Alles is liefde !


dinsdag 4 januari 2011

Het jaar van Ikke.....

Normaal maak ik nooit goede voornemens, omdat de meeste al bij voorbaat gedoemd zijn te mislukken.
Wie kent dat niet, je begint op 1 januari vol goede moed aan een dieet en 2 weken later zit je, zonder er bij na te denken, weer lekker aan de chips bij de televisie, nadat je eerder die dag al een gevulde koek en een patat-met naar binnen hebt gewerkt. Of je neemt je voor te beginnen met sporten, neemt een duur abonnement op de sportschool en gaat er uiteindelijk maar drie keer heen.
Nee, aan dat soort voornemens begin ik niet eens, dat is echt verspilde moeite.
Wat dit jaar wel van toepassing is, is mijn besluit om meer voor mezelf te kiezen, en mijn eigen wensen en behoeftes duidelijker kenbaar te maken, zodat ik minder teleurgesteld zal worden (tenminste, dat is wat ik hoop te bereiken.....).
Opkomen voor mezelf, me niet telkens maar aan anderen aanpassen, assertiever zijn, dat zijn mijn goede voornemens voor 2011.
Ik ben daarmee al direct begonnen, door mijn liefvriendje te vragen iets te veranderen omdat dat voor mij veel prettiger voelt.
Gisteren heb ik een duidelijke beslissing genomen met betrekking tot mijn werk, of eigenlijk ben ik niet terug gekomen op een al eerder gemaakte beslissing, terwijl dat eigenlijk wel van me gevraagd werd.
En wat voelt dat goed !
Natuurlijk is dat wat je zelf het liefst zou willen niet altijd mogelijk, dat zou ook niet goed zijn, maar ik had en heb het gevoel dat er heel erg weinig naar mijn wensen geluisterd wordt, dat ik niet belangrijk genoeg ben. Vaak is dat te wijten aan mezelf, ik ben gewoon niet duidelijk genoeg.
Daar wil ik dus verandering in brengen.
Het jaar van Ikke, dat gaat 2011 worden, deze Diva gaat nu voor zichzelf kiezen.
Klinkt dat egoistisch ? Misschien wel ja, maar ik bedoel dat ik sterker in mijn schoenen wil komen te staan als het gaat om mijn wensen, mijn verlangens en wat ik nodig heb.
En dat ik nu, wat werk betreft, iets wil gaan doen wat ik echt leuk vind. Niet meer het gebaande pad  verder bewandelen, dat saaie, voorspelbare paadje waarvan je iedere steen en oneffenheid kent.
Gewoon een keer spontaan links- of rechtsaf slaan, zonder te weten waar dat weggetje heen gaat en maar zien waar het je brengt. Er staat al wel een plan 'in de wacht', en dit is een goed moment om daar verder mee aan de slag te gaan.
Het jaar van Ikke dus, ik ben al goed begonnen, nu is het alleen nog een kwestie van volhouden !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten