Alles is liefde !


donderdag 20 december 2012

Food for thought


Wat zou je nog willen doen als je zeker wist dat de wereld écht zou vergaan ? Dat vroeg ik me zomaar af, na het lezen van de zoveelste grap over het vermeende einde van de wereld, op 21 december.

Wat zou ik nog willen doen ? Als het echt morgen zou gebeuren is de tijd nog maar heel kort. Dan zit die wereldreis maken er niet meer in. Wensen die tijd kosten vallen dus af. Wat is dan het allerbelangrijkste ?
Voor mij is dat, met stip op één, nog een laatste keer samen zijn met iedereen die ik lief heb. Gewoon simpel bij elkaar zijn, herinneringen ophalen, kletsen, lachen. Heel veel knuffelen. En vooral vertellen dat je heel veel van die ander houdt…

Er zijn heel veel mensen die een plekje in mijn hart hebben. Niet alleen mijn mannen en kinderen, die wel hele speciale plekjes hebben, maar ook familie, vrienden en vriendinnen. En er komen steeds meer mensen bij in die warme kring. Ik ontmoet steeds weer lieve, prachtige mensen, met wie het klikt, om wie ik ga geven en met wie mooie vriendschappen ontstaan. Zo bijzonder…

Vooralsnog ga ik er van uit dat de Maya’s niet goed geteld hebben. De wereld vergaat heus niet. In het verleden zijn er al vaker data aangeduid, data die gewoon voorbij gingen zonder dat er ook maar iets raars gebeurde. Dat zal nu ook zo zijn. Gelukkig maar ! En dat samenzijn met iedereen van wie ik houd, dat kan natuurlijk ook zonder de dreiging van een straks niet meer bestaande wereld.

Misschien valt daar wel een les uit te leren. Want waarom zeg ik normaal gesproken niet zo vaak tegen al die mensen dat ik van ze houd ? Geef ik ze niet geregeld zomaar spontaan een knuffel ? Vind ik dingen vaak heel gewoon en vanzelfsprekend ?  

Hmmmm… dáár ga ik eens over nadenken…


3 opmerkingen:

  1. Helemaal mee ens er moet vaker gezegd worden dat je blij bent dat iemand in je leven is en dat je om ze geeft en van ze houd. Daar word de wereld zoveel leuker van .

    Xxx polylien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Katinka,
    Volgens mij zeg jij vaak genoeg, dat je van je geliefden houdt. Je bent altijd juist heel spontaan in je uitingen en knuffels, dus die vragen, die jij jezelf stelt, zijn voor mij over jou al beantwoord. Ga vooral zo door, doe zoals je bent, want dat is goed. Veel liefs en fijne dagen met de mensen, die je lief zijn. Anita xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Andre (veerman47)21 december 2012 om 08:48

    Aller eerst een mooi liefde vol blog. Het schiet er zo vaak bij in om elkaar te vertellen dat we van die ander houden en om haar of hem geven.
    in 2012 zijn weer mooie vriendschappen ontstaan en met jou/jullie is er een van en daar ben ik dankbaar voor. Ook dat we elkaar in RL hebben ontmoet. We gaan er weer een heel mooi jaar van maken. Wens jullie dan ook heel fijne Feestdagen en een gezond en liefdevol 2013.
    Liefs Andre xxx

    BeantwoordenVerwijderen