Alles is liefde !


vrijdag 18 januari 2013

Privacy

In een relatief klein huis waarin zes mensen wonen heb je niet veel privacy. Zie je elkaar niet, dan hoor je elkaar wel. Een plekje om me even terug te trekken ? Jammer, dat is er gewoon niet. Als ik mijn liefvriendje wil bellen, ga ik naar boven. Maar even zo vaak sta ik in de bijkeuken te bellen. Of ik bel als mijn lief al naar bed is. Maar ja, dan zijn de kinderen nog wakker, en beneden...

Op zich allemaal niet zo erg, dat lost zich wel op. Lastiger is het, dat de twee jongsten een kamer moeten delen. Daar krijgen ze natuurlijk niets van, maar voor een 15-jarige zou het wel prettig zijn om een eigen plekje te hebben. Voor een 12-jarige trouwens ook... Nu zitten ze elkaar geregeld in de weg. Wil de één pianospelen, terwijl de ander televisie wil kijken. En alle koptelefoons ten spijt, dat is gewoon niet handig. De één wil slapen, terwijl de ander nog wil internetten. Wil jongste even boven zitten met een vriendje, maar dan zit derde daar al. Meestal lossen ze het samen goed op, maar zo af en toe knalt het aardig.

Ook als mijn liefvriendje blijft slapen is privacy een probleem. Ons huis is vol, we hebben geen logeerkamer. Hij slaapt dus in de woonkamer, en heel vaak samen met mij. Voor dat doel hebben we een groot tweepersoons logeerbed aangeschaft. Dat gaat op zich prima, maar het betekent wel dat we pas kunnen gaan slapen als iedereen naar boven is, en we horen geregeld 's nachts de oudste twee thuiskomen van het stappen. Die lopen dan vlak langs ons bed. En 's ochtends moeten we opstaan als de anderen naar beneden komen. Ook allemaal geen probleem, maar zo nu en dan is het best vervelend.

Tot eergisteren gebruikte ik altijd de computer die in onze woonkamer staat. Die staat wel in een apart gedeelte, maar ook hier loopt iedereen continu langs en kan meekijken op het scherm. Ik vind dat gewoon niet prettig. Mijn lief gebruikt deze computer ook, naast de laptop, en vaak moet de één iets doen, terwijl de ander druk bezig is. Dat is nu opgelost, doordat ik nu mijn eigen laptop heb ! Zó fijn is dat ! Ik kan rustig mijn eigen dingen doen, mijn lief heeft de desktop voor zich alleen, en als ik privacy wil, pak ik het ding gewoon op en ga even ergens apart zitten (als zo'n rustig plekje te vinden is *grijns*).

Privacy is voor mij gewoon heel erg belangrijk. En nogmaals, in een vol huis is dat gewoon lastig. Maar het is niet anders. Elk beetje privacy dat er is, is vanzelfsprekend méér dan welkom. Ik ben dan ook echt heel erg blij met mijn eigenste laptop !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten