Alles is liefde !


dinsdag 15 januari 2013

Twee keer feest !


Twee feestjes vieren in één weekend… wij kunnen dat ! En hoe ! Dat hebben we dit weekend weer dubbel en dwars bewezen, mijn liefvriendje en ik !

Vrijdag ben ik, om de file voor te zijn, redelijk op tijd in mijn auto gestapt. Ik moest ook een stukje verder, want mijn liefvriendje en ik hadden afgesproken in zijn buitenhuis, in het verre Twente. Ik kon lekker doorrijden en had zodoende tijd genoeg om rustig boodschappen te doen. Niet alleen voor het avondeten, maar ook voor de volgende ochtend moest ik nog het nodige inslaan…

Omdat mijn liefvriendje al lekker vroeg thuis was, en we besproken hadden dat we pas halverwege de avond naar huis zouden gaan, was er tijd genoeg om rustig te koken en te eten. Zelfs uitbuiken met koffie kon gemakkelijk. We zijn met één auto naar Brabant gereden, want ik zou maandag pas weer vanuit het buitenhuis vertrekken.

Na een flinke rit thuis aangekomen hebben we wat opgeruimd en hebben ons toen teruggetrokken op onze tantrakamer, om ons feestelijke en drukke weekend heerlijk ontspannen en écht met z’n tweetjes te beginnen. Pas heel laat doken we ons bed in…

De volgende ochtend was het groot feest. Mijn liefvriendje was jarig ! Hieperdepiep ! Na nog enige voorbereidingen, een heel speciaal ontbijt, kadootjes en heel veel kussen en knuffels kon de dag, die ik tevoren al helemaal had uitgestippeld, beginnen. We gingen nog snel snel even wat boodschappen doen en toen konden we op pad. 

Ik was de baas over de TomTom. Mijn liefvriendje hoefde maar te rijden naar waar hem gezegd werd. Altijd grappig ! Onze eerste stop was na ruim een uur. We gingen naar een zogeheten Neuzelbeurs. Dat klonk al leuk, en dat was het ook. Vinden wij tenminste. Op een mooie locatie was een enorme overdekte rommelmarkt georganiseerd. Nu houden mijn liefvriendje en ik erg van ‘zooi’ zoals wij dat noemen, dus we hebben ons prima vermaakt ! Alleen al het mensen kijken was helemaal leuk !

Next stop: de zee… Niet een echt voor de hand liggende bestemming in januari, maar toch had ik, bijna aan het strand, een leuk restaurant gevonden waar ze één van onze favorieten opdienden: sushi !! We waren een beetje aan de vroege kant, dus we zijn eerst ergens heel decadent koffie gaan drinken, en hebben meteen wat inspiratie opgedaan voor volgende Kerst…

Het eten was heerlijk ! We konden bestellen wat we wilden en hebben allerlei heerlijks geproefd. Kopje japanse thee erbij, lekker ijsje na, het was top ! Van hier uit was het nog maar een klein stukje naar onze volgende stop van die dag. Tijdens het eten had ik mijn liefvriendje het laatste kadootje gegeven; theaterkaartjes !! 

Die avond zagen we een prachtige musical, in een mooi theater. We hebben genoten van een mooi verhaal en geweldige zang. Ik moest echt even een traantje wegpinken toen het stuk afgelopen was. Wow. Wat een schitterende voorstelling !

Weer thuis was het al aardig laat. Dus na nog even zitten werd het al snel tijd om naar bed te gaan.
Zondagochtend is normaal gesproken uitslaapochtend. Deze ochtend waren we wat eerder wakker. Mijn liefvriendje zorgde voor ontbijt, altijd lekker ! Ook deze dag vierden we een feestje. Een best bijzonder feestje, want we waren twee-en-een-half jaar samen… Dat was eigenlijk ook op zaterdag, maar twee feestjes op één dag doen we niet. Die vieren we gewoon apart !

Dus weer waren er kadootjes om uit te pakken ! Altijd leuk ! Ik vind het altijd leuk om op deze speciale dagen iets te doen met de herinneringen die je samen hebt gecreeërd. Gelukkig vond mijn liefvriendje dat ook een fijn idee en was hij erg blij met mijn creaties… Na nog een uurtje lekker nagenieten en herinneringen ophalen moesten we toch echt in de benen. Mijn liefvriendje had het een en ander geregeld voor deze dag, dus enige actie was gewenst !

Een vrij lange rit bracht ons bij een museum, waar op dat moment een gave tentoonstelling was van een fotograaf, van wiens stijl wij allebei houden. Prachtige foto’s hebben we gezien, zo genomen, dat het leek alsof het schilderijen waren. Ook de rest van het museum was erg de moeite waard. En de koffie met appeltaart in het museumcafé was ook niet te versmaden. We moesten erg lachen om onszelf, toen we, heel blasé en met een kennersblik besloten dat het perspectief in één van de schilderijen niet klopte… kunnen wij !

De volgende stop was weer een aardig aantal kilometers verderop. Deze dagen maakten we echt een Tour de Pays-Bas ! In een stad die we beiden erg leuk vinden gingen we heerlijk uit eten in een leuk Thais restaurant. We kozen voor een verrassingsmenu, er stond zoveel op de kaart dat kiezen bijna onmogelijk was. Dat was een goede keus, want op deze manier konden we van diverse gerechten proeven. Na een toetje en nog een kopje thee zijn we onze auto weer op gaan zoeken en richting buitenhuis gegaan, om de rest van de avond knus daar door te brengen.

Een heerlijke avond volgde. We maakten ons eigen kampeerfeestje en hadden enorme lol om mijn outfit… Een goede film op televisie en gewoon lekker dicht bij elkaar zijn maakten dat het een perfecte afsluiting van een geweldig en heerlijk weekend was. Een weekend vol feest, en stilstaan bij het prachtige dat we samen hebben. Bij waar we nu staan en hoe we samen de toekomst zien. Soms dromen we hardop en creeëren zo al een beetje ons verdere leven samen. Zeker op zulke dagen.

Gisterochtend moesten we beiden al vroeg de deur uit. Mijn liefvriendje om te werken, ik om naar weer een ochtend in het revalidatiecentrum te gaan. Een hectische dag volgde. Ik moest echt even landen. Terug naar het dagelijkse leven en de dingen van alledag. Ik zit in een erg turbulente periode met veel drukte.  Zo’n weekend voelt dan als een soort van oase van rust, waarin alles even wat naar de achtergrond kan, en ik alleen maar hoef te genieten. Een heerlijke manier om op te laden en de draad weer op te kunnen pakken. 

Het was een fantastisch weekend, dank je wel, mijn lieve liefvriendje !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten