Alles is liefde !


maandag 12 november 2012

Go with the flow


Normaal gesproken vind ik het fijn als mijn liefvriendje en ik van alles te doen hebben tijdens een weekend samen. We doen graag leuke dingen, maar genieten net zo van een weekendje niks doen en lekker samen thuis blijven. Dit weekend was heel druk en volgepland. Leuk, maar eigenlijk waren we allebei veel meer toe aan dat weekendje niks…

Helaas, dat zat er niet in. De vrijdagavond begon al later dan gepland, we aten dan ook pas om negen uur !  Zaterdag hadden we het de hele dag druk met de voorbereidingen voor het jubileumfeest van mijn liefvriendje’s carnavalsband. Vroeg uit de veren en de hele dag op en neer sjouwen, heel gezellig, maar dus weinig tijd voor ons samen. Na een heerlijk en gezellig etentje barstte het feestgedruis ’s avonds los. Het was een geweldig feest. Als ‘vaste aanhang’ had ik me overdag al nuttig gemaakt, en ook tijdens het feest waren er diverse klusjes te klaren. Altijd leuk ! We hebben genoten van een gezellige feestvierende menigte, ‘goei meziekskes’, en heel veel lol gehad !

Het was natuurlijk erg laat geworden. Midden in de nacht tuimelden we doodmoe ons bed in. Gelukkig konden we zondagochtend uitslapen, er was een afspraak afgezegd. Kwam dat even goed uit ! Dan begint je dag in ieder geval lekker rustig. ’s Middags hadden we weer een feestje. Mijn liefvriendje’s jongste zoon is bijna jarig en vierde dat gisteren. We hebben gesmuld van zelfgemaakte taart en heerlijke verse soep. Mijn liefvriendje’s kids waren er allemaal, net als tijdens het feest op zaterdag. Heerlijk om hen ook weer even te zien en spreken… En voor de gek gehouden te worden… tja… *grijns*. Het is ook heel fijn dat hun moeder en ik het goed kunnen vinden en dat ze me altijd zo heel hartelijk welkom heet. Daar ben ik heel blij mee.

Na het eten was het tijd om naar de dansschool te gaan. Mijn liefvriendje’s jongste heeft sinds kort dansles, en nu we er toch allemaal waren, was het leuk om zijn verrichtingen op de dansvloer te gaan gadeslaan. En hij deed het heel erg goed ! Leuk om te zien. Na de les zijn wij naar huis gegaan om onze spullen in te pakken, en de troep die we weer hadden gemaakt, op te ruimen. Maar het was al best laat, en mijn liefvriendje had nog een hele reis voor de boeg. De afwas hebben we dus alleen maar even gespoeld…

Het was een leuk weekend. Maar zoals ik hierboven al schreef, zou het eigenlijk beter zijn geweest als het niet zo volgepland was geweest. Als we niets hadden gehoeven. Gewoon thuis hadden kunnen blijven, zonder verplichtingen. We merkten allebei dat we daar eigenlijk het meest aan toe waren. We hebben het druk, mijn liefvriendje maakt lange dagen, werkt vaak ’s avonds en in het weekend ook nog en was moe. Ik ben thuis altijd druk met van alles, heb redelijk last van mijn fibromyalgie en was sowieso gewoon erg moe. Niet de beste omstandigheden om het ook in het weekend nog eens erg druk te hebben en je aan allerlei afspraken en tijden te moeten houden.

Dat merkten we al snel. We zaten duidelijk niet in dezelfde ‘flow’. In de spaarzame uurtjes dat we samen thuis waren, tussen afspraken in, hadden we allebei andere behoeften. Mijn liefvriendje wilde eigenlijk niets, hij wilde het liefst gewoon lekker bij me liggen, luisteren naar rustige muziek, beetje doezelen, niet te veel zeggen, niet nadenken, gewoon even niks… Ik vond dat heerlijk, maar ik had ook erg veel behoefte aan ‘samen zijn’. Dat waren we natuurlijk ook, en ik kan ook niet zo goed uitleggen wat ik precies bedoel, maar uit alles bleek dat onze ‘flows’ niet synchroon liepen… En als je dat dan bemerkt, en ook nog allebei heel erg moe bent, dan voelt het toch anders. Wij zijn altijd volledig op elkaar afgestemd, maar zelfs dat was nu wat minder...

Het weekend was hartstikke leuk en we hebben weer erg genoten. Daar valt niet over te twisten. Maar het was net een beetje anders dan anders. Het laatste uurtje samenzijn liep niet lekker. We moesten opruimen, inpakken, de klok tikte maar door en eigenlijk had ik op dat moment niet moeten zeggen wat me dwars zat… Dat ging even niet goed. Onze dagen samen werden dus niet rustig afgesloten. Nog even bellen terwijl mijn liefvriendje, na me thuisgebracht te hebben, zijn weg naar zijn buitenhuis vervolgde, bracht weer wat rust.

Tja, zo gaat het soms. Vervelend, maar het was niet anders. We hebben nu in de agenda al wat dagen in weekenden van ons samen geblockt. Dagen die we vrij gaan houden voor onszelf. Om echt samen te zijn en te doen waar we op dat moment zin in hebben. Of om juist helemaal niets te doen. Omdat onze levens zo met elkaar verweven zijn, hebben we het natuurlijk ook heel druk. Met familie, vrienden, hobby’s… Heel leuk allemaal, maar onze tijd samen wordt steeds spaarzamer. We hebben afgesproken die tijd beter te gaan bewaken. Want die tijd samen, die vinden we allebei zo belangrijk, en zo ontzettend fijn. Dus dat wordt een kwestie van inplannen én koesteren, zodat we, zoals vanouds, weer lekker samen in één ‘flow’ van rust en ontspanning komen !  

1 opmerking:

  1. Goed van je dat je zo kunt benoemen wat er qua 'flow' anders was en wat jullie zullen doen om herhaling te voorkomen. Getuigt van een 'helicopter view' en ik zou erg graag willen dat ik dat wat meer had... Wat meer uit het gevoel stappen en analyseren wat nu de crux is.

    BeantwoordenVerwijderen