonnen. Ik had vroeg in de avond nog een afspraak, en daarna was mijn lief zo heel erg lief om me weg te brengen. Mijn liefvriendje zou pas later op de avond thuiskomen, omdat ik nog wat tijd nodig had om wat dingen voor te bereiden, hij mócht ook gewoon niet eerder thuiskomen *grijns*. Ik moest nog opschieten ook, hij moest nog wel een aardig eind rijden, maar toch, ik wilde gedaan hebben wat gedaan moest worden voordat hij er was. En dat is gelukt ! Ik wachtte hem op met een verrassing, en verrast was hij ! Het werd een erg fijne avond…

De volgende ochtend ging de wekker al redelijk vroeg. Het was feest ! Mijn liefvriendje was jarig die dag en dat gingen we uitgebreid vieren. Het begon al met een heel feestelijk ontbijt op bed, met allerlei lekkere dingen, grappige verrassingen en natuurlijk kadootjes. Tot zover was het dus al helemaal leuk. Maar de dag moest eigenlijk nog beginnen…

Tegen de middag gingen we op weg. Waarheen ? Nou, er moest een koffer met overnachtingsspullen mee, en verder wist mijn liefvriendje helemaal niets. Het moest natuurlijk zo lang mogelijk een verrassing blijven. Dus de TomTom instellen was mijn werk, en hij hoefde die alleen maar te volgen. Erg grappig vond ik dat !
Na een aardige rit waren we op de plaats van bestemming. We bevonden ons in hartje Amsterdam, voor de deur van een leuk toeristenhotel. Totaal niet chique maar wel met valet parking, dus we moesten nog even wachten voor de auto werd opgehaald. Intussen had ik ingecheckt en de spullen alvast op onze kamer gezet. 

Toen de auto was opgehaald konden we verder met het programma. Om kwart voor drie moesten we ons ergens melden voor de volgende verrassing, een privé rondleiding door de oude binnenstad en de rosse buurt. Het had nog wat voeten in aarde gehad, voordat ik dat geregeld had, maar het was gelukt. Onze gids van die middag was heel enthousiast en wist ons helemaal mee te krijgen in zijn beleving van Amsterdam. We hadden echt een geweldig leuke middag, gevuld met leuke anekdotes, weetjes, feiten en hilarische verhalen. Super om een stad op deze manier te bekijken !

Na ruim twee en half uur wandelen waren we wel toe aan een uurtje uitpuffen. Terug op de hotelkamer hebben we lekker televisie liggen kijken en volgens mij ben ik zowaar even in slaap gevallen. Daarna zijn we weer terug de stad in gegaan, om heerlijk te gaan eten in een heel leuk restaurant. Eigenlijk waren we van plan om daarna een gezellige kroeg op te zoeken om nog iets te gaan drinken, maar we waren zo moe dat we daarvan afgeweken zijn, en terug naar het hotel zijn gegaan. Knus onder het dekbed, in een bed waarin je vanzelf naar elkaar toe rolde, met een onderweg gekocht drankje binnen handbereik en de televisie aan, was het ook goed toeven. Een fijne afsluiting van de dag dus !

Vrijdagochtend was de wekker ook weer genadeloos. Het ontbijt werd vroeg geserveerd in het hotel, dus om nog te kunnen eten voordat we weer vertrokken, moesten we wel bijtijds uit de veren. Na een simpel maar smakelijk ontbijt hadden we nog een uurtje voordat de auto weer zou worden teruggebracht, dus we zijn nog maar even de stad ingewandeld. Toen we terugkwamen, stond de auto al klaar, en konden we op weg, om ons tweede feestje te gaan vieren…

Anderhalf jaar geleden werden mijn liefvriendje en ik smoorverliefd op elkaar. Al anderhalf jaar hebben we een fantastische relatie, en dat moest natuurlijk ook gevierd worden ! Deze dag was gepland door mijn liefvriendje, hier had hij dingen voor geregeld, waar ik dan weer niets van wist. Maar voor het zover was, moesten we eerst nog langs mijn woonplaats. Ik had eerder een kado besteld voor mijn liefvriendje voor deze dag, maar dat was pas op dat moment binnen, *grmblmrpf*… Dan maar een omweg want géén kadootje was natuurlijk geen optie. 

Op weg naar huis zijn we op een romantische plek, ergens midden in de bossen, koffie gaan drinken, mét taart natuurlijk. En we hebben een nieuwe, grote stap gezet in onze relatie. Een belangrijke stap, één die heel goed voelt, maar ook één die aangeeft hoe groot onze verbondenheid is. Toen dat was geregeld, en we boodschappen hadden gedaan, zijn we naar huis gegaan. Tijd voor koffie met iets lekkers, jaha, alwéér, het was toch feest !

Toen nam mijn liefvriendje de regie in handen…. Hij was al boven aan het rommelen geweest en vroeg me toen om naar onze tantrakamer te gaan en daar op hem te wachten... En ik was erg blij met een enorm liefdevolle verrassing…
Daarna was het tijd voor onze kadootjes voor elkaar, heel persoonlijke en lieve kadootjes. En nog een verrassing had hij voor me in petto, want terwijl ik uitgebreid ging douchen, ging hij voor me koken ! We hebben romantisch bij kaarslicht gegeten, en het was heerlijk !

Ook voor de avond had hij iets bedacht, en natuurlijk zei hij niet wat. Pas toen we in de auto zaten en bijna op de plaats van bestemming waren, hoorde ik dat we naar het theater gingen. Leuk ! We hebben een hilarische en erg muzikale voorstelling gezien, en werkelijk helemaal in een deuk gelegen. Wat een leuke avond !

Op zaterdagochtend hebben we lekker uitgeslapen, en de rest van de dag hadden we gebombardeerd tot ‘werkdag’. Er moesten wat dingen gedaan en geregeld worden. Niet al onze plannen hebben we ten uitvoer gebracht, maar we zijn wel lekker constructief bezig geweest. Na het avondeten was het tijd om ons om te kleden, voor het volgende uitje. Die avond was er een soort bandjes-avond in mijn woonplaats, en daar gingen we met z’n drieën naar toe. We hebben mijn lief opgehaald en hebben de hele avond genoten van lekkere muziek. Soul, disco, easy listening, het kwam allemaal voorbij. Muziek uit ‘onze’ tijd zeg maar… En dat is in ieder geval heerlijke muziek om op te dansen…

Natuurlijk konden we de avond niet afsluiten zonder dat mijn mannen zich te goed hadden gedaan aan een broodje shoarma. Na bij ons thuis lekker gegeten te hebben, zijn mijn liefvriendje en ik weer naar zijn huis vertrokken. Een beetje raar wellicht, om weer met mijn liefvriendje terug te gaan, maar zo hadden we het  van te voren al gepland en afgesproken. 

We waren heel erg laat thuis, dus zondagochtend hebben we lekker lang uitgeslapen. Die dag hadden we eigenlijk niets gepland. We hebben nog wel even gekeken of er ergens in de buurt iets te doen was, maar al snel besloten we dat we er een lui dagje van zouden maken. En lui betekent in ons geval gewoon lekker de hele dag in bed blijven, met een muziekje op de achtergrond, een beetje televisie kijken, kletsen, een hapje en drankje er bij... Een zondag zoals in het welbekende liedje dus. Heeeeerlijk !

Pas laat in de middag zijn we toch maar wat aktie gaan ondernemen. Er moest natuurlijk gegeten worden, en we hadden in huis echt wel het nodige op te ruimen. Toen dat allemaal was gebeurd was het echt tijd om te gaan. Mijn liefvriendje heeft me thuisgebracht en heeft zijn weg vervolgd naar zijn buitenhuis, want er komt gewoon weer een werkweek aan.

Een heerlijk weekend was het dus. We hebben veel gezien en gedaan, erg genoten van alles en iedereen om ons heen, en bovenal ontzettend genoten van elkaar. Het was ook een weekend van heel veel gesprekken, gesprekken waarin we terugblikten op de afgelopen anderhalf jaar, gesproken hebben over verwachtingen, over de toekomst, over praktische zaken, over de liefde… Zo waardevol, en zo fijn dat we het over écht alles kunnen hebben en alles delen…

Een bijzonder feestweekend… Fijn dat we het zo hebben kunnen vieren, en dat we daarvoor de tijd hadden en kregen… Terwijl ik dit schrijf, beleef ik het hele weekend weer opnieuw en realiseer me weer hoe bijzonder en vol liefde mijn leven is…

2 opmerkingen:

  1. Wat fantastisch dat jullie zo hebben genoten en dat het allemaal kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via Twitter:

    ★ Hmmmm. Genieten. En dan zo lekker vaag blijven over van alles!

    BeantwoordenVerwijderen