Alles is liefde !


woensdag 14 november 2012

Project 'IK'

Er gebeuren momenteel allerlei dingen die er voor zorgen dat ik heel erg met mezelf bezig ben. Met mezelf word geconfronteerd. Met mijn tekortkomingen, maar ook met mijn verwachtingen en wensen. Wie ben ik, en wat wil ik ?

Dat zijn geen gemakkelijke vragen. Natuurlijk weet ik waar ik voor sta en wat voor mij belangrijk is. Ik weet ook waar mijn beperkingen liggen en wat sommige dingen zo moeilijk maakt. Maar wie ben ik écht ? En wat wil ik nu precies ? Dat is iets waar ik, als je het me rechtstreeks vraagt, eigenlijk best lang over na moet denken.

Bij zo'n vraag borrelt er direct van alles op. Goede en slechte eigenschappen, dromen, wensen. Maar als ik eerlijk ben, moet ik mezelf bekennen dat het redelijk algemene dingen zijn, die ik dan opnoem. Want als ik er wat dieper over nadenk, val ik stil. Dan weet ik het eigenlijk niet.

De laatste tijd is me duidelijk geworden dat ik mezelf een beetje kwijt ben geraakt. Het lijkt wel of mijn ware 'ik' zich ergens achter een muurtje verstopt heeft. Zo van 'ik ben er even niet hoor'. Aan de oppervlakte wel, maar de diepere lagen zijn even buiten bedrijf. Zoiets... Heel confronterend is dat. Want als je zelf niet weet wie je bent en wat je wil, kun je het ook een ander niet duidelijk maken. En dat is precies waar ik tegen aan loop, dat heeft al wat blauwe plekken gekost...

Ik moet dus met mezelf aan de slag. Weer helemaal terug naar de basis. Mijn eigen 'ik' weer vinden. De boel weer in kaart brengen. Misschien wel letterlijk. Mijn wensen en verwachtingen weer op een rijtje krijgen. En vooral heel erg eerlijk zijn naar mezelf. Zou zo maar eens best een pittig klusje kunnen zijn...

5 opmerkingen:

  1. Het zal confronterend zijn, maar zo te lezen ook nodig. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je dierbaren.
    Sterkte met je soul searching...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Andre ( veerman47)14 november 2012 om 09:41

    J, kan me voor stellen dat je je ook wel eens afvraagt : "waar sta ik met m'n leven ?" en "wat verwacht ik er eigenlijk van in de toekomst ?". Dit wordt weer even graven .Hoop zo dat je er uit komt .
    Lieve knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve schat, het is een heel herkenbaar thema. Een jaar terug zat ik met hetzelfde... Intussen ben ik dat muurtje van binnen redelijk kwijt, heb ik geleerd meer en meer te vertrouwen. Het is een mooie reis, naar binnen, ik wens je heel veel plezier ook, te ontdekken, wie je bent en wat jouw passies zijn. Dikke knuffel van mij! Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties via Twitter:


    ★ pff wat onwijs herkenbare vragen ...

    ★ Mooi verwoord, lieverd. En heel herkenbaar!

    ★ een zware klus dat zelfonderzoek #veelsucceswenst #knuf

    ★ Net je blog gelezen. Succes met je zoektocht. Lastig maar o zo belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog meer via Twitter:

    ★ leuke blog. heel herkenbaar

    ★ Een boeiend, confronterend en hopelijk ook mooi project! Hopelijk vind je jezelf terug achter dat muurtje. XXX

    ★ Succes en gaat je lukken xxx

    BeantwoordenVerwijderen