Alles is liefde !


maandag 27 december 2010

Een geweldige Kerst !!

Kerstmis zit er weer op. En wat was het bijzonder en speciaal dit jaar !
Zoals al gezegd was Eerste Kerstdag een echte gezinsdag, uitgebreid gegeten met alle kinderen, en het was heel erg gezellig. Normaal zijn deze dagen bij ons heel relaxed en casual, nu had onze dochter bedacht dat het wel leuk zou zijn als we ons netjes zouden kleden voor het diner.
Dus zij en ik naar boven, allebei een echte feestjurk aan, met alles er op en er aan, make-up en haar, alles klopte. De oudste jongens in overhemd en jasje, het zal er wel heel erg feestelijk uit.
Heerlijk is dat, het hele gezin samen aan tafel.
Tweede Kerstdag was helemaal bijzonder, want behalve alle kinderen, zat ook mijn liefvriendje al vroeg bij ons aan tafel, voor de brunch. En zo chique als we Eerste Kerstdag aan tafel verschenen, nu zaten we allemaal heel cosy in joggingbroek te eten, want zo vieren wij Tweede Kerstdag, in joggingbroek en op sloffen, dat is al een jarenlange traditie. Ook mijn liefvriendje had zich aan deze dresscode gehouden, zo leuk !
Direct na de brunch had hij nog een verrassing, een tas vol kadootjes ! En nee, niet alleen voor mij (en dat waren heel leuke, lieve kadootjes), maar ook voor mijn lief en de kids had hij wat meegebracht, zo lief !
Na de koffie was het zover, spelletjestijd ! We hadden al lang tevoren afgesproken om De Kolonisten van Catan te gaan spelen, een spel wat bij ons al heel lang gespeeld wordt, maar voor mijn liefvriendje nog onbekend was. Dat leek onze kids de aangewezen gelegenheid om hem eens flink 'in te maken'.
Met een van de jongens helaas ziek op de bank en mijn lief als spelleider aan het hoofd van de tafel, hebben we de hele middag fanatiek gespeeld. Uiteindelijk won onze dochter, maar ja, ze had dan ook mijn lief als strategisch adviseur, en wat hebben we ontzettend gelachen met elkaar.
Toen was het etenstijd en zoals onze Tweede Kerstdag-joggingpakkendag traditie voorschrijft is het dan tijd voor een heleboel hapjes. Geen kerstdiner of uitgebreid ingewikkeld gedoe, gewoon een tafel vol met allerlei lekkere dingen, iedereen neemt waar hij of zij zin in heeft, en we eten met het bord op schoot in een grote kring. Samen met onze derde (die echt een kok in de dop is) en mijn liefvriendje (die heel goed kan snijden) ben ik de keuken ingegaan, we hebben allerlei lekkers gemaakt en hebben met z'n allen (behalve onze dochter en haar vriendje, die bij zijn ouders gingen eten) weer heel gezellig gegeten en een heel leuke kerstfilm gekeken.
Onze jongens gingen niet al te laat naar bed en ik ben samen met mijn twee mannen lekker aan de borrel gegaan en we hebben heel uitgebreid over van alles en nog wat gekletst met z'n drieen.
En dat was wel heel erg speciaal, daar lag ik dan, lekker onderuit op de bank, met mijn hoofd in de schoot van de een, en mijn benen over de benen van de ander, met allebei hand in hand, zo heerlijk tussen mijn twee lieve mannen in, en ik voelde me zo enorm geliefd en gekoesterd, raakte er helemaal door ontroerd.
Natuurlijk werd het heel erg laat, maar gelukkig bleef mijn liefvriendje bij ons slapen (gezien de erg gezellige borrel was dat sowieso heel verstandig......) dus we konden lekker uitslapen.
En ook vandaag is mijn liefvriendje de hele dag bij ons geweest, we zijn nog met z'n drieen gaan winkelen vanmiddag en pas ver na het avondeten is hij weer naar huis gegaan.
Het was dus een heel bijzondere Kerst dit jaar.
Dat dit allemaal kan, dat het zo kan zijn. Dat we ons alle drie (en ook onze kids vonden het heel erg leuk) zo volledig op ons gemak voelden. Dat het voor ons alle drie zo goed voelde. Dat er zoveel liefde is, het is bijna te mooi om waar te zijn.
Ik voel me echt schathemeltjerijk en een enorm bevoorrecht mens !

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten