Alles is liefde !


vrijdag 9 november 2012

Acceptatie


Gisteren was ik bij mijn moeder op de koffie. Dat was lang geleden, dus het werd ook wel tijd om even rustig bij te kletsen. Mijn moeder vindt mijn polyamoreuze levensstijl niet echt geweldig. Ze vindt het best moeilijk, en zou liever zien dat ik ‘gewoon’ monogaam zou zijn, en niet ‘van die fratsen zou uithalen'… Tegelijkertijd vindt ze mijn liefvriendje helemaal leuk. Ze mag hem echt enorm graag. Als ze hem ziet kan ze het niet nalaten om grapjes met hem te maken, of hem een beetje te plagen. Ze is ook erg belangstellend, en zal altijd vragen of hij en ik het leuk hebben gehad. De manier waarop ze er mee omgaat is echt bewonderenswaardig.

Ook gisteren was dat weer zo. Maar toen ging ze nog een verrassend stapje verder… Wetende dat wij het weekend samen door gaan brengen, gaf ze me een verrassing voor hem mee. Dat was al erg grappig. Wat ze daarna zei, verbaasde me, maar stemde me wel heel blij. Op 5 december is ze jarig. Het is bij ons de gewoonte dat iedereen dan ’s middags op de koffie komt, voor alle kleinkinderen is er een kadootje van de Sint en ’s avonds blijven we allemaal gezellig eten voordat het heerlijk avondje in ieders eigen gezin gevierd gaat worden. Zo zal het dit jaar ook weer gaan. Met een extra eter…

Mijn moeder vroeg me mijn liefvriendje te vragen ook mee te komen koffiedrinken en eten. Want ‘hij hoort bij jou, dus hij hoort er ook bij’… Wow… Hoe bijzonder is dat ! Ik was er even stil van… Er spreekt een enorme acceptatie uit. Acceptatie van mijn levensstijl, hoe moeilijk ze dat eigenlijk ook vindt, maar ook acceptatie van mijn liefvriendje, als ‘lid van de familie’. Echt fantastisch ! Ik heb het hem gisteravond meteen verteld. En wat vond hij het leuk !

Het is fijn om te merken dat mijn poly-lifestyle steeds meer integreert. In mijn familie, maar ook bij vrienden en bekenden. De acceptatie die we ervaren is super ! Dat heeft ook te maken met ons eigen proces. We zijn er steeds meer open over, en blijkbaar maakt dat het voor ‘de buitenwereld’ ook gemakkelijker. Prachtig, al die ontwikkelingen ! Ik ben een heel bevoorrecht mens…Zó blij mee !!

3 opmerkingen:

  1. Ontroerend en wat mooi. Echt een zegen.
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie reacties via Twitter en Facebook:

    ★ Dat is mooi. Ik kan me nog herinneren dat je ooit schreef dat je het ging vertellen en dat dat best even lastig was.

    ★ WAUW!!!! Wat fijn voor jou lieverd, wat ontzettend fijn voor jullie allemaal #dikkeknuffel

    ★ schandalig haha. Nee hoor heel mooi. Ik eet ook lekker van twee wallen ;-) Ik ben wie ik ben

    ★ Zo mooi om te lezen! Hier spreekt zoveel liefde in door, echt mooi!

    ★ Heel mooi en speciaal! Fijn voor jullie. Misschien #ooit..

    ★ Echt bijzonder! Ben blij voor je! xxx

    ★ Geweldig voor je xx

    ★ Prachtig voorbeeld van open zijn loont. Het is immers ook niks om je voor te schamen.....
    En ik verbaasd me dan ook als mensen mij om zoiets 'veroordelen'.
    Dat men het niet begrijpt, of dat je zelf niet zo zou kunnen of willen leven? Okay....
    Mijn ouders zijn ook niet echt blij met de keuzes die ik maak of mijn levensstijl. Maar accepteren het wel. Dat is zo belangrijk.
    Zo fijn.
    En de rest, zoals andere vrienden of familie? Niet echt interessant.
    Een echte ware vriend en zij die mijn hart stelen zullen sowieso niet tot die groep mensen behoren die andere veroordelen om hun liefdesleven.
    Zulke kortzichtige, bekrompen, negatieve mensen wil ik niet eens in mijn omgeving hebben. Zijn ook geen 'vrienden'..... En familie heb ik niet om gevraagd.
    Schitterend gebaar van je moeder! Koestermoment! Ik ben echt oprecht bij voor jou en je lief-vriendje......
    Echte liefde verdient toch acceptatie?
    X

    ★ Dat is echt gaaf! En .........het is je van harte gegund natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen