Alles is liefde !


donderdag 15 november 2012

Roddels


Gekletst wordt er. Ik maak me geen illusies dat er niet over mij en mijn poly-leefstijl wordt gepraat. Maar momenteel wordt er flink geroddeld. Er waart een vervelend gerucht rond. Zo één die je je weer eens laat verbazen over het feit dat mensen blijkbaar echt niets beter te doen hebben dan over anderen praten…

Mijn moeder kwam er mee. Ze was aangesproken door een oude vriendin die uit ‘betrouwbare bron’ (ja ja) wist, dat mijn lief en ik uit elkaar waren. Ik zou niet meer thuis wonen en mijn lief alleen met de kinderen hebben achtergelaten. In eerste instantie moest mijn moeder er om lachen. Maar toen haar vriendin aanhield, want ‘ze wist het heel zeker’ en mijn moeder ook nog beschuldigde van het niet willen vertellen, werd ze toch een tikkie nijdig…

We hebben wel een vermoeden. We hebben in de straat haaks op die van ons een buurvrouw die het erg interessant vindt om mijn gangen na te gaan. Ze weet precies wanneer ik er wel of niet ben, dat relateert ze aan het spotten van mijn auto op de parkeerplaats en ja, die staat er wel eens niet. Soms ook een heel weekend niet. Ze zal me ook wel eens met mijn koffer hebben zien sjouwen, of met mijn liefvriendje hebben zien lopen. En dan is het heel makkelijk om daar je eigen conclusies aan te verbinden en die te ‘delen’ met anderen. Ik haal in principe mijn neus op voor zulke roddels.

Tot onze oudste thuiskwam met het verhaal dat deze roddel ook in de kroeg rouleerde. En dan wordt het wél vervelend. Oké, we wonen in een dorp, en praatjes gaan heel snel rond. Maar als je kids er mee geconfronteerd worden, voelt het toch anders. Nog steeds haal ik mijn neus er voor op. Maar ik wil niet dat de kinderen er last van krijgen...

Roddelaars zijn lafbekken, dus ik verwacht echt niet dat ze bij mij zullen komen vragen hoe het nu precies zit. Jammer. Want dit soort praatjes, die nergens op slaan, help ik graag zo snel mogelijk de wereld weer uit !


3 opmerkingen:

  1. Nou, dan ben ik benieuwd... Dorpje waar wij wonen is nóg kleiner dan jullie dorp. En hier is maar één kroeg...

    -xxx-
    Leuke Man

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik ben t helemaal met je eens meis. Ze hebben t lef niet om t je face to face te vragen. erg maar waar.

    knuff xx Angel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties via Twitter en Facebook:

    ★ Gruwelijk, Katinka.
    Wat een walgelijke mensen heb je toch en je kunt er dus niets tegen doen.
    Sterkte en probeer er mijlenver boven te staan. XX

    ★ Door er zelf gewoon open over te zijn, druk je de meeste roddels al de kop in. Maar dan nog, roddels hou je altijd...

    ★ Goedemorgen. Een keer met beide lieffies opvallend ergens neervallen en de roddels worden ontkracht. Dorpsroddels gaan snel :-)

    ★ ik zeg maar zo dikke lul 3 bier, of dikke tetten 3 bier haha. Weet je mensen kletsen altijd. Lekker laten. Genieten !

    ★ Bah..... wat vervelend. Sterkte en wijsheid. #roddel

    ★ Lieve schat Wat vervelend. Roddelen is zo'n vervelende ziekte BAH

    ★ Te snel oordelen is menselijk. Daar zal hier ook sprake van zijn. Ik zeg altijd 'je hoeft me niet te begrijpen, zolang je me maar niet veroordeelt'. En als mensen dat wel doen...hun probleem!
    (maar ik kan me goed voorstellen dat het steekt zodra die kleinzieligheid je kids raakt, want daar moeten ze gewoon vanaf blijven)

    ★ wat vervelend. blijft naar.

    ★ de dwaas die zijn mening ten beste heeft over de tuin van een ander vergeet zijn eigen planten #PauloCoelho

    BeantwoordenVerwijderen