Alles is liefde !


zondag 27 november 2011

Een heerlijk weekend met mijn lief

Het was ook echt veel te lang geleden, een weekendje weg met mijn lief. Reden genoeg om er eens lekker samen op uit te gaan.

We hadden een leuke Bed & Breakfast geboekt in Kampen. De website beloofde al veel, maar het was nog veel leuker dan we hadden verwacht ! Van een oude boerderij, midden in het centrum, was met veel creativiteit en gevoel voor authenticiteit een juweel van een logeeraccomodatie gemaakt. Wij hadden een relatief kleine kamer, maar wel met alles er op en er aan, en heel erg sfeervol ingericht. We waren er meteen helemaal weg van. Goed toeven was het er dus !

Na het inchecken zijn we lekker de stad in gegaan. Kampen heeft een aardig centrum, het is geen wereldstad natuurlijk, maar het is wel gezellig. We hadden eerder die middag (lang leve mijn nieuwe smartphone)  al op internet gekeken naar leuke restaurantjes in de stad. We vonden er één dat er heel trendy uitzag, en waar ze bijzondere gerechten op de kaart hadden. Werkelijk heerlijk gegeten hebben we. Een bijzonder menu van een aantal kleinere gerechten, een lekker wijntje, een verrassingsdessert en heerlijke koffie maakten ons etentje tot een ware topper. Bourgondiërs als wij beiden zijn, hebben we daar dus erg van genoten…

Toen we terug kwamen op ons logeeradres, zijn we lekker onderuit gegaan en hebben een mooie film gekeken (ook daar was in voorzien). We merkten allebei dat we, nu we in de relaxmodus waren, eigenlijk allebei toch wel erg moe waren... En dan val je zomaar voor het einde van de film in slaap…

De volgende ochtend was mijn lief zoals gewoonlijk al best vroeg op, maar ik werd pas wakker toen ons ontbijt werd gebracht. Wow, had ik even lang geslapen !
Het ontbijt was uitgebreid en prima verzorgd. Lekkere verse broodjes, voldoende beleg, koffie, thee, sap, melk, yoghurt, fruit, echt aan alles was gedacht. Da’s echt wel lekker wakker worden !

Na een heerlijke douche zijn we naar Deventer gegaan, om daar te gaan shoppen en gezellig door de stad te gaan wandelen. Het was lekker weer en gezellig druk in de stad. Jammer genoeg ontmoetten we net niet die lieve bekenden, die, zoals we via Twitter wisten, ook in de stad waren. We hebben elkaar, zo bleek later, echt op een haar na gemist… 

Na koffie in een trendy lounge-café hadden we het wel een beetje gezien, en besloten nog een andere stad aan te doen. We hadden immers tijd genoeg. Ons doel was Zwolle, maar daar was het zo druk dat we de stad amper in kwamen. Toch maar niet dus. We zijn weer teruggegaan naar Kampen en hebben daar nog even verder geshopt, en alvast een ander leuk restaurant gereserveerd voor die avond.

Terug op onze kamer waren we echt helemaal uitgeteld van al dat slenteren. Mijn lief heeft wat zitten lezen en puzzelen, en ik ben prompt in een diepe slaap gevallen. Ik moest blijkbaar ook nodig wat bijtanken…
Na dat fijne en nodige dutje, was het tijd om weer lekker te gaan eten. Ook deze keer was het heel erg geslaagd, weer een leuke tent en heel lekker eten. Leuk zoals we daar samen van kunnen genieten…

Het was al laat toen we onze koffie op hadden en we besloten om de dag op onze kamer af te sluiten. We hadden zoveel gegeten en gedronken dat we niet eens meer zin hadden in nog een drankje in de kroeg… Uitbuiken, dat was wat we nodig hadden, gewoon lekker onderuit en niets meer hoeven.

Vanochtend werden we wederom gewekt met een heerlijk ontbijt. Wat een verwennerij, je zou er zo maar aan wennen. En dan te bedenken dat mijn lief eigenlijk nooit ontbijt, maar ook hij liet het zich goed smaken ! Na nog wat rondrommelen was het toch echt tijd om in te gaan pakken en te vertrekken. Maar deze accommodatie onthouden we, hier komen we graag nog eens terug.

Onderweg naar huis zijn we in Nijmegen lekker gaan lunchen. Weer vonden we een leuk tentje (we hebben er blijkbaar een neus voor), waar we heerlijk hebben gegeten. Na nog even langs de Waalkade te hebben gewandeld, zijn we weer richting huis gegaan. Intussen hadden we van de twee jongsten al sms-jes ontvangen met de vraag hoe we laat we dachten thuis te komen… Tijd om te gaan dus !

En nu zijn we weer thuis, en dat is ook weer fijn. Het was heerlijk, zo’n weekend samen. Alle tijd voor elkaar, geen druk van dingen moeten en gewoon doen waar we zin in hadden. We hebben veel gepraat samen, over wat er zoal speelt in ons leven, in waar we staan in onze gezamenlijke en persoonlijke ontwikkeling, over onze kinderen, over de toekomst, over onze liefde voor elkaar, over onze verwachtingen... tja, over wat niet eigenlijk ? Zo fijn dat we dat samen kunnen. We hebben het echt heel erg fijn gehad samen ! Wanneer gaan we weer, lief ?


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk gevoel moet dat geven....!

    Met liefde Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik dat zo lees krijg ik spontaan zin in ons jaarlijkse weekendje.... Duurt voor ons nog even, we gaan pas in mei... richting Roosendaal :)
    Fijn dat je weer zo'n heerlijk weekend hebt gehad met je lief diva!
    -xxx-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zo'n weekend samen. Even lekker bijtanken en genieten. Dan besef je des te meer hoe mooi het leven ook kan Zijn en hoe gelukkig je wel niet bent.

    Is voor ons eigenlijk ook weer lang geleden. Ik heb de tik dat ik niet zonder de kids weg wil. Maar als ik dit weer lees denk ik dat ik me maar eens ergens overheen moet gaan zetten

    Edje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk stadje hè!?
    Ik kom er graag.

    Fijn dat het toch door kon gaan en dat jullie zo genoten hebben.

    Elise

    BeantwoordenVerwijderen