Alles is liefde !


maandag 7 november 2011

Tantra, liefde en verbondenheid

Vrijdagavond kreeg ik een sms-je van mijn liefvriendje waarin hij me vroeg of ik zin had om met hem op stap te gaan die avond. Ja natuurlijk, hartstikke leuk ! Even overlegd met mijn lief, en die vond het geen enkel probleem. Ik zou zaterdagochtend eigenlijk pas weggaan, dat was al afgesproken, maar eerder vertrekken kon, en ik vond het erg gezellig, dat spreekt vanzelf.

Een erg fijne avond was het. We kwamen op een beetje achteraf gelegen plek terecht, maar wel in een erg leuke tent. Er werd muziek gemaakt door wie daar maar zin in had, en ook mijn liefvriendje heeft het podium een paar keer betreden. Gezellig hoor, allemaal muzikanten en muziekliefhebbers. En de biertjes smaakten ook prima…

Onderweg naar huis bedachten we dat we eigenlijk best wel honger hadden, dus hebben we de plaatselijke shoarmatent met een bezoekje verblijd. Thuis op de bank knus zitten smullen samen en toen was het echt hoog tijd om in ons warme bed te kruipen.

De volgende ochtend konden we namelijk niet al te lang uitslapen, want die dag stond het TantraFestival in Rotterdam op het programma. Het thema dit jaar was 'polyamorie'.
En wat werd dat een prachtige en bijzondere dag !
Toen we aankwamen waren helaas bijna alle workshops, waarvoor je je al vroeg moest inschrijven, al vol, waardoor we er maar twee van onze voorkeur konden volgen, maar dat maakte eigenlijk helemaal niets uit. Het is ook heel leuk om je gewoon te laten verrassen.

En we werden verrast. Al in de eerste workshop. En wel op zo’n manier, dat we de rest van de dag (en nu nog steeds) toch wel een heel bijzonder gevoel hadden. Een gevoel van innige verbondenheid. Die verbondenheid is er altijd, maar op deze dag leken alle lijntjes die we samen al hebben, nog steviger te worden. Het was heel bijzonder om dat te voelen. Een intens gevoel van samen zijn, zoals dat zinnetje uit een song van Anouk, ‘you and me against the world’, op een heel positieve manier. 

De hele dag was vol verrassingen en mooie momenten. De workshops waren allemaal erg leuk en inspirerend, soms zelfs ontroerend omdat we zo dichtbij onszelf en elkaar kwamen. We hebben prachtige mensen ontmoet, en met die mensen mooie dingen mogen delen. Ook heel bijzonder waren de ontmoetingen met enkele lieve tweeps. Het was geweldig om hen in real life te mogen ontmoeten. Ik mocht oude bekenden begroeten, en met onbekenden hebben we de meest mooie en open gesprekken gevoerd. De sfeer was fantastisch, open en warm en we voelden ons daar allebei heerlijk bij. Wow, wat een mooie dag !

Toen we thuiskwamen, hebben we ons nog een paar uurtjes teruggetrokken op onze tantrakamer. Om na te genieten, om het fijne gevoel vast te houden en om samen te voelen wat deze dag nu zo speciaal maakte… Heel erg laat doken we ons bed pas in.

Gisterochtend konden we wel uitslapen, dat was erg fijn (en nodig ook). Mijn liefvriendje bracht me ontbijt op bed, en we hebben heel lang liggen praten samen. Een heel mooi en eerlijk gesprek hadden we, waarbij we allebei onze gevoelens en gedachten over allerlei zaken hebben uitgesproken. Ook weer heel bijzonder…

Toen het tijd werd om weer richting huis te gaan, hebben we een omweg langs dat bekende Zweedse woonwarenhuis gemaakt. Fotolijsten moesten er gekocht worden, want hoera, onze foto’s zijn klaar ! En ze zijn prachtig geworden ! Deze week ga ik ze inlijsten, zodat we ze eindelijk kunnen gaan ophangen. Ook de grote foto op canvas die we hebben besteld is komende week klaar. Volgende keer moeten we dus met hamer en spijkers aan de slag !

Een overweldigend mooi weekend was het. Een bijzondere ervaring, zo kan ik het zeker noemen. Een ervaring die zo speciaal is, dat je hem op een warm plekje in je hart wil bewaren…

 
(Heel rustig weer bijkomen van al het mooie van het afgelopen weekend, dat lukte niet helemaal. Toen we thuiskwamen moest er al snel gegeten worden (mijn liefvriendje trakteerde op een rondje McDonalds, en dat werd natuurlijk met gejuich ontvangen).
We moesten al weer vroeg in de auto zitten, om onze oudste weg te brengen. Zij gaat een week in observatie in verband met haar ziekte, en moest gisteravond al opgenomen worden daarvoor. Dus terwijl mijn liefvriendje weer onderweg was naar zijn buitenhuis, zijn mijn lief en ik met oudste vertrokken. Dat was niet leuk, om haar daar achter te laten. Mijn lief en ik gingen met gemengde gevoelens weer samen naar huis. Gelukkig mogen we zo vaak als we willen op bezoek komen, en kunnen we haar bellen. Het wordt een rare week… )

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer zulke mooie dingen hebt beleefd lieverd, en sterkte de komende week met oudste. #komtwelgoedschatje
    Dikke smakkerd en een knuf voor G.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig beleefd en beschreven.
    Wat fijn je daar te ont-moeten.
    Sterkte met alles rond je dochter.
    Lieve knuff van Roeli

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve reacties op Twitter:

    ★ super blog weer mop, en met die oudste gaat het wel goed komen! -xxx-

    ★ mooie blog! Succes en sterkte komende week, hoop dat de week duidelijkheid geeft vwb je oudste *knuf*

    ★ fijn dat je zo hebt genoten... en minder dat je je kind achter moet laten, maar komt goed...

    ★ Wauw lieverd, wat een mooie ervaring moet dat geweest zijn. *beetje jaloers is* XX

    ★ Meis wat een mooi blog weer. Succes met je dochter. Wat is dat toch zwaar als je je kind achter moet laten ergens, ongeacht hun leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen