Alles is liefde !


maandag 31 december 2012

Dag 2012, hallo 2013 !


31 december… het jaar is bijna ten einde. 2012 was weer een bijzonder jaar. Een jaar waarin veel gebeurd is, veel in gang is gezet en waarin de liefde centraal stond. Allerlei zaken passeerden de revue, mooie, leuke, grappige en verdrietige dingen wisselden elkaar, soms in hoog tempo, af.

Het meest bijzondere moment van het afgelopen was voor mij onze gezamenlijke vakantie in augustus. Samen met mijn lief, mijn liefvriendje en onze gezamenlijke kinderen mét aanhang bracht ik een heerlijke week in het Belgische door. Een spannend avontuur, dat heel goed is verlopen. Er gaan al weer enthousiaste stemmen op om dit het komend jaar te herhalen…

We moesten afscheid nemen van onze lieve (schoon-)vader en opa. Een verdrietige tijd, maar we hebben vrede met het feit dat hij nu de rust heeft die hij zo graag wilde. We missen hem.

Afgelopen jaar zijn we weer wat verder ‘uit de kast gekomen’. Door onze medewerking aan een artikel in een nieuw magazine hebben we de hele wereld laten weten hoe ons leven er uit ziet. Met naam en foto in een tijdschrift, dat was wel heel spannend ! Het is een mooi stuk geworden, waar we alle drie blij mee zijn. Ook naar onze directe omgeving zijn we opener geworden. De stap die we hiermee hebben gemaakt voelt goed. 

2012 was ook het jaar waarin mijn gezondheidsklachten een naam kregen. Een diagnose die enerzijds zorgde voor rust, omdat het duidelijk werd dat er dus écht iets aan de hand is en anderzijds een proces in gang zette. Een proces dat nog steeds loopt en in 2013 vervolg krijgt. Volgende week begint namelijk mijn revalidatie-begeleidings-traject. Hopelijk kom ik er over drie maanden wijzer en sterker uit…
 
Afgelopen jaar schreef ik mijn 300e blog en om dat te vieren organiseerde ik een heuse #blogup. Wat een gezellige middag was dat ! Trouwe lezers en lieve vrienden kwamen dit heuglijke feit samen met mij en mijn mannen vieren. Een spontaan idee kreeg een wel heel mooie uitwerking…

Ik mocht in het afgelopen jaar heel veel mensen ontmoeten. Lieve mensen,  in wie ik veel herkende, die me spiegels voorhielden maar ook heel veel vertrouwen in me stelden. Mensen met wie ik mooie vriendschappen mocht opbouwen, zowel virtueel als in real life. En ik ben heel dankbaar voor alle bestaande vriendschappen, waarvan sommigen zich verdiepten en soms een heel nieuwe dimensie kregen.

Het was een jaar van openheid en daaruit voortkomende mooie reacties en gesprekken. Een jaar waarin mijn liefvriendje en ik nog meer integreerden in elkaars families. Een jaar van leuke uitstapjes en een heerlijke vakantie met mijn liefvriendje. Een jaar van zorgen, maar gelukkig ook van veel plezier en heel veel liefde. Een jaar van veranderingen op allerlei gebieden. 

Straks gaan we samen het nieuwe jaar in. Een jaar waarvan we niet weten wat het ons brengen zal. Een aantal dingen staan vast, maar er ligt nog heel veel open. Een vers jaar, dat zich nog moet vormen. Waarin weer van alles zal gebeuren. Een mooi jaar met, en dat staat al vast, heel veel liefde...

Ik hoop vooral op een jaar vol liefde, gezondheid en geluk voor iedereen die me dierbaar is. Voor mijn mannen, onze kinderen en onze families. Voor alle lieve vrienden en vriendinnen. Voor alle lieve mensen die ik heb mogen leren kennen en die ik een warm hart toedraag. Voor mijn trouwe lezers. Voor iedereen !

Ik wens jullie een prachtig en liefdevol 2013 !!


1 opmerking:

  1. Weer zo,n mooi blog geschreven op het eind van het jaar lieve Katinka. Een jaar dat is omgevlogen,een jaar waarin ik 65 ben geworden en nog lekker bij de Waterbus mag blijven werken. Een jaar waar we elkaar IRL hebben ontmoet tijdens de gezellige middag met de blogup. Moge 2013 weer een jaar worden waarin onze gezondheid het toelaat de dingen te doen die we zo graag willen. Dat wens ik ook jou en je familie toe. Een heel fijn en liefdevol 2013
    Liefs xxxx

    BeantwoordenVerwijderen