Alles is liefde !


maandag 5 november 2012

Een tantrisch warm bad


Zo relaxt als dit weekend was, zijn ze niet vaak. Wat een zaligheid ! Echt als een warm bad ! Ontspanning, sfeer, verbondenheid, liefde, zachtheid, jezelf zijn… in het gezelschap van heel veel prachtige en inspirerende mensen en gewoon met z'n tweetjes… Ik heb zó genoten !

Voor de tweede keer gingen mijn liefvriendje en ik naar het Tantrafestival in Rotterdam. Ook dit jaar was het weer een prachtige dag. We hebben deelgenomen aan mooie, inspirerende workshops, waarbij de confrontatie met jezelf soms best heftig was. Momenten van hardop schateren, maar ook van verstilling en zelfs tranen wisselden elkaar, soms in snel tempo, af. Evenals inspanning door beweging en ontspanning door je mee te laten voeren en over te geven, het was er allemaal. 


Toen we ons vrijdag,  in voorbereiding op het festival, hadden teruggetrokken op onze eigen tantrakamer, hadden we meteen het programma doorgenomen om onze keuze uit de vele workshops te bepalen. Toen zeiden we allebei: ‘we gaan niet dansen’. Natuurlijk begonnen drie van de vier workshops met dansen… en wat was dat leuk ! Een beetje onwennig in het begin, maar al heel snel konden we ons laten gaan en werden we meegenomen door de muziek en het gevoel dat die muziek opriep. Heerlijk was dat !

Op zo’n dag ontmoet je heel veel mensen. Bekenden, wat altijd weer een feest is (het leek wel een reunie, hartstikke leuk !) maar ook onbekenden. Je maakt tijdens zo’n festival heel gemakkelijk contact, iedereen is erg open en toegankelijk. Ik geniet daar altijd enorm van. Mooie en waardevolle ontmoetingen, waar je later nog vaak aan terugdenkt. Het was weer echt genieten dus ! Toen we thuiskwamen waren we ontzettend moe, maar hadden allebei wel een heel voldaan gevoel. Ik ben in ieder geval meteen als een blok in slaap gevallen… 

Helaas bleek de hoofdpijn waar ik de hele dag helaas al last van had, op zondagochtend wel degelijk een echte migraine-aanval te zijn. Wat voelde ik me beroerd ! Mijn liefvriendje moest ’s middags werken, en ik ben lekker in bed blijven liggen. Echt slapen doe je dan niet, maar het was wel fijn om lekker in de stilte te zijn, en zo af en toe eens weg te doezelen. Toen ik halverwege de middag even naar beneden ging,  was ik nog steeds hondsberoerd. Mijn liefvriendje maakte een knus bedje voor me op de bank, zodat we in ieder geval toch samen konden zijn, wel zo gezellig natuurlijk. Terwijl hij druk aan het werk was, heb ik lekker liggen soezen. Zo tussen waken en slapen in droom je wel de meest vreemde dingen… Toen hij klaar was met werken hebben we wat gegeten en de laatste uurtjes samenzijn hebben we knus en dicht bij elkaar doorgebracht. 

Wat een heerlijk weekend ! Ook al stond de zondag in het teken van werken en ziek zijn, we hebben het geweldig fijn gehad. De warmte van het festival samen beleven op zaterdag, de warmte van het lekker thuis bij elkaar zijn op zondag… Het maakt niet uit wat we doen en waar we zijn, dat blijkt wel weer. Als we maar samen zijn… En wat een ontzettend fijn gevoel is dat toch !

1 opmerking:

  1. Via Twitter:

    ★ mooi en herkenbaar beschreven. Het was fijn je weer te ont-moeten. Lieve knuff.

    BeantwoordenVerwijderen