Alles is liefde !


maandag 21 mei 2012

Weer eens wat anders...

Rustige weekenden zijn zeldzaam de laatste tijd, maar deze keer had ik er zowaar één ! Ik ben nog aan het bijkomen van zoveel rust…*grijns*

Afgelopen donderdag was het Hemelvaartdag, een vrije dag voor allemaal, en deze dag waren we dan ook allemaal samen. Na een lekker rustige start, met koffie en wat huishoudelijke klussen, was mijn liefvriendje vroeg in de middag namelijk ook van de partij, gezellig ! We zijn samen even de stad in gegaan, en weer thuisgekomen met heel andere aankopen dan eigenlijk de bedoeling was !

’s Avonds was het tijd voor theater ! Samen met mijn twee mannen heb ik een spetterende musical gezien. Hoewel… niet helemaal… Na de eerste akte en een lekker wijntje zaten we weer op onze stoelen, maar het duurde wel erg lang voordat het stuk weer verder ging. Er waren ‘omstandigheden’ die de aanvang van de tweede akte vertraagden, maar wat dat nu precies inhield, we hadden geen idee. Even later kwam een medewerker van het theater ons mededelen dat de tweede akte niet meer gespeeld ging worden. De hoofdrolspeler was geblesseerd geraakt en kon niet verder. Zijn understudy werd in een sneltreinvaart gekleed en geschminkt om het over te nemen, maar er gebeurde een ongelukje op het toneel, waarbij hij zijn neus brak. Twéé hoofdrolspelers uit de running dus, en meer waren er niet voor handen…

Wat een pech, niet in het minst voor die twee jongens natuurlijk. Nou ja, zulke dingen kunnen gebeuren. We zijn dus maar naar huis gegaan en hebben daar gezellig nog wat gedronken. Mijn liefvriendje en ik hadden, en dat is altijd heel fijn en heel lief van mijn lief, nog even wat tijd voor ons samen voordat hij, heel laat, weer naar huis ging.

Ook vrijdag was een vrije dag, en na een onrustige nacht ben ik dus ’s ochtends maar wat langer blijven liggen. Het was mooi weer, dus mijn plannen om iets aan de tuin te gaan doen konden ten uitvoer worden gebracht. Mijn lief was met de twee oudste jongens al begonnen met het zware werk en ik ben daarna verder gegaan met de rest. Oude planten eruit, alvast bedenken wat er voor in de plaats moet komen, de rest van de tuin fatsoeneren, vegen, dat soort dingen. Het zag er al direct een stuk netter uit, dus we hadden eer van ons werk.

Na een luie avond op de bank (altijd lekker), weer een nacht vol dromen en pas tegen de ochtend inslapen, begon de zaterdag moeizaam. Gelukkig was het weer ook nu prima, dus ik kon verder met mijn tuin. Na een bezoek aan het plaatselijke tuincentrum heb ik een lavendeltuintje aangeplant. Lavendel is altijd goed, makkelijk in onderhoud, leuk om te zien en het ruikt zo heerlijk ! Buiten dat geeft het me altijd een beetje een vakantiegevoel...

Het moet allemaal nog een beetje groeien en verwilderen (ik houd niet van die hele nette aangelegde perkjes) maar het is al heel leuk. Ik had dus best eer van mijn werk !
 
Samen met mijn lief en de twee jongsten ben ik ’s avonds naar de bioscoop geweest. Wij zijn allemaal enorme Tim Burton-fans, en als er dan een nieuwe film uitkomt, moet je die natuurlijk gaan zien ! We hebben genoten van zijn nieuwste creatie, ‘Dark Shadows’, met in de hoofdrol, zoals gewoonlijk in Burton-films, Johnny Depp (yes !). Een geweldige film, met prachtige kostuums en grime, mooie special effects en een grappig verhaal. Met popcorn, cola en andere lekkernijen hebben we ons prima vermaakt.

Zondagen zijn vaak lummeldagen. En deze zondag was precies zo’n dag. Met niets anders in de planning dan een gezellig verjaardagsfeestje, waar ik ’s middags even naar toe ben gegaan, was dit een dag van rondhangen, lekker niets hoeven en genieten van de zon. Toen tegen de avond een enorme bui losbarstte en we noodgedwongen naar binnen moesten, was dat eigenlijk best een goede afsluiting van dit rustige weekend.
 
Na lekker te hebben gegeten, samen op de bank wat tv te hebben gekeken, en een fijn telefoongesprek met mijn liefvriendje, zat het lange weekend er weer op. Nu op naar het volgende, en dat is al heel snel, want het Pinksterweekend is al in zicht, en dat wordt er weer één van lekker samen zijn, een feestje vieren, op stap met mijn mannen, veel muziek en vooral volop genieten !

(En die musical ? We werden de volgende dag al gebeld door het theater, en we mogen de voorstelling volgende week in een andere stad opnieuw, en dan helemaal, gaan bekijken. Goed geregeld dus, en weer een leuk vooruitzicht !)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten