Alles is liefde !


maandag 11 juni 2012

Superkids !

Gisteren was het zover, onze wederzijdse kinderen gingen elkaar voor het eerst ontmoeten ! We waren best een beetje gespannen, maar die spanning bleek achteraf helemaal niet nodig: Het is een groot succes geworden !!

We hadden afgesproken in een vakantiepark, om daar te gaan bowlen en eten. Het leek ons goed iets aktiefs te gaan doen, zodat iedereen lekker bezig kon zijn en elkaar niet vanaf een stoel ongemakkelijk aan zou gaan zitten kijken… Mijn liefvriendje en zijn kids waren er al op tijd, maar omdat wij moesten omrijden kwamen we wat later aan.

Dat betekende dat er snel snel handen werden geschud, namen werden genoemd en toen was het al tijd om te gaan bowlen. Ik had tevoren al een teamindeling gemaakt, waarbij ik er voor had gezorgd dat elk team bestond uit leden van beide gezinnen. Goed voor de interaktie, zo moesten ze direkt al samenwerken en konden elkaar spelenderwijs al een beetje leren kennen.

Het bowlen was al erg gezellig. Er werden al snel grapjes over en weer gemaakt, ze daagden elkaar uit een nog betere worp te doen, kortom, dat liep al helemaal soepel. Na een gezellig en best wel fanatiek uurtje, was het tijd om te gaan eten. Om ook dat niet al te opgeprikt te laten verlopen, had ik gereserveerd voor een etentje in buffetvorm. Iedereen liep rond om een bordje lekkers te halen, en al snel was het een enorm gekakel aan tafel. Grapjes en kwinkslagen vlogen over en weer, plagerijtjes waren niet van de lucht en iedereen had plezier. Zo leuk om te zien dat ze goed met elkaar konden opschieten ! Ik zat in het midden, tussen mijn mannen in, hoorde en zag al dat plezier en voelde me zo ontzettend rijk !

Het was dus een heel geslaagde avond !  Alle kids deden zo ontzettend hun best en stelden zich echt open voor elkaar, dat was zo mooi om te zien. Er werden al plannetjes gesmeed  voor de vakantie, ideeën voor aktiviteiten werden aangedragen en natuurlijk werd er al nagedacht over wat voor kattekwaad ze konden gaan uithalen.  Ik ga het zwaar krijgen die week ben ik bang… *grijns*… 

Later op de avond heb ik het er met zowel mijn lief als mijn liefvriendje over gehad, en unaniem kwamen we tot de conclusie dat het een groot succes was. We zijn alledrie ontzettend trots op onze kids, die zo goed om gaan met een toch wel aparte situatie. Een situatie die niet alledaags en zeker niet standaard is en waar ze ook niet om gevraagd hebben. Als je dan ziet hoe flexibel ze zich opstellen, hoe zeer ze hun best doen, waardoor het allemaal als vanzelf lijkt te gaan, is wel duidelijk dat wij echte superkids hebben, waar we met recht zo enorm trots op zijn !

Wij zijn helemaal blij en kijken, samen met de kids, vol vertrouwen uit naar onze gezamenlijke vakantie !

2 opmerkingen:

  1. Leuk, Katinka! Kon ook eigenlijk niet anders gaan dan geweldig, toch? Geniet ervan, Anita

    BeantwoordenVerwijderen