Alles is liefde !


donderdag 27 december 2012

Een bijzonder Kerstfeest

Fantastisch fijne Kerstdagen heb ik mogen vieren... Dagen vol warmte, liefde en gezelligheid, met iedereen van wie ik houd om me heen. Dat is toch het mooiste wat er is !!

Kerstavond begon al op tijd. Vroeg in de middag waren mijn lief, mijn liefvriendje en de kinderen allemaal thuis. Genieten dus ! Oudste en haar vriendje vierden Kerstavond elders, met een groep vrienden hadden zij hun eigen kerstdiner, zodat we 's avonds niet helemaal compleet waren, toen mijn lief ons verraste met lieve kerstkadootjes... voor de kinderen, voor mijn liefvriendje en voor mij ! Waar ik eerder voor Sinterklaas had gespeeld, was hij nu de Kerstman !

Mijn liefvriendje en ik waren Eerste Kerstdag als eersten wakker en troffen, na een kop koffie, voorbereidingen voor een uitgebreide kerstbrunch. Toen iedereen wakker en thuis was hebben we uitgebreid getafeld. Natuurlijk allemaal in pyjama- of joggingbroek, zoals bij ons de traditie is. Dat blijft leuk, weten dat bijna heel Nederland opgedoft en gladgestreken Kerst viert, en zelf gewoon in joggingpak en zonder make-up rondhobbelen. Geeft zo'n dag toch wat extra's... Vinden wij dan he !

De rest van de dag was gezellig en lui. Snoepen van allerlei lekkers, film kijken, beetje kletsen, beetje hangen, beetje rondrommelen. Zalig ! Tegen etenstijd werd iedereen aktief. Net als voorgaande jaren was het kerstdiner een mengelmoes van verschillende gerechten, door telkens weer iemand anders bereid. Zo zorgde jongste dit jaar voor de soep (die hij op school tijdens de kookles had leren maken en waarvoor hij, heel terecht, een 9 had gehaald) en hadden oudste en onze van origine Russische schoonzoon voor een bijzonder Russisch tussengerecht gezorgd. Mijn lief stond garant voor een heerlijk hoofdgerecht en derde bereidde na het afruimen nog een overheerlijk toetje. (Het gerechtje van tweede was er bij ingeschoten, hij had zijn boodschappenlijstje niet op tijd ingeleverd). Mijn liefvriendje en ik hoefden niet te koken, maar waren belast met tafel dekken, af- en opruimen. Ook een verantwoordelijke taak... *grijns*

Na dit overheerlijke diner was het tijd voor koffie, en een uurtje uitbuiken op de bank. Nog maar een film doen dan ? Wel ja, waarom niet ? Later op de avond hebben we nog gezellig een spel gedaan, onder genot van een hapje en een drankje. Pffff, wéér eten...

Tweede Kerstdag begon ook weer rustig. Weer waren mijn liefvriendje en ik wakker voordat de rest van het huis tekenen van leven begon te vertonen. En weer was er rond 11 uur een uitgebreide brunch, mét Russische bubbels ! Mjam, dát was een goed begin van de dag ! Het opruimen lieten mijn liefvriendje en ik nu aan de anderen over. Wij moesten gaan douchen en aankleden, want we werden samen verwacht op het Kerstfeest van zijn familie, het kadootje dat ik van mijn gezin had gekregen...

Nadat we mijn liefvriendjes zoons hadden opgehaald, werden we hartelijk verwelkomd door onze (schoon-)zus en zwager en hun kindjes. Later arriveerde ook de familieleden uit België en toen later mijn zwager's ouders ook aanschoven, was het gezelschap compleet. Na een gezellige middag met koffie, taart en veel gepraat en gelach, was het tijd voor het diner. Met vijftien mensen steengrillen vraagt enige organisatie, maar alles ging meer dan prima en we hebben heerlijk gesmuld. Na het toetje en de koffie zijn we de jongens weer terug gaan brengen en toen lekker naar huis gegaan. Ik zou bij mijn liefvriendje blijven slapen en eenmaal thuis, snel omgekleed in joggingbroek en weer lui op de bank, hadden mijn liefvriendje en ik een prachtig en ontroerend gesprek over plannen en veranderingen, het heden en de toekomst, verwachtingen en dromen, over de liefde... over ons...

Vandaag hadden we nog een bonusdagje samen. Wat heerlijk ! We werden laat wakker, hebben rustig ontbeten en weer zo'n mooi gesprek gevoerd, en zijn daarna lekker naar de stad gegaan. We moesten even terug naar een winkel in verband met het kerstkado dat ik van mijn liefvriendje had gekregen, maar dat was snel gebeurd. We hebben nog wat rondgeslenterd, maar de stromende regen nodigde niet echt uit tot uitgebreid shoppen. Dan maar koffie in ons favoriete café ! Mijn liefvriendje bracht me daarna weer naar huis terug.

Kerst vieren met iedereen die je lief is. Oók met mijn liefvriendje dus ! Dat is zo bijzonder !
Ik realiseer me dat ik een enorme bofkont ben. Dat dit bij ons gewoon kán, en heel normaal is. Dat het geen enkel issue is. Dat we Oud & Nieuw ook weer samen kunnen vieren, maakt me enorm blij. En dat ik dit jaar samen met mijn liefvriendje óók Kerst met zijn familie kon vieren, dat was helemaal bijzonder...

Een heel bijzondere Kerst was het, om nooit meer te vergeten...




1 opmerking:

  1. Reactie via Twitter :

    ★ ontroert bij het lezen van je blog,zo mooi geschreven, blij voor je dat het allemaal kan,geniet er van en van elkaar ,liefsssss

    ★ Hallo Katinka jij mag zeker nog lekker lang nagenieten van geweldige kerstdagen en je blog gelezen,top hoor.Fijne Avond gewenst

    BeantwoordenVerwijderen