Alles is liefde !


dinsdag 16 november 2010

Twee keer moeilijk

En dan ineens weet je het allemaal even niet meer..........
Er zijn me een aantal dingen duidelijk geworden (en een aantal blijkbaar nog steeds niet) in de afgelopen weken, dingen waarvan ik dacht dat ik ze had, en die belangrijk voelden omdat ik ze heel erg nodig had, blijken er eigenlijk nooit geweest te zijn. Er zijn dingen gebeurd die ik niet had verwacht en waar ik van ben geschrokken. Een aantal onzekerheden en twijfels, waarvan ik dacht dat ze aan het vervagen waren, zijn nu dan ook weer helemaal terug.
En dat is even heel lastig. Want wat zegt dat over mij ?
Heb ik me vastgehouden aan schijnzekerheden, heb ik me dingen heel anders voorgesteld dan ze waren ? Ben ik niet alert genoeg geweest, te veel met mijn eigen dingen bezig geweest ?
Of ligt het niet alleen aan mij ? Is het zo gegaan omdat ik eenvoudigweg dingen niet wist, omdat het allemaal niet duidelijk was ? Omdat er tegenstrijdigheden waren die ik niet begreep, nog steeds niet helemaal begrijp ?
Kort en goed,  ik moet daar nu mee dealen, en nadenken hoe nu verder.
Natuurlijk ga ik verder, ik ben niet van het opgeven als het moeilijk wordt, maar het is even niet zo duidelijk  hoe dat allemaal in te vullen.
Aan de andere kant, ik weet heel goed wat ik wil (en niet wil), en heb in de afgelopen tijd ook geleerd dat ik mijn eigen wensen en behoeftes best kenbaar mag maken. Ook ik mag zeggen wat ik denk en voel, en als ik dingen niet begrijp, kan ik daar gewoon naar vragen, en uitzoeken hoe het zit.
Gelukkig kan dat ook allemaal, maar voor nu voelt het gewoon even niet goed, en heb ik gewoon verdriet.
En als je van twee mannen houdt, komen zulke dingen dus ook nog eens van twee kanten, momenteel is het dan ook dubbel moeilijk, bij zowel mijn lief als mijn liefvriendje zijn deze en andere zaken aan de orde.......pffffff.
Maar het komt wel goed, zulke dingen kosten tijd. Die tijd heb ik ook, die moet ik er gewoon voor nemen. Ongeduldig als ik ben, werkt de tijd ook tegen me, ik heb het liefst altijd alles gisteren al opgelost.......
Doorbijten, accepteren, loslaten, voelen, hard werken en heel veel praten.......dan komt het grote en intense genieten van en met mijn twee mannen, genieten dat echt niet weg is maar wel even anders voelt, ook weer vanzelf helemaal terug.

1 opmerking:

  1. Ik lees je blogs graag en leef me in in wat je schrijft. In dit blog spreek je in de 1e alinea over 'dingen'. Daarna over wat het met je doet. Wat zijn de dingen die je zo bezighouden? Ik zie de rook, maar niet het vuur.

    Metropolyman

    BeantwoordenVerwijderen