Alles is liefde !


woensdag 6 juni 2012

Schijn bedriegt...

Vanochtend plaatste ik dit plaatje op Facebook en Twitter. Ik heb de gewoonte, en velen met mij, om altijd maar 'goed' te zeggen als iemand vraagt hoe het met me gaat, ook als dat helemaal niet het geval is...

Ook deze ochtend weer. Ik voelde me echt niet happy en was de dag met een overvol hoofd begonnen. Tijdens het dagelijkse goedemorgen-rondje op Twitter liet ik dat echter niet merken, de vrolijke 'goedemorgens' en 'fijne dag'-wensen vlogen vanaf mijn kant weer door de timeline, ik was net zo vrolijk als anders, zoals iedereen van me gewend is.

Toen ik dit plaatje zag, bedacht ik me dat dit een typisch geval van 'de schijn ophouden' is. Van buiten lijkt alles is orde, van binnen stormt het. Van buiten een lach, van binnen een traan. Van buiten is het leven een feestje, maar van binnen zijn de slingers aan flarden. En maar volhouden dat het goed gaat, dat alles oké is...

Natuurlijk hoef je niet altijd te zeggen dat het je wat minder goed gaat. Iedereen heeft tenslotte wel eens een pestdag, een dag waarop niets lukt en je niet lekker in je vel zit. Dat gaat ook vanzelf weer over. Maar waarom zou je het niet zeggen ? Zijn we zo bang om een zeurpiet gevonden te worden ?

Als je zorgen hebt, of verdriet, om wat dan ook, ben je nog minder geneigd om te zeggen dat het niet goed gaat. 'Nee hoor, het gaat goed' zeg je dan met een brede glimlach, terwijl je van binnen huilt. En zoals het plaatje zegt, soms verlang je dan gewoon naar iemand die daar doorheen prikt, die aanvoelt dat het allemaal niet lukt, die je een stevige knuffel geeft en zegt dat je je naar mág voelen, zodat je de schijn niet op hoeft houden, maar je verdriet gewoon even mag laten zien, of misschien wel mag uithuilen, om daarna met een wat lichter hoofd en hart weer verder te kunnen...

6 opmerkingen:

  1. Hai lieverd,
    wat een mooi stukje. In het dagelijks leven, maar zeker ook op social media is het vooral tonen van je succes en positiviteit. Ook ik laat af en toe gewoon eerlijk "horen" als het een dag minder met me gaat of er iets naars is gebeurd. In sommige gevallen krijg ik dan ook nog de reactie: "wees postitief" "niet zeuren" of andere zogenaamde 'opstekers', terwijl ik vind dat iemand die met liefde, positiviteit, hoop en vertrouwen in het leven, ook best eens toe mag geven aan andere gevoelens. We willen het te mooi doen, maar doe eens niet alleen je mooie kant, maar juist je hele complete diepe kant (ook mooi dus). Wat dat is totaliteit. En ying en yang. En volledigheid. Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om het weer eens onder de aandacht gebracht te zien.
    Thnxs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties via Twitter:

    ★ ze zijn er wel waar het mag zijn en jij mag zijn … dikke knuf

    ★ Tussen de regels door is duidelijk hoe je je voelt...en dat is niet erg *knuffel geeft*

    ★ *smak*

    ★ een warme knuffel van mij op deze koude en druilige dag lieve vrouw, mooie blog alsnog een fijne dag kusss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt het idd eigenlijk nooit goed doen.
    Bij alleen 'hieperdepiep' berichten op Twitter e.d. wordt er gezucht en van teveel gezeur, wordt ook niemand vrolijk.
    Daarom is het mooi dat je in een blog wel kunt melden dat het nu even niet zo lekker gaat. Geen 140-tekens limiet in ieder geval! ;-)
    En ik denk dat je kring van vrienden en bekenden om je heen groot genoeg is, om daar wel altijd terecht te kunnen voor een opbeurende knuf, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad zo dat als je via social media aangeeft dat iets niet helemaal lekker zit dat er al direct geoordeeld word of dat er een conclusie getrokken word (op basis van slechts een simpele uitlating). Men vind je dan zielig zonder de rest van het verhaal te kennen.... Dat is dan aan diegene die oordeeld !!! zijn interpretatie !!!
    .
    zelf geef ik standard antwoord op de vraag "alles goed?" - "Nee, niet alles maar wel veel"..... dat komt veel beter bij de waarheid als "ja hoor - alles ok".
    .
    ik bedoel maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Andre (veerman47)9 juni 2012 om 07:05

    Iedereen heeft van die dagen en daar lopen we niet gelijk mee te koop,of je moet wel een heel goede band hebben met iemand.Maar die iemand prikt daar weer door heen. Dus is het toch wel goed hoe het gaat. Altijd wel iemand lieverd , die een pleister op je mindere dag legt. Blijf genieten van de mooie dingen in je leven, want alleen jij kunt ze creeeren....
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen