Alles is liefde !


donderdag 3 januari 2013

Van Oud naar Nieuw

Het nieuwe jaar is er ! De overgang van 2012 naar 2013 was een hele gezellige, samen met al mijn lieverds. Ook de dagen er omheen waren heerlijk ! Nu het feestgedruis is verstomd is het weer tijd om het normale leven te hervatten. Als straks die kerstboom er uit is, voelt dat misschien ook wel weer zo...

Oudjaarsdag was een drukke dag. Iedereen was lekker thuis, mijn liefvriendje kwam gezellig met ons meevieren en in de middag leek het hier wel een jongerencentrum. Alle vrienden van tweede kwamen oliebollen eten ! We hadden er een heleboel, want dit is traditie bij ons, en we waren er dus op voorbereid. Maar in no time waren ze alle 55 (!) schoon op ! De heren hadden dus goed hun best gedaan. Met een biertje in de hand zaten ze gezellig te kletsen en te smullen. Zó gezellig !

's Avonds begonnen we rustig. Na het eten kropen we lekker bij elkaar. Waren we eerst nog met ons eigen clubje, al snel druppelden er ook vrienden van oudste binnen. Leuk hoor, zo'n grote groep ! We zaten om half elf al aan de champagne en toen de klok twaalf sloeg hebben we het nieuwe jaar met luid gejuich begroet. Na de wensen en zoenen zijn de jongens met mijn lief naar buiten gegaan. Ze hadden de hele dag hun voorraad vuurwerk al proberen op te krijgen, maar gelukkig was er nog tijd genoeg om de overgebleven dozen op te maken. Ze hebben ook een hele speciale vuurpijl afgestoken, die was voor onze (schoon-) vader en opa, om ook hem het beste te wensen, daarboven...

Ik houd helemaal niet van dat geknal, had de hele dag mijn hart al vastgehouden en geduimd dat het allemaal goed zou gaan, maar voor hen was het echt een enorme happening. Vooruit dan maar... Gelukkig keken ze goed uit en gingen ze veilig te werk. Tot laat stonden ze te knallen buiten. Het moest natuurlijk wel op... De oudste twee gingen op stap met vrienden, de jongsten doken op een bepaald moment bekaf hun bed in en ook voor ons volwassenen werd het tijd om te gaan slapen.

Een onrustige nacht volgde, buiten was het nog lang lawaaierig en toen tweede tegen de ochtend even thuiskwam om wat spullen binnen te zetten voordat hij verder ging met stappen, deed hij wel heel zachtjes, maar zijn vrienden die in de tuin op hem stonden te wachten, waren even vergeten dat je zachtjes dient te praten op dat tijdstip... Nou ja, ook niet erg, toen ze weer weg waren zijn we weer rustig ingeslapen...

Nieuwjaarsdag begon dus laat. Pas tegen het middaguur kwam iedereen met een slaperig gezicht naar beneden. Ontbijt werd meteen lunch en voordat we het wisten moesten we als een speer gaan douchen en aankleden. We werden namelijk met z'n allen bij mijn moeder op de borrel verwacht. Met z'n achten zijn we daar aangeschoven. Het was heel gezellig. Mijn lief en zwager voerden hun bekende 'laten we onze schoonmoeder eens even fijn plagen'-stukje op, we hebben gesmuld van allerlei lekkers en geproost op een goed 2013.

Na een paar gezellige uurtjes zijn mijn liefvriendje en ik weggegaan. Wij moesten namelijk nog een halte verder. Helemaal naar het Hoge Noorden. Een vriendin in Friesland werd veertig en dat moesten we natuurlijk even mee gaan vieren. Wat een eind rijden zeg ! We hebben meer tijd in de auto doorgebracht dan dat we daadwerkelijk op het feestje zijn geweest, maar ze vond het erg leuk dat we er waren en het was gezellig, dus dat hadden we er graag voor over. Thuisgekomen hebben we nog iets gedronken en zijn toen ons bed ingedoken.

Na een bijzondere nacht waarin we meer dan heerlijk hebben geslapen, moest mijn liefvriendje al vroeg uit bed. Om acht uur stonden er namelijk werklui op de stoep voor wat nodige reparaties aan het huis. Hij heeft mij lekker laten liggen en ik heb nog een paar uur heerlijk verder geslapen ! Eenmaal wakker hoorde ik dat zijn broer, met wie hij had afgesproken, inmiddels ook was gearriveerd en na een lekker warme douche ben ik ook naar beneden gegaan.

Er miste van alles in de voorraadkast, en ik ben dus eerst maar eens boodschappen gaan doen. Toen we gedrieën gezellig zaten te lunchen kwam mijn liefvriendje's oudste zoon langs en is de rest van de middag gezellig gebleven. Leuk, want zo heel vaak zien we hem niet. Nadat hij, evenals mijn zwager, weer vertrokken was, was het tijd om te koken en te eten. We moesten namelijk al weer op tijd vertrekken...

Want gisteravond had ik een uitje met z'n allen gepland. Het vriendje van oudste vertrekt komend weekend voor drie maanden voor het buitenland. Het leek me leuk om nog iets gezelligs met z'n allen te doen, vóórdat hij zou vertrekken. We zijn met z'n allen gaan bowlen en dat was hartstikke leuk. Daarna hebben we thuis nog wat gedronken en geproost op een goede reis, een fijn verblijf en een behouden thuiskomst. Gelukkig vond hij het heel erg leuk !

Mijn liefvriendje is daarna weer naar huis gegaan. Het afscheid was even lastig. We zijn de afgelopen tijd heel vaak samen geweest, hebben alle feestdagen samen doorgebracht, en hoewel we elkaar zaterdag al weer zien omdat we dan met mijn twee jongste kids een dagje uit gaan, vonden we het toch moeilijk om gedag te moeten zeggen, om even níet samen te zijn. Een luxe-probleem, daar ben ik me van bewust ! Zo vaak als wij elkaar kunnen zien is ongekend heerlijk, en daar zijn we ook allebei heel blij mee. We zijn gewoon verwend !

Nu de feestdagen weer voorbij zijn is er weer tijd voor het 'gewone' leven en komt er weer ritme en regelmaat. Dat is ook goed, ik ben inmiddels totaal kwijt welke dag het ook weer is en denk dat het elke dag zondag is... Dus ik gooi straks de kerstboom er uit, ruim alles weer op, poets even lekker door het huis en dan gaan we weer verder met de dingen van alledag. En op naar het volgende feest... dat dan weer wel !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten