Alles is liefde !


donderdag 30 december 2010

Terugkijken




En toen was het jaar al weer voorbij, wat vliegt de tijd !
Een week, een maand, ongemerkt glippen de dagen je zo door de vingers. Wat is nu een jaar, even met je ogen knipperen en je zit weer in een ander seizoen.
Tijdens deze laatste dagen van 2010 merk ik dat ik, ondanks alle drukte die deze tijd met zich mee brengt, toch vaak even stilsta bij wat er allemaal is gebeurd, wat ik heb meegemaakt, wat er in mijn leven veranderd is.
Dit afgelopen jaar was dat weer een heleboel !
Gewone dagelijkse dingen, natuurlijk mijn muziek, vakanties (de reis samen met mijn dochter was wel heel bijzonder), dagjes uit met de kinderen, gezelligheid met vrienden, verjaardagen, feestjes, werk, alle hectiek die ons gezin nu eenmaal heeft en waardoor ons leven altijd in beweging is. Wat dat betreft was het een jaar als alle anderen.
Wat 2010 zo bijzonder maakte waren natuurlijk onze eerste stappen op het polypad.
De zoektocht naar hoe en wat, want we wilden het graag 'anders'. Het langzame besef dat dat 'anders', polyamorie zou kunnen zijn.
De stappen die we hebben genomen om daar mee aan het werk te gaan, om het zo maar eens te zeggen.
De ontelbare gesprekken die mijn lief en ik hierover hebben gehad, en nog steeds hebben.
Mijn relatie met mijn lief, die door dit alles enorm verdiept is, en zich nog steeds verdiept.
Mijn eerste secundaire 'relatie', die niet lang duurde, maar mij wel deed beseffen dat dit was wat ik wilde, dat ik me hier goed bij voelde.
Ontmoetingen met heel veel lieve mensen, die dezelfde levensinstelling hebben, waaruit (h)echte en warme vriendschappen zijn ontstaan.
En toen, de ontmoeting met mijn liefvriendje, allebei al heel snel tot over onze oren verliefd, van waaruit zich een prachtige, intense en diepgaande relatie heeft ontwikkeld, die steeds hechter wordt en waar we zo ontzettend van genieten.
Houden van, dat hierdoor een nieuwe dimensie heeft gekregen.
Strijd met en in mezelf, om mijn onzekerheden en twijfels telkens het hoofd te bieden.
Verdrietjes en gelukjes, genieten en af en toe tot 10 tellen, heel erg veel houden van, alles wat bij relaties komt kijken, heb ik afgelopen jaar in tweevoud meegemaakt, wat een rijkdom !
Lang niet gemakkelijk was en is het, maar ook dat hoort erbij, daar leer en groei je tenslotte van.
En nu de laatste dagen van 2010 ook weer in een sneltreinvaart voorbij gaan, maak ik af en toe even tijd om hierover na te denken, me dingen weer voor de geest te halen, en vele gebeurtenissen zorgen dan voor een grote glimlach, en sommige voor een brok in mijn keel.
Het voelt goed om even terug te kijken, voor mezelf alles nog eens op een rijtje te zetten, waarbij het besef dat ik een enorme geluksvogel ben weer even heel sterk op de voorgrond treedt.
Een Diva met twee mannen, dat is wat ik ben geworden dit heftige en prachtige jaar, 2010 heeft me zoveel moois gebracht, dat ik alleen maar kan hopen dat 2011 net zo geweldig zal zijn.

Voor iedereen, een heel fijne jaarwisseling ! Geniet !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten