Alles is liefde !


zaterdag 22 januari 2011

Telefoon

Vannacht zaten we weer tot heel laat aan de telefoon, mijn liefvriendje en ik.
Ellenlange gesprekken voeren we, vaak tot diep in de nacht. We bellen elkaar elke dag, soms wel meerdere keren en de gesprekken 's avonds laat willen nog wel eens heel lang duren.
Voor mij is dat ook wel een tijdstip waarop ik ongestoord kan bellen, met een druk gezin kan dat overdag natuurlijk niet, en als je niet vrijuit kunt praten blijft zo'n telefoontje natuurlijk wat oppervlakkiger, en dat is ook prima. Maar laat op de avond ben ik vaak alleen en is er wel gelegenheid voor intiemere gesprekken.
En die hebben we dan ook. Mijn liefvriendje en ik praten wat af, en niet alleen in real life dus.
Alles komt aan bod, serieuze en gevoelige zaken, heel persoonlijke dingen, te bespreken en overleggen issues, en dat kost tijd. Zo'n gesprek kan soms echt uren duren. Heel waardevol zijn die uurtjes, de tijd die we nemen om zo met elkaar te praten is me erg dierbaar.
Natuurlijk hebben we ook telefoongesprekken over heel andere onderwerpen, over wat we die dag hebben gedaan of de volgende dag gaan doen, over afspraken die we hebben lopen, over werk, over de kinderen, over onze (gezamenlijke) hobby('s). En we zijn ook heel erg goed in gesprekken die echt nergens over gaan, waarin meligheid troef is, we elkaar graag mogen plagen en zelfs samen flauwe liedjes zingen........en lol dat we dan hebben !
Telefoon is een geweldige manier om, als je elkaar niet elke dag ziet, toch heel dicht bij elkaar te kunnen zijn. Er is maar een nadeel.......en dat is die torenhoge rekening.......*schrik*......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten