Alles is liefde !


donderdag 13 december 2012

Veranderingen


Grappig hoe dingen ineens kunnen veranderen. Had ik voorgaande jaren nog een kerstboom vol glinsterende oranje en bruine kerstballen, dit jaar heb ik allemaal nieuwe spulletjes gekocht. Er komt geen oranje of bruine bal meer in ! 

Dit jaar ga ik voor naturel, back to basic. Mooie houten, stoffen en metalen hangers, in wit, bruin en grijs. Rustige kleuren, die passen bij ons huis. Geen glimmers en glitters, maar een boom vol sterren, engeltjes en hartjes, een boom vol rust en liefde. Ik hoop dat het zo gaat voelen tenminste. Vandaag ga ik de boom versieren. Ik hoop dat het resultaat zal zijn wat ik ervan verwacht…

En er is nog iets veranderd. Gisteren heb ik voor het eerst in jaren weer een sollicitatiebrief geschreven. En verstuurd ! Elke keer maar denken dat ik niets kan, dat ik niet geschikt ben voor bepaalde jobs… Het werd tijd ook daar verandering in te brengen. Ik kan best wel wat ! Ik ben dan wel niet zo hoog opgeleid, maar dat wil niets zeggen over mijn intelligentie, interesses en vaardigheden. Daarbij speelt ervaring ook een grote rol. En ervaring heb ik genoeg, op allerlei vlakken. Buiten dat zit er ook wel enige noodzaak in dat ik me weer op de arbeidsmarkt ga begeven. Toch durfde ik niet eerder… Nu dus wel ! 

Veranderingen… Ze komen natuurlijk niet uit de lucht vallen. Nu is het compleet anders aankleden van je kerstboom wellicht totaal onbenullig om te vermelden, maar voor mij is het belangrijk omdat het de veranderingen die in mijzelf plaatsvinden heel erg kenmerkt. Ik ben erg bezig met mezelf. Met wat ik wil. Met wat ik kan. Met wat goed en juist niet goed voelt. Met wat verbeterd kan worden. En ik merk dat er langzaam aan kleine dingen veranderen.
Ik verander. 

Kleine stapjes, voor een ander totaal niet interessant. Dat hoeft ook niet. Maar voor mij heel erg belangrijk. Ik ben op weg !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten