Alles is liefde !


donderdag 6 december 2012

Een heerlijk avondje !



Dag Sinterklaasje, daaaag, daaaag, daaaag, daaaag Zwarte Piet…

Het zit er weer op. Sint is weer terug naar Spanje en mijn huis ligt nog vol resten karton en inpakpapier.
5 December was dit jaar wederom een geweldig leuke dag !


Gisterochtend was het nog even rennen en draven. Ik moest nog één Sintkadootje kopen en dat moest ingepakt en opgeruimd zijn vóór de kinderen terug uit school kwamen. Dat lukte gelukkig. Ook een verjaardagskadootje voor mijn jarige mams stond nog op het lijstje. Samen met tweede ben ik op pad gegaan en gelukkig vonden we al heel snel iets leuks. Op naar de koffie en taart !

Na een gezellig uurtje ging ik weer huiswaarts om te lunchen met de kids. Jongste had nog wat hulp nodig met zijn surprise, er moest nog het één en ander worden opgeruimd in huis en daarna zijn we weer terug naar het verjaardagsfeestje gegaan. Langzaam maar zeker druppelde iedereen binnen en op een gegeven moment waren we, op m’n zwager die helaas moest werken na, compleet. Inclusief vriendje van oudste én mijn liefvriendje, die het door mijn moeder gevraagde groooooote kado voor haar meebracht… Ik vond het wel heel bijzonder om daar met alle kinderen én mijn twee mannen te zitten…

Mijn moeder zat helemaal te genieten. Iedereen thuis, dat was voor haar toch echt wel het hoogtepunt van het feest. Toen het etenstijd werd kwamen de kommen erwtensoep op tafel. Yes ! We hebben heerlijk zitten smullen met z’n allen en het was heel gezellig. Voor de kleinste van het stel werd het heel spannend toen er op de deur werd gebonsd, en er een grote zak met kadootjes op de stoep bleek te staan. Sint was langs geweest ! Na het uitpakken van de kadootjes hebben we nog een kopje koffie (mét een likeurtje natuurlijk !) gedronken en zijn toen naar huis gegaan. Want ons Sinterklaasfeest moest ook nog gevierd worden !

Acht prachtige surprises stonden klaar, en een zak vol kadootjes (Sint kon het ook niet laten… *grijns*). Derde had een leuk spel bedacht en we hebben een geweldige, hilarische, gezellige en mooie avond gehad. Iedereen had veel werk gemaakt van surprise en gedicht. Er waren leuke kado’s en ook de kadootjes uit de zak vielen bij iedereen in de smaak. Op zo’n moment lijk ik erg op mijn moeder, dan zit ik mateloos te genieten van het feit dat ik iedereen om me heen heb en van die lachende, blije gezichten.

Toen alles was uitgepakt en we nog een drankje hadden gedaan was het bedtijd. Het nadeel van Sint vieren op een doordeweekse dag is dat iedereen de volgende ochtend weer gewoon vroeg uit bed moet. Zo rond elf uur was het dan ook stil in huis. Ik sliep bij mijn liefvriendje, en hoewel ik normaal gesproken haast in coma lig als wij samen slapen, lukte het me nu niet echt. Ik heb nog lang wakker gelegen en heb de hele nacht liggen woelen en draaien. Was de afgelopen week misschien toch te druk geweest...?

Zometeen ga ik aan de slag. Maar eerst geniet ik nog even lekker na ! Het was écht een heerlijk avondje !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten