Alles is liefde !


maandag 20 december 2010

Lang weekend

Wat een bijzonder weekend was het weer !
Dit weekend was ik bij mijn liefvriendje, en het begon al eerder dan gepland. Vanwege de sneeuw is hij me al op donderdagavond komen ophalen (hij was in de buurt en ik rijd niet graag met sneeuw en gladheid), dus ons weekend samen begon al vroeg, gezellig !
Het was deze keer wel erg moeilijk om thuis weg te gaan, onze twee jongsten hadden er nogal wat moeite mee dat ik er een paar dagen niet zou zijn. Verdriet, tranen, mama waarom blijf je niet thuis ? Pffff, ook bij mij waren er de nodige tranen. In overleg met mijn lief heb ik besloten toch te gaan. Zoals hij zei, dit is iets wat steeds terugkomt en als ik nu thuis zou blijven, zou ik nooit meer weg kunnen. Maar wat was het moeilijk om onbevangen bij mijn liefvriendje in de auto te stappen ! Echt, met een brok in de keel ben ik vertrokken.
Gelukkig was het de volgende morgen al wat beter (ik werd gelukkig door mijn lief op de hoogte gehouden) dus toen was het voor mij ook weer wat makkelijker (maar schuldgevoelens blijven dan toch wel aanwezig).

Vrijdag was een leuke dag, lekker uitgeslapen, want donderdag was het wel heeeeel erg laat geworden......
's Middags gezellig gaan shoppen, naar een kerstmarkt en gezellig samen gegeten in een trendy restaurantje. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben heerlijk samen op de bank zitten sniffen bij een prachtige film, zo lekker is dat, als je dat samen kunt !
Zaterdag maar wat minder lang uitgeslapen, want al was het vrijdag ook weer laat geworden, mijn liefvriendje was dit weekend ook nog druk met werk, (tja dat kan zo gebeuren) en we wilden niet te laat weg. We zijn gaan shoppen voor nog wat spullen voor onze tantra-kamer, die wordt echt steeds mooier !
Nog voor het eten hebben we die ruimte verder ingericht en na een uurtje of wat bankhangen, hebben we de rest van een wel heel bijzondere avond samen daar doorgebracht. Tantra past echt bij ons, alle tijd en aandacht voor elkaar, lekkere hapjes en drankjes, mooie muziek en kaarslicht, echt genieten is dat. Juist als je elkaar niet heel erg vaak ziet (hoewel.......) is dit een geweldige manier om echt helemaal samen te zijn.
Zondag wilden we eigenlijk best wel uitslapen, maar toen kwam het er niet van, omdat we al vroeg in de middag hadden gereserveerd bij de sauna.......
Voor mij was dat de eerste keer, dus ik vond het best wel een beetje spannend. Dat ik onzeker ben is algemeen bekend en tot nu toe moest ik er niet aan denken om naar de sauna te gaan, alleen al daardoor.
Maar ik moet zeggen, het is me ontzettend meegevallen ! Ik vond het heerlijk ! We hebben ontzettend genoten en echt een geweldige middag gehad, maar liefst 3 sauna-rondes gemaakt, lekker gezwommen, heerlijk gegeten en gedronken, gekletst, gelachen en ook nog gebrainstormd over plannen die we samen hebben en vorm willen gaan geven (meteen het nuttige maar met het aangename verenigd).
Zonder dat we het in de gaten hadden werd echter het weer steeds slechter, toen we vertrokken sneeuwde het al weer een hele tijd, en flink ook, dus in een slakkegangetje zijn we naar huis gereden.
Mijn liefvriendje zou me na het eten weer naar huis brengen, maar het was zo gevaarlijk op de weg, dat we dat niet meer aandurfden. Na overleg met mijn lief hebben we dan ook besloten dat ik nog een nachtje zou blijven, en pas vandaag naar huis zou gaan.

Het is dus wel een heel lang weekend geworden.
Een weekend waarin we weer ontzettend hebben genoten, veel hebben gelachen maar ook veel toch wel heftige gesprekken hebben gehad.
We zijn nu bijna 6 maanden samen en nog steeds helemaal verliefd, we houden ontzettend veel van elkaar en willen elkaar echt niet meer kwijt.
We hebben wel gemerkt dat het voor ons soms lastig is om goed met elkaar te communiceren. Dat zorgt dan wel eens voor misverstanden, voor onbegrip en teleurstelling. Allebei hebben we natuurlijk onze onhebbelijkheden, onze onzekerheden en twijfels en er zijn soms verschillen in onze verwachtingen.
Ook het feit dat we een poly-relatie hebben zorgt soms voor onduidelijkheden en roept vragen op.
Gelukkig wordt het in dat opzicht zo langzamerhand allemaal wat duidelijker, in een eerdere blog (Ontdek je plekje) heb ik hier al eens iets over geschreven, en het is al een stuk minder lastig dan het was.
Ik weet, want dat vertelt hij me telkens weer, dat ik een enorm belangrijke rol speel in het leven van mijn liefvriendje, wij hebben een volwaardige relatie, doen alle dingen die partners samen doen. Morgenavond bijvoorbeeld, gaan we samen met zijn kids naar zijn diploma-uitreiking, en hij zegt me steeds hoe trots en blij hij is dat ik er bij zal zijn. We gaan samen op vakantie (volgend jaar op wel een heel bijzondere reis), vieren samen kerst en oud & nieuw, gaan op familiebezoek, delen niet alleen alle leuke dingen maar ook elkaars moeilijke momenten en verdrietjes, vragen elkaar om raad en geven elkaar (soms ook wel ongevraagd.....) advies in allerlei zaken. En omdat onze relatie een volwaardige is, loop je soms tegen bepaalde dingen aan. Praten is dan gewoon nodig. Ook dat gaat niet altijd vanzelf en gemakkelijk, maar tot nu toe komen we er heel aardig uit. We willen er allebei ook heel graag uitkomen, omdat we elkaar en onze relatie zo ontzettend de moeite waard vinden. We maken niet voor niets al plannen voor op de heel lange termijn.
Dit weekend was dus, behalve dat het gewoonweg heerlijk was, ook heel nuttig. Het was goed om bepaalde dingen, die ons beiden parten speelden, en zelfs dwars zaten, eens goed uit te spreken.
En als je praktisch bent ingesneeuwd, heb je daar ook tijd genoeg voor, toch ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten