Alles is liefde !


maandag 26 november 2012

Toch weer druk dus


Het is weer niet gelukt… Dat rustige weekendje waar mijn liefvriendje en ik zo aan toe zijn werd toch weer een druk weekend. Verwacht en onverwacht moest er weer van alles. We hebben het fijn gehad, daar niet van, maar gisteravond waren we allebei wel helemaal op…

Vrijdagavond kwam mijn liefvriendje direct uit zijn werk naar me toe om samen bij mij thuis het weekend door te brengen. We hadden dat al een tijdje geleden kortgesloten met mijn lief en ook de kinderen vonden het gezellig dat hij er zou zijn. We aten laat maar dat was niet heel erg geloof ik, want het favoriete gerecht van mijn liefvriendje én van de kids stond op het menu.

Die avond hebben we het gelukkig wel rustig aan kunnen doen. Met z’n allen op de bank genieten van een goede film, een hapje en een drankje is altijd goed. We gingen redelijk op tijd slapen, want we wisten al dat ons zaterdag een drukke dag te wachten stond.

Gelukkig konden we wel een beetje uitslapen. Na op ons gemak wakker te zijn geworden en te hebben ontbeten zijn we samen boodschappen gaan doen. Toen alles uitgepakt was en in de kast stond was het lunchtijd. Meteen daarna gingen we op kadootjesjacht. Volgende week vieren we het Sinterklaasfeest met mijn poly-schoonfamilie en onze vijf kleine tante-en-oom-zeggertjes hadden hun verlanglijstjes al ingeleverd. Mijn liefvriendje moest ook nog kadootjes kopen voor datzelfde feestje, en voor pakjesavond bij ons thuis (voor beide adressen zijn lootjes getrokken), dus zijn we in sneltreinvaart de stad door gerend. Maar we hebben alles !

Thuisgekomen ben ik snel gaan koken, want we moesten die avond ‘even’ naar België… Onze schoonzus was geopereerd en natuurlijk gingen we ‘even’ op ziekenbezoek. Goed, alleen de reistijd heen en terug bedroeg al twee uur, en tel daar dan nog uitgebreid bijkletsen en een rondje stoeien, voorlezen en naar bed brengen van de neefjes bij op… De avond was dus al bijna om toen we eindelijk thuiskwamen.

We zijn languit gegaan, wederom met een prachtige film. Het was al laat toen die was afgelopen, maar we hebben daarna nog lang zitten praten. Over de drukte die er momenteel is, zowel bij mij als bij mijn liefvriendje. Al eerder hebben we het er over gehad, want onze tijd samen (écht samen, zonder verplichtingen en drukte) komt aardig in het 

gedrang. Dat merken we allebei en vinden we beiden niet leuk.
Concrete afspraken hebben we dus gemaakt. Dingen vastgelegd, of juist geblockt in onze agenda, zodat we weer wat meer sámen zijn. Want ondanks dat we elkaar heel vaak zien, is dat het punt wat maakt dat we allebei wat onrustig werden… Goed om te bespreken dus !

De zondagochtend begon eigenlijk te vroeg voor ons. Oudste zwaaide al bijtijds haar vriendje uit, tweede moest vroeg uit bed, na laat te zijn thuisgekomen, om te gaan werken, dus wij waren ook vroeg wakker. Het was net weer stil in huis, en ik sliep bijna weer, toen mijn Whatsapp piepje ging.

Berichtje van jongste: ‘mogen we al opstaan en hoe laat gaan we weg ?’. Tja, dat hadden we kunnen weten. We hadden namelijk afgesproken om samen met hem en derde een dagje naar de Efteling te gaan. En voor een enorme fan als jongste is het dan wel heel moeilijk om wat langer te slapen en te moeten wachten tot iedereen wakker en opgestaan is…

Rond het middaguur waren we in Kaatsheuvel. Het was niet druk, en dat was super. Geen lange wachtrijen, overal zo door kunnen lopen en toch voldoende gezellige bedrijvigheid. We hebben een topdag gehad. De jongens zijn erg gezellig en hebben enorme humor, dus mijn liefvriendje en ik hebben wat afgelachen met ze. Af en toe streken we neer voor een hapje of een drankje en dan gingen we weer, hup, naar de volgende attractie. We zijn gebleven tot sluitingstijd, om acht uur en dat was ook wel heel leuk. De Efteling is nóg mooier als het donker is, zeker nu de Winter-Efteling van start is gegaan en alles prachtig en sfeervol verlicht is. Echt genieten dus !

Thuisgekomen kreeg ik tot mijn grote verrassing een kadootje van derde, dat had hij stiekem voor me gekocht in onze favoriete shop in de Efteling. Zo lief ! We hebben nog een kop koffie gedronken en toen was het voor mijn liefvriendje tijd om weer naar zijn buitenhuis te vertrekken. Hij was echt heel erg moe, dus ik vond het geen fijn idee dat hij nog zo’n eind moest rijden, maar blijven slapen was gewoon niet handig in verband met zijn werk… Ik was dan ook blij dat hij me sms-te dat hij weer veilig thuis was…

We hadden een heel fijn weekend, maar wel weer druk dus. En een blik in onze agenda vertelde ons dat dat voorlopig zo blijft. We zitten de komende weken helemaal ‘volgeboekt’. Met leuke dingen, dat wel, maar we snakken naar een weekendje niks hoeven. Gelukkig zijn daar nu afspraken over gemaakt, dus ook dat gaat goedkomen ! Nu eerst maar bijkomen van dit weekend… 

(En mijn lief ? Die heeft het wel naar zijn zin. Heel af en toe komt er een berichtje, waaruit blijkt dat hij het fijn heeft, maar het toch ook wel stil vindt. Dat kan ik me voorstellen. Als je normaal een hoop drukte om je heen hebt, is alleen in een vakantiehuisje wel heel erg stil. Maar hij was er aan toe en ik hoop dat hij er toch van geniet, van die rust…)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten