Alles is liefde !


dinsdag 6 november 2012

Huishouden van Jan Steen ?

Terwijl ik dit schrijf, eet ik mijn crackers en een soepje. Tegelijkertijd is de vaatwasser nog niet uitgeruimd en staat er dus nog vuile vaat op het aanrecht. Er staat een droogrek vol natte was midden in de woonkamer, want de droogtrommel is nog steeds stuk. Wasmanden met strijkgoed staan daar weer naast. De lectuurbak moet nodig worden uitgemest. En nu de zon op de ruiten staat, is het heel duidelijk dat die ook wel een spons en zeem kunnen gebruiken...

Vroeger was ik een enorme poetskont. Ik was, als ik thuis was, altijd bezig met het huishouden. Ons huis leek toen wel een showroom. Alles blonk, alles stond keurig netjes op z'n plek, alles was altijd opgeruimd. Tegenwoordig heb ik dat losgelaten. Natuurlijk laat ik de boel niet vervuilen, en houd ik het allemaal bij, maar zo poetserig als voorheen ben ik echt niet meer. Ik kan het redelijk goed laten liggen. Het is daarom echt niet altijd netjes bij ons. Ik noem het maar 'gezellig rommelig'... Je kunt in ieder geval goed zien dat er in ons huis geleefd wordt !

Vanochtend was het rustig in huis. Lief en jongste kids zijn aan het werk en naar school. Oudste is bij haar vriendje en tweede rommelt wat rond. Je zou dus zeggen dat ik tijd en ruimte genoeg heb gehad om wat van de bovenstaande klusjes geklaard te hebben. En dat is ook zo. Maar vanochtend heb ik er voor gekozen om dat niet te doen, geheel tegenstrijdig met mijn plannen om juist elke dag iets extra's in het huishouden te doen in verband met de drukke maanden die er aan komen...

Ik slaap enorm slecht, al tijden, en begin daar aardig last van te krijgen. Vanmorgen liep ik als een zombie door het huis. Dus in plaats van me aan het huishouden te wijden, ben ik op de bank gekropen en pardoes als een blok in slaap gevallen. Pas bijna twee uur later werd ik weer wakker... Twee uur waarin ik allerlei klusjes had kunnen doen, maar die ik nu benut heb om even bij te tanken zodat ik de dag een stuk fitter verder doorkom.

Ben ik dan lui of juist verstandig ? Ach, die vraag stel ik mezelf gewoon niet. Het is tenslotte veel belangrijker om zelf 'opgeruimd' te zijn, dan dat je huis dat is !

2 opmerkingen:

  1. Via Twitter:

    ★ Mooi geschreven enne... gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
    ✩ Dank je wel meissie. Doe ik ook. Dat ietsiepietsie schuldgevoel dat ik nog heb laat zich steeds beter wegsturen...
    ★ Zoek een mooie wolk uit en zet schulgevoel en andere nare gedachten waar je niks aan hebt erop. De wind neemt ze voor je mee.

    ★ In antwoord op je blog vandaag kan ik je zeggen dat je het goed doet, voor je kids ook belangrijk dat er sfeer heerst,die properiteit is is niet het belangrijkste. Ik kan je vertellen dat wij thuis vroeger geen leven hadden omdat mijn moeder altijd lastig chagerijnig en er altijd ruzie was om die verrekte properiteit. Met wasdag “feest” grote schoonmaak “feest” ,gewoon verschrikkelijk .kaner wel een boek over schrijven.dus lieverd, je doet et goed,luister naar je lichaam als het vraagt om rust,doe ik ook. Veel liefs van mij ,dikkekus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pffft deed mijn reactie het niet , maar weer opnieuw
    ik sliep ook heel slecht ,terwijl mijn lichaam ook veel nodig heeft , op advies van mijn electroaccupuncturist en mijn ene rgetich therapeut ben ik druppels gaan gebruiken
    tilia tomentosa (aoptheek) en bach bloesem white chesnut (drogist) en het gaat nu stukken beter

    en een rommelig , gezellig huis vol liefde , is belangrijker dan een kil clean huis hoor meis

    liefs en kus inge

    BeantwoordenVerwijderen