Alles is liefde !


vrijdag 28 december 2012

Voornemens ?

Het jaar is bijna voorbij. Voor we het weten duikelen we een nieuw, vers en onbeschreven jaar in. Veel mensen maken goede voornemens. Ze gaan per 1 januari stoppen met roken, afvallen, meer sporten, meer evenwicht tussen privé en werk zien te vinden... Ik vind dat altijd zo iets raars ! Waarom zou je pas op 1 januari stoppen met roken ? Als je het echt wil, zit je toch niet aan een bepaalde datum vast ? Dan stop je gewoon op het moment dat je besluit te willen stoppen ! Waarom zou je wachten ? Afvallen dito, hoewel ik ook luidkeels roep dat ik mezelf in de feestelijke lekker-eten-decembermaand niet ga plagen, maar pas in januari weer wat rustiger aan ga doen met eten... *kuch*

Voornemens... ik doe er niet aan. Maar er zijn echt wel dingen die ik wil bereiken of realiseren. En dan niet omdat er een nieuw jaar begint. Maar gewoon omdat ik het wil. Enige tijd geleden schreef ik er ook al over. Er borrelt iets, er gaan dingen gebeuren, veranderen. Dat is al een tijdje gaande, en er verandert ook het een en ander. Er gebeurt van alles. Maar ook dat heeft niet met het nieuwe jaar te maken.

Dat borrelen zit ook in mij. Ik voel een bepaalde onrust. Ook ik verander. En er staat nog wel het een en ander op mijn verlanglijstje om te veranderen. Om dingen anders gaan doen. Nieuwe stappen te zetten. Nieuwe ontdekkingen te doen. Maar dat hoeft niet persé vanaf 1 januari. Die jaarwisseling zegt me niet zoveel.

En toch... omdat er nog niets vast staat, het jaar nog helemaal blanco is, lijkt het alsof zulke dingen toch gerelateerd zijn aan het nieuwe jaar. Ook voor mij. Voor mij begint 2013 al met het willen bereiken van een doel, want mijn revalidatie start in de tweede week van januari. En in het prachtige gesprek dat ik tijdens de Kerst met mijn liefvriendje had, kwam naar voren dat wij allebei het gevoel hebben dat er dingen gaan veranderen 'volgend jaar'... Ook in ons gezin staat van alles op stapel, ook al met ingang van 1 januari...

Ik doe niet aan voornemens... Of toch wel ? Hoe je het ook noemt, het kan nooit kwaad om eens kritisch naar jezelf te kijken, en te bedenken wat je anders zou willen doen. Of je daar nu wel of niet een datum aan verbindt. Natuurlijk, 1 januari is een mooie datum, een nieuw begin, en als uitgangspunt klinkt het logisch. Maar als het goed is, moet je elke willekeurige dag kunnen beginnen met dingen veranderen, anders doen, het roer omgooien, wat dan ook ! Kwestie van doen !


1 opmerking:

  1. Lieve schat, je hebt volkomen gelijk er borrelt al een tijdje iets. Het heeft te maken met keuzes in vrijheid gemaakt en met liefde. In mijn geval met carrière en liefde. Ik merk dat het steeds fijner wors om voor mezelf te kiezen, wat vroeger pas op plaats 10 kwam staat nu bovenaan mijn lijstje. Vrijheid in liefde voor iedereen zonder claim of eigendomgevoel dat is zo heerlijk wn de verandering van denken. Ik heb het gevoel.dat 2013 het jaar gaat worden waarin alles op zijn plaats komt. Met veel liefde wens ik jou en je liefdes en lieverda een heel warm liefdevol jaar toe met verhelderende ogenblikken met fijne samenkomsten met stil geluk en eurofie maar vooral met veel geluk
    Geniet
    Polylien xxxx

    BeantwoordenVerwijderen