Alles is liefde !


maandag 28 januari 2013

Liefdevolle momenten


Vrijdagavond … We hadden een feest, waarvoor we officieel met z’n drieën waren uitgenodigd. De partner van één van mijn bandleden vierde haar verjaardag, natuurlijk gingen we voor haar spelen en alle partners waren ook van harte uitgenodigd. Allemaal… dus ook mijn liefvriendje ! Ik vond dat heel bijzonder. Het gaf me een warm gevoel. Mijn bandleden zijn er intussen wel aan gewend dat mijn liefvriendje zeer regelmatig aanwezig is als we optreden. Maar dit was toch iets anders. Uitgenodigd worden met je beide partners… wow !

Het was een heerlijk feest. We hebben lekker gespeeld, ook al was het geluid vanwege de akoestiek niet helemaal top (daar heeft mijn lief nog een flinke klus aan gehad, maar het ging hem goed af !). We hebben zelfs nog gedanst en gingen met een blij gevoel naar huis. Later hoorde ik van mijn liefvriendje dat mijn bandmaatje hem had gezegd dat hij er helemaal bij hoorde, en altijd van harte welkom was. Heerlijk om te horen ! 

Zaterdag… Na een veel te korte nacht was de wekker meedogenloos. We moesten vroeg op want we hadden een drukke dag voor de boeg. Maar dat viel niet mee… Opstarten viel ons zwaar, dus begonnen we iets later dan gepland. Niet slim, want toen moesten we nog harder rennen. Mijn lief ging boodschappen doen en mijn liefvriendje en ik gingen de andere kant op voor andere noodzakelijke aankopen. Meteen daarna gingen we naar een leuk verjaardagsfeestje. Ons ‘nieuwe’ kleine nichtje was jarig en gewapend met echte prinsessenkadootjes gingen we haar feliciteren. Leuk om dat samen met mijn liefvriendje te doen, en fijn dat het kan !

’s Middags stonden er gewichtige zaken op het programma. Samen met mijn lief en onze derde ging ik naar een open dag, om te informeren naar een vervolgopleiding. Derde is heel erg creatief, en ziet een toekomst als fotograaf, of iets aanverwants, helemaal zitten. De school waar we gingen kijken sprak hem direct erg aan. Na een korte informatie-ronde had hij het al gezien: hier wilde hij heen ! We hebben meteen spijkers met koppen geslagen. Hij is dus al aangemeld ! Er volgt nog een toelatingstraject, maar dat gaat vast goedkomen !

Thuis wachtte mijn liefvriendje op me en we moesten direct weer hup, de auto in. Een lieve vriendin had ons uitgenodigd voor een gezellig samenzijn met een select gezelschap. Ook mijn lief was uitgenodigd, maar hij koos er voor niet mee te gaan. Dit was niet echt zijn ding. Helemaal prima natuurlijk, ik kon me dat ook heel goed voorstellen. Mijn liefvriendje en ik gingen dus samen. We hebben een fantastische avond gehad ! Met een aantal prachtige mensen hadden we een warme, liefdevolle avond, die tot in de puntjes was verzorgd. We hebben heerlijk gegeten en gedronken, prachtige en diepe gesprekken gevoerd, uitgebreid geknuffeld en vooral ook enorm gelachen. Toen muziek van Abba werd opgezet, was de stap om als ‘blonde’ samen met 'een rooie' een kleine Abba-imitatie ten beste te geven, dan ook niet zo heel groot… *grinnik*

We gingen laat naar huis… Het afscheid nemen van iedereen ging gepaard met veel warme knuffels en met een warm hart maakten we de toch wel lange rit naar huis. Een heel koud huis, want we waren een week lang niet thuis geweest. De keus om direct in ons bed te kruipen was dan ook snel gemaakt. Het duurde even voor ik warm werd, dat heb ik altijd als ik moe ben, maar samen knus diep onder het dekbed lukte het en dicht tegen elkaar aan vielen we in slaap.

Zondag… Uitslapen doen we wel vaker, maar meestal zijn we dan toch redelijk op tijd wakker. Dat was op deze zondagochtend niet het geval. De wekker gaf half twaalf aan, toen we eindelijk onze ogen open deden. Blijkbaar hadden we die uurtjes slaap hard nodig gehad ! Na nog even nasudderen zorgde mijn liefvriendje voor een lekker ontbijt. Of lunch, maakt ook niet uit hoe je het noemt. De rest van de middag zijn we lekker in bed gebleven. We hadden al eerder afgesproken deze dag tijd te maken om eens ongestoord en uitgebreid te praten. Ik liep al een tijdje met een vervelend gevoel en het kwam er maar niet van om het er over te hebben. 

We hebben onze middag goed benut. We hadden alle tijd en ruimte om in gesprek te gaan. Ik vind het altijd heel fijn om op deze manier samen te praten. Samen onder het warme dekbed, dicht tegen elkaar aan hebben we het gevoel dat we alleen op de wereld zijn en we zijn dan volledig op elkaar gefocust. Ons gesprek maakte veel los, bij ons allebei en gaf stof tot nadenken. Het onbestemde gevoel is nog niet weg, maar dit gesprek was zó enorm fijn en waardevol…

Tegen het einde van de middag was het tijd om op te staan. We hadden afgesproken te gaan eten bij mijn liefvriendje’s oudste zoon, die sinds kort op kamers woont. Konden we meteen zijn paleisje bekijken. We hebben hem opgehaald, hij was dit weekend bij zijn moeder thuis, en zijn naar zijn nieuwe woonplaats gereden. Het was super om te zien hoe blij en trots hij is met en op zijn kamer. Ook de trots op mijn liefvriendje’s gezicht was ontroerend… Het is ook niet niks, je zoon die op zichzelf woont ! Het was erg gezellig. Oudste zoon heeft heerlijk voor ons gekookt en wij op onze beurt konden hem blij maken met een paar leuke kadootjes. Leuk, om zo samen bij hem op bezoek te gaan !

Na een paar gezellige uurtjes gingen we weer op weg. Mijn liefvriendje bracht me naar huis, ons weekend zat er weer op. Na nog een kopje koffie was het voor hem tijd om te gaan. En gek, weer kostte het afscheid ons moeite. Eerder die dag hadden we al uitgesproken dat het gevoel van samen willen zijn bij ons allebei steeds sterker lijkt te worden. We zijn natuurlijk, en gelukkig, al heel veel samen, maar toch is het elke keer weer lastig om gedag te zeggen…

Een prachtig weekend was het, dat is wel duidelijk ! Nu maak ik me op voor een druk weekje. Er staan aardig wat uurtjes revalidatie gepland, maar gelukkig staat de agenda ook vol met  gezellige afspraken, waaronder, en daar heb ik heel veel zin in, een avondje theater met mijn twee mannen. Yes ! Ik ga beginnen aan mijn week !

2 opmerkingen:

  1. Lieve Diva,

    Wat een heerlijk feest is het toch iedere x weer dat ik met je mee mag genieten van jou/jullie openheid en Liefde. Dank je wel voor zoveel moois, soms met verdriet en pijn en soms met een fikse lach.

    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Andre (veerman47)29 januari 2013 om 10:39

    Lieverd ,iedere keer weer helemaal in je blog en kan je zo goed voelen wat je bedoelt tussen de regels door. Geniet maar van elk moment , want weet je , ze komen iedere keer weer en het mag.
    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen